Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer o desenvolvemento embriolóxico nas distintas etapas de formación. A anatomía e fisioloxía humana. Estudo dos diferentes órganos, aparatos e sistemas. Esplacnoloxía vascular e nerviosa. Eixes e planos corporais. Anatomía específica do membro inferior. |
A12 |
Realizar a historia clínica podolóxica e rexistrar a información obtida. Filoxenia do aparato locomotor. O pé a través da historia. Desenvolver as técnicas de exploración física. Parámetros clínicos normais en decúbito, bipedestación estática e dinámica. Técnicas de exploración clínica. Estudo das técnicas e forma de actuación podolóxica no ámbito sanitario. |
A65 |
CE1 - Conocer el desarrollo embriológico del cuerpo humano, los ejes y planos corporales y la anatomía de órganos, aparatos y sistemas del cuerpo humano y la esplacnología vascular y nerviosa |
A66 |
CE2 - Conocer la anatomía específica del miembro inferior |
B23 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B25 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B29 |
CG02 - Conocer la estructura y función del cuerpo humano en especial de la extremidad inferior, semiología, mecanismos, causas y manifestaciones generales de la enfermedad y métodos de diagnóstico de los procesos patológicos médicos y quirúrgicos, interrelacionando la patología general con la patología del pie. |
C9 |
CT01 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma |
C11 |
CT03 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida |
C14 |
CT06 - Adquirir habilidades para la vida y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables |
C15 |
CT07 - Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social |
C17 |
CT09 - Tener la capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar actividades, identificar las críticas, establecer plazos y cumplirlos |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e identificar os relieves óseos palpables, os elementos musculares, estruturas articulares, inervación e vascularización do membro inferior. |
A1 A12 A65 A66
|
B23 B25 B29
|
C9 C11 C14 C15 C17
|
Coñecer e identificar cada un dos elementos óseos, articulares, ligamentosos, musculares, vasculares e nerviosos do membro inferior. |
A1 A66
|
|
|
Coñecer as bases da cinesioloxía para comprender o funcionamento conxunto dos elementos que forman o membro inferior. |
A12 A66
|
|
|
Capacidade para recoñecer e diferenciar as distintas estruturais do membro inferior por medio dos métodos diagnósticos máis habituais na práctica clínica. |
A1
|
|
|
Sentar as bases anatómicas para interpretar os diferentes métodos de diagnóstico por imaxe máis usuais na práctica clínica podolóxica e a semioloxía básica do membro inferior. |
A1 A65 A66
|
B29
|
C11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1.- Introducción ó estudo anatómico do membro inferior |
Conceptos xerais
Modelos anatómicos
Técnicas de estudio |
Tema 2: Osteoloxía do membro inferior |
2.1.- Pé (tarso, metatarso, dedos)
2.2.- Perna
2.3.- Muslo
2.4.- Pelve |
Tema 3: Artroloxía/sindesmoloxía do membro inferior |
3.1.- Articulacións do pé
3.2.- Articulación do nocello
3.3.- Articulación do xeonllo
3.4.- Articulación da coxa
3.5.- Articulacións da cintura pélvica |
Tema 4: Mioloxía do membro inferior |
4.1.- Pé (tarso, metatarso, dedos)
4.2.- Perna
4.3.- Muslo
4.4.- Pelve |
Tema 5: Postura humana e a súa relación co pé |
Bipedestación
Marcha |
Tema 6: Análise morfolóxico do pé: bóveda plantar |
Variacións anatómicas |
Tema 7: Anatomía topográfica do pé e do membro inferior |
Exploración
Semioloxía clínica |
Tema 8: Anatomía funcional do pé e do membro inferior |
Exploración
Semioloxía clínica |
Tema 9: Técnicas de imaxe no estudio anatómico do pé e do membro inferior
|
Ecografía
Radioloxía simple
Doppler vascular
Tomografía axial computada (TAC)
Resonancia magnética nuclear (RMN)
Tomografía de emisión de positróns (PET)
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Laboratory practice |
A1 A12 A66 |
9 |
30 |
39 |
Multiple-choice questions |
A1 A12 A66 |
1 |
10 |
11 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A12 A65 A66 B23 B25 B29 C9 C11 C14 C15 C17 |
45 |
45 |
90 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Laboratory practice |
Actividade formativa que permite que os estudantes aprendan de maneira efectiva a través da realización de actividades de carácter práctico tales como demostracións, cadernos de prácticas, traballo con maquetas, traballo con pezas anatómicas. |
Multiple-choice questions |
Proba con preguntas con varias opcións posibles e unha única resposta válida. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de algunas preguntas dirixidas ós estudantes, ca finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Multiple-choice questions |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
|
Description |
Para o seguimento do traballo disporase das titorías que axudarán a resolver as dúbidas e a orientar a aprendizaxe dos contidos da asignatura. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A1 A12 A66 |
Exame tipo test con 60 preguntas con 4 opción posibles e unha única delas válida. |
80 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A12 A65 A66 B23 B25 B29 C9 C11 C14 C15 C17 |
Avaliarase a participación activa en clase |
5 |
Laboratory practice |
A1 A12 A66 |
Realizarase un caderno de prácticas e traballarase con maquetas anatómicas. |
15 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia é necesario asistir á totalidade das prácticas e superar a avaliación final das mesmas con alomenos unha puntuación de 5 sobre 10, ademáis de obtener unha media de 6 (sobre 10) na calificación da proba de resposta múltiple e 5 sobre 10 no total da asignatura.
