Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A18 |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A35 |
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
B2 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Razoamento crítico. |
B9 |
Traballo en equipos. |
B14 |
Aprendizaxe autónomo. |
B15 |
Creatividade. |
B17 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estudo das orixes e desenvolvemento da sociedade de consumo, os modelos de consumo, e os factores que inflúen no comportamento dos consumidores. Coñecemento dalgúns movimentos de consumidores e de consumo crítico, e a influencia do consumo nas sociedades actuais desde unha perspectiva sociolóxica. |
A18 A35
|
B2 B8 B9 B14 B15 B17
|
C1 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Inicios e desenvolvemento da sociedade de consumo |
- Do capitalismo de producción ao capitalismo de consumo
- Os inicios da sociedade de consumo en España: do modelo prefordista ao modelo fordista |
2. A soberanía do consumidor e as motivacións culturais do consumo |
- A soberanía do consumidor
- As motivacións culturais do consumo
- Necesidades e desexos |
3. Modelos de consumo e comportamiento do consumidor |
- Da producción de bens á producción de marcas
- Consumo de marcas e consumo de baixo custe
- A influencia no traballo dos novos modelos de consumo |
4. Publicidade, medios de comunicación e consumo |
- A concentración crecente dos medios
- Mercantilización dos medios
- Características da información |
5. Movimentos de consumidores e consumo crítico |
- Os movimentos de consumidores no mundo
- O movimento de consumidores en España
- Consumo crítico
- Consumo colaborativo
- Comercio xusto |
6. O comportamiento do consumidor actual |
- O comportamiento do consumidor actual
- A estructura de consumo dos fogares españois según súas características sociodemográficas
- Sostenibilidade e responsabilidade social as organizacións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A18 B2 B8 C6 |
30 |
0 |
30 |
Traballos tutelados |
A18 A35 B2 B8 B15 C6 |
2 |
38 |
40 |
Lecturas |
B2 B14 B17 C1 C4 C6 |
0 |
24 |
24 |
Proba obxectiva |
B2 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
Discusión dirixida |
A35 B8 B9 B15 C1 C4 |
20 |
30 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor da materia da asignatura, que pode ir acompañada de imaxes, gráficos e documentos |
Traballos tutelados |
Estudo dalgún aspecto do programa de forma máis detallada a partir da utilización de bibliografía |
Lecturas |
Cunha periodicidade aproximadamente semanal os alumnos deberán ler unha serie de textos, artigos ou capítulos de libros, ou buscar información pra profundizar nalgún tema, que logo se comentará en clase na discusión dirixida |
Proba obxectiva |
Exame de preguntas amplias relacionadas cos contidos vistos nas clases |
Discusión dirixida |
Comentario en clase por parte dos alumnos dos textos recomendados como lecturas e da información consultada |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Se fará pra os traballos tutelados, orientando a cada alumno sobre o traballo que pode facer, cómo facelo e fontes de información a utilizar.
De haber alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia contactará co profesor a principio de curso para aclarar a metodoloxía a seguir, que de forma xeral se indica no apartado de "avaliación". |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A18 A35 B2 B8 B15 C6 |
Traballo de profundización nun tema relacionado coa asignatura, cuxas características se especificarán ao inicio do curso, e que variarán según sexa o tema a estudar. |
50 |
Discusión dirixida |
A35 B8 B9 B15 C1 C4 |
Relacionada coas lecturas que lo alumnado debe facer e os comentarios que realizarán en clase cunha periodicidade semanal |
50 |
Proba obxectiva |
B2 C1 C6 |
Exame de preguntas amplias relacionadas cos contidos vistos nas clases.
A proba obxectiva é opcional, os alumnos que non podan ou non queiran facer os traballos semanais e o traballo de profundización tendrán a opción de facer un examen coa materia vista en clase (a partir dos apuntes que estarán disponibles na plataforma Moodle).
|
0 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que non poda realizar os traballos semanalmente poderá optar por facer o examen final (tanto en xuño como en xullo) coa materia vista en clase (entregaránse os apuntes con esa materia de examen). Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia, existen dúas opcións: - a realización do exame final, de preguntas amplias relacionadas cos contidos vistos nas clases e algunhas preguntas relacionadas coas lecturas obrigatorias, -
ou facer os traballos de clase semanalmente (o que nos apartados de
metodoloxías aparece nomeado como "traballos tutelados" e "discusión
dirixida") traballos que se irán indicando na plataforma Moodle, e
deberán ser entregados (persoalmente ou por correo electrónico) nas
mesmas datas que o alumnado asistente a clase. Pero en todo caso no
exame final deberá responderse a algunhas preguntas relacionadas con
estes traballos semanales.
Para a segunda oportunidade o alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial terá a primeira das opcións.
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Esta materia busca favorecer unha maior concienciación dos estudiantes respecto á sostenibilidade ambiental. social e económica, a responsabilidade individual e social, e o consumo crítico. |
|