Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da termodinámica e electromagnetismo e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C6 C8
|
• Coñece e utiliza os conceptos relacionados coa capacidade, a corrente eléctrica e a autoinducción e indución mutua, así como as propiedades eléctricas e magnéticas básicas dos materiais |
A7
|
B1 B4 B6
|
C3 C4
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas. |
A7
|
B1 B2 B4
|
C1 C6
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C4 C8
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: Termodinámica e electromagnetismo. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C1 C6
|
Aplica o primeiro e segundo principio de termodinámica a procesos, ciclos básicos e máquinas térmicas |
A7
|
B1 B2
|
C1 C6 C8
|
Utiliza correctamente os conceptos de temperatura e calor. Aplícaos a problemas calorimétricos, de dilatación e de transmisión de calor. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C4 C6
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C6 C8
|
Coñece as propiedades principais dos campos eléctrico e magnético, as leis clásicas do electromagnetismo que os describen e relacionan, o significado das mesmas e a súa base experimental. |
A7
|
B1 B4
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principios de la Termodinámica |
1.1. Equilibrio térmico e temperatura . Escalas termométricas. Ley cero da termodinámica
1.2. Dilatación térmica
1.3. Gases ideas. Ecuación de estado
1.4. Gases reais. Cambios de estado. |
Fundamentos de procesos y máquinas térmicas |
2.1. Calor e traballo nos procesos termodinámicos.
2.2. Enerxía interna. Primeiro principio da termodinámica
2.3. Enerxía interna dun gas ideal.
2.4. Transformacions isotérmicas e adiabáticas dun gas ideal |
|
3.1. Reversibilidad dos procesos termodinámicos.
3.2. Máquinas térmicas e frigoríficas. Segundo principio da termodinámica
3.3. Ciclo de Carnot.
3.4. Entropía. Principio de aumento de entropía. |
Campos eléctrico y magnético |
4.0. Carga eléctrica. Principio de conservación.
4.1. Lei de Coulomb
4.2. Campo eléctrico. Lei de Gauss
4.3. Potencial eléctrico e deferencia de potencial. |
|
5.1. Materiais dieléctricos. Polarización
5.2. Capacidade e asociacions dun condensador.
5.3. Enerxía dun condensador cargado |
|
6.1. Intensidade eléctrica e densidade de corrente. Lei de Ohm
6.2. Resistencia, potencia eléctrica e lei de joule
6.3. Forza electromotriz. Lei de Ohm xeneralizada
6.4. Análises de circiutos de corrente continua. Régulas de Kirchhoff. |
|
7.1. Forzas magnéticas
7.2. Fontes do campo magnético.
7.3. Fluxo magnético e teorema de Gauss
7.4. Lei de Biot e Savart. Lei de Ampère
7.5. Magnetismo na materia |
Electromagnetismo |
8.1. Fenómenos de indución. Lei de indución de Faraday-Henry.
8.2. Lei de Lenz. Forza electromotriz de movemento
8.3. Campos eléctricos inducidos
8.4. Correntes parásitas. Indución mutua e autoinducción. |
Ecuaciones de Maxwell |
9.1. Ecuacions de Maxwell
9.2. O espectro electromagnético
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 B2 B6 C1 C3 C4 C8 |
21 |
0 |
21 |
Solución de problemas |
A7 B1 B2 B4 C6 |
21 |
26 |
47 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B1 B4 B6 C3 C4 C8 |
9 |
15 |
24 |
Portafolios do alumno |
B2 B4 B6 C1 |
0 |
7 |
7 |
Proba obxectiva |
A7 B1 B2 C1 |
3 |
0 |
3 |
Lecturas |
B2 B6 C3 C4 C6 |
0 |
39 |
39 |
Análise de fontes documentais |
B4 B6 C3 C4 C6 C8 |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Consulta de bibliografía básica o complementaria y documentos relacionados con la materia obtenidos con las TICs. |
Solución de problemas |
Lectura de enunciados propostos. Interpretación, formulación e solución de devanditos enunciados.