Convocatorias de segunda oportunidade e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/as que teñan cursado a materia e realizado as prácticas obrigatorias de forma completa ca calificación de apto, deben ter en conta que poden voltar a cursar toda a materia novamente e presentarse só ao examen teórico final, tendo en conta que a calificación do exame teórico fará media cas calificacións das prácticas, talleres, traballos tutelados e clases maxistrais do curso académico no que teñan cursado as mesmas.
Para os alumnos con matrícula parcial ou dispensa académica: poderán obter a calificación da asignatura ca modalidad ordinaria na que a proba de resposta múltiple supón o 80% da calificación e o outro 20% corresponde á elaboración do cuadernillo de prácticas. Nesta modalidade será obrigatorio superar a proba de resposta múltiple e realizar os cadernillos de prácticas para superar la asignatura.
Convocatorias da oportunidade adiantada de avaliación: Para aquelles alumnos/as que teñan solicitado a oportunidade adiantada de avaliación, cumpran cos requisitos e se lles conceda podrán presentarse ó exame teórico final cuia calificación suporá o 100% da calificación da materia.
Non presentado: Se calificará como non presentado ós/ás alumnos/as que non concurran á realización do exame e/ou non entreguen os cadernillos de prácticas nos prazos definidos.
Matrícula de honra: Poderá obterse a calificación de matrícula de honra habendo obtido a calificación de sobresainte e a máxima calificación na avaliación e seguimento continuo realizado durante o curso académico.
|
Sources of information |
Basic
|
|
1.AAVV. Terminología anatómica. Panamericana, 1ª ed, 2001.
2. Abrahams PH, Hutchings RT, Marks SC. Gran atlas McMinn de Anatomía Humana. Oceano, 2ª ed, 2009.
3. Agur FR, Dalley F. Grant. Atlas de anatomía. Panamericana, 11ª ed, 2007.
4. Bouchet A, Cuilleret J. Anatomía descriptiva, topográfica y funcional. Panamericana, 1º ed, 1997.
5.Canby CA. Anatomía basada en la resolución de problemas. Elsevier - Masson, 1ª ed, 2007.
6. Chung KW. Colección temas clave: Anatomía. 6ª ed. 2008.
7. Dauber W. Feneis. Nomenclatura anatómica ilustrada, Elsevier Masson, 5ª ed, 2006.
8. Delgado L. Prácticas de anatomía humana. Panamericana, 1ª ed, 2010.
9. Detton AJ. Grant. Manual de disección. Wolters Kluwer. 16ª ed, 2017.
10. Dufour M. Anatomía del aparato locomotor. Tomo 1: Miembro inferior. Masson, 1ª ed, 2003.
11. Drake RL, Vogl A. Gray. Anatomía para estudiantes. Elsevier, 2º ed, 2010.
12. Dykes M, Watson W. Lo esencial en anatomía. Elsevier Mosby, 3ª ed, 2011.
13. Escuredo B, Sánchez JM, Borras SX, Serrat J. Estructura y función del cuerpo humano. McGraw-Hill Interamericana, 1995.
14. Fraga H. Anatomía básica. Galinova, 1ª ed, 2003.
15. García-Porrero J. Anatomía humana. McGraw-Hill – Interamericana, 1ª ed, 2005.
16. Grine FE. Manual de laboratorio de anatomía humana. 3ª ed, 2008.
17. Gosling JA, Harris PF, Hunpherson JR. Anatomía Humana. Mosby/Doyma, 2ª ed, 1994.
18. Guzmán S, Eizondo RE. Anatomía humana en casos clínicos. Panamericana, 2ª ed, 2012.
19. Hansen JT. Atlas de disección. Sobotta. Elsevier, 2ª ed, 2017.
20. Hansen JT. Netter. Flashcards de anatomía. Elsevier. 4ª ed, 2017
21. Jacob S. Atlas de anatomía humana. Elsevier Science, 1ª ed, 2003.
22. Kamina P. Anatomía general. Panamericana, 1997.
23. Kapit W, Elson LM. Anatomía. Ariel, 1ª ed, 2014.
24. Latarjet M, Ruiz Liard A. Anatomía Humana. Panamericana, 4ª, 2004.
25. Lippert H. Anatomía. Marban, 1ª ed, 1999.
26. Llusá M, Merí, Ruano D. Manual y atlas fotográfico de anatomía del aparato locomotor. Panamericana, 1ª ed, 2004.
27. Lütjen-Drecoll E, Rohen JW. Anatomía. Panamericana, 1ª ed, 2012.
28. Möller TB, Reil E, Stark P. Atlas de anatomía radiológica. Marban, 3º ed, 2011.
29. Moore KL, Agur FR. Fundamentos de anatomía con orientación clínica. Panamericana, 6ª ed, 2008.
30. Moore KL, Dalley F, Agur AM. Anatomía con orientación clínica. Wolters Kluwer, 6ª edición, 2008.
31. Netter FH. Atlas de anatomía humana. Elsevier Masson, 6ª ed, 2015.
32. Nielsen M, Miller S. Atlas de anatomía humana. Panamericana, 1ª ed, 2012.
33. Olinger AB. Atlas de anatomía humana. Lippincott 1ª ed, 2016.
34. Pansky B, Gest T. Anatomía concisa e ilustrada de Lippincott, volumen 1: espalda, miembro superior e inferior. AMOLCA 1ª ed, 2017.
35.Platzer W. Atlas de anatomía con correlación clínica. Tomo 1. Aparato locomotor. Editorial médica Panamericana, 9ª ed, 2008.
36. Paulsen F, Waschke J. Sobotta. Atlas de disección. Elsevier. 2ª ed. 2017.
37. Pró E. Anatomía clínica. Editorial médica Panamericana, 1ª ed, 2011.
38. Putz R, Pabst R. Atlas de Anatomía Humana Sobotta (I y II). Panamericana, 22ª ed, 2006.
39. Rouviere H y Delmas A. Anatomía humana. Masson, 11ª ed, 2005.
40. Sadler, TW. Langman Embriología médica. Wolters Kluwer, 11ª ed, 2009.
41. Schunke M, Schulltze E, Schumacher U, Voll M, Wesker K. Texto y atlas de anatomía. Tomo I. Anatomía general y aparato locomotor. Panamericana, 1ª ed, 2005.
42. Smith-Agreda JM. Escolar. Reconstrucciones humanas por planos de disección. Editorial Panamericana, 5ª ed, 2009.
43. Spratt JD, Salkowski LR, Loukas M, Turmezei T, Weir J, Abrahams PH. Atlas de anatomía humana por técnicas de imagen. Elsevier, 5ª ed, 2017.
44. Suárez Quintanilla JA, Iturrieta Zuazo I, Rodríguez Pérez AI, García Esteo FJ. Anatomía humana para estudiantes de ciencias de la salud. Elsevier. 1ª ed., 2017.
45. Tank PW. LWW Atlas de anatomía. Wolters Kluwer. 1ª ed, 2009.
46. Thibodeau GA, Patton KT. Anatomía y fisiología. Elsevier Mosby, 6ª ed, 2007.
47. Thibodeau GA, Patton KT. Estructura y función del cuerpo humano. Elsevier Mosby, 13ª ed, 2011.
48. Tixa S. Atlas de anatomía palpatoria. Tomo 2: Miembro inferior, Elsevier Masson, 2ª ed, 2006.
49. Thompson JC,. Atlas práctico de anatomía ortopédica. Elsevier, 2ª ed, 2011.
50. Tortora GJ, Derrikson BH. Principios de anatomía y fisiología. Editorial Panamericana, 13ª ed, 2013.
51. Ullmann HF. Atlas de anatomía. Ed Ullmann, 1ª ed, 2103.
52. Vilensky JA, Hoffman LA. Rohen. Atlas de anatomía humana. Wolters Kluwer, 8ª ed, 2015.
53. Waschke J, Drenckhahn D. Compendio de anatomía. Editorial Panamericana, 1ª ed, 2009.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do "III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)" os traballos documentais que se realicen nesta materia:
a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático.
b.- De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a realización de borradores.
|
|