Ferramentas matemaáticas dispoñibles |
Prácticas de laboratorio |
Realización de ensayos no laboratorio. |
Portafolios do alumno |
Cuaderno de traballo do alumno |
Proba obxectiva |
Prueba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. Se realizará al finalizar o semestre. |
Lecturas |
Traballo personal ol alumno sobre os distintos contidos da asignatura. |
Análise de fontes documentais |
Consulta da bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtidos cas TICs. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Exposición dos contidos da asignatura onde se podan resolver dúbidas por parte do estudante.
Para a resolución de problemas elixirán libremente resolvelos sólos ou en grupo. A corrección sera individualizada.
Os alumnos desenvolverán as practícas propostas, sendo responsables dos resultados obtidos.En todo instante terán o siguimiento do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A7 B1 B2 C1 |
Al finalizar o catrimestre realizarase una proba obxetiva escrita sobre os contidos da asignatura. |
70 |
Solución de problemas |
A7 B1 B2 B4 C6 |
Os alumnos desenvolverán os problemas propostos. Valorarase a comprensión que o alumno adquire da materia nas clases e tutorías.Realizaranse duas probas de resposta múltiple sobre os contidos vistos hasta o momento da realización da proba. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B1 B4 B6 C3 C4 C8 |
Valorase a comprensión do traballo de laboratorio. |
10 |
|
Observacións avaliación |
La evaluación del alumno y de las competencias adquiridas individualmente o en grupo se llevará a cabo ponderando adecuadamente las siguientes actividades: Prueba objetiva escrita 70%. Prácticas de laboratorio 10%. Seguimiento del alumno en las clases y tutorías 20%. En este apartado se incluye la evaluación de las soluciones de problemas y las pruebas de respuesta múltiple pues se considera que se deben complementar y calificar conjuntamente.
La realización de las prácticas es obligatoria, no obstante, los alumnos repetidores que hayan superado las prácticas en el curso 2018-19 podrán optar entre realizar nuevamente las prácticas de laboratorio y ser evaluadas, o no realizarlas y conservar la puntuación del laboratorio del curso anterior.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
F.W. Sears, M.W.
Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman “Física Universitaria”. Ed.
Addison-Wesley Iberoamericana
M. Alonso y E.J.
Finn “Física”. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
M. Alonso y E.J.
Finn
"Física" (3 Volúmenes). Ed. Addison - Wesley Iberoamericano F.J. Blatt "Fundamento
de Física". Ed. Prentice Hall. Hispanoamericana S.A. R.M. Eisberg y
L.S. Lerner "Física: Fundamentos y Aplicaciones".Ed. Mc. Graw - Hill W.E. Gettys, F.J.
Keller y M.K. Skove "Física Clásica y Moderna". Ed. Mc.
Graw - Hill R.A. Serway
"Física". Ed. Mc. Graw - Hill P.A. Tippler
"Física". Ed. Reverté S.M. Lea y J.R.
Burke.
“Física”. Ed. Paraninfo. PROBLEMAS -S.Burbano, E.
Burbano y C. Gracia. “Problemas de Física”. Ed. Tebar J. García Roger "Problemas
de Física". Ed. Universitaria de Barcelona - F. Belmar, F.
Cervera, H. Estellés "Problemas de Física (Mecánica,
Electromagnetismo, Ondas)". Ed. Tebar Flores. - F.A. González
"La Física en Problemas". Ed. Tebar Flores - J.L. Torrent
Franz "272 Exámenes de Física" Ed. Tebar Flores - Varios
Autores de ULPGC "Problemas de Física". Ed. Univ. de Las
Palmas - F.J. Gálvez,
R. López, A. Llopis y C. Rubio "Física. Curso Teórico-Práctico de
Fundamentos de Física de la Ingeniería". Ed. Tebar Flores |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Termodinámica/770G01012 | Fundamentos de Electricidade/770G01013 | Polímeros en Electrónica/770G01033 |
|
|