Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
A7 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A8 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A9 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A10 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidad para efectuar decisiones técnicas que permitan al alumno utilizar recursos tecnológicos para el desarrollo de conocimientos sobre como tratar medioambientalmente los problemas del entorno, conociendo y aplicando la legislación y normativa vigente. |
A3 A4 A8 A9 A10
|
B1 B4 B10 B11
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Formación amplia que posibilite la comprensión del reciclaje como el sometimiento de los residuos en el ciclo de producción para ser reutilizados como materia prima para la fabricación de objetos y como solución de la ingeniería en los problemas del entorno. |
A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Identificar, formular y resolver problemas de medioambiente derivados de los residuos. |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10
|
B4 B5 B6 B9 B10 B11
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN
TEMA 2.- ASPECTOS LEGISLATIVOS
TEMA 3.- RECICLAJE
TEMA 4.- CARACTERIZACIÓN DE LOS FLUJOS DE RESIDUOS
TEMA 5.- PROGRAMAS E INSTALACIONES DE RECICLAJE
TEMA 6. APLICACIONES DEL RECICLAJE
TEMA 7.- INTEGRACIÓN DE RECICLAJE EN VERTEDEROS E INCINERADORAS.
TEMA 8.- CONTROL DE CALIDAD
|
1.1. Desarrollo Sostenible y Medio Ambiente. Problemas ambientales.
1.2. Producción de residuos.
1.3. La gestión de residuos.
1.4. Sistemas de tratamientos de residuos.
1.5. Impacto Ambiental.
2.1. Normativas autonómicas, estatales y comunitarias: Envases y embalajes, medio ambiente.
3.1. Definición y posibilidades del sistema.
3.2. Ecoproductos. Factores que determinan su desarrollo.
3.3. La industria ante las exigencias de los ecoproductos.
3.4. Ecoproductos y desarrollo sostenible.
3.5. Análisis de ciclo de vida de los productos. Balance energético ambiental. Inventario de ciclo de vida. Estudio del impacto ambiental. Propuestas de mejora del proceso.
4.1. Visión general.
4.2. Métodos.
4.3. Caracterización Analítica.
4.3.1. Valor calorífico o potencia calorífica.
4.3.2. Análisis inmediato: Contenido en humedad, materia volátil, carbono fijo, cenizas...
4.3.3. Análisis elemental. Determinación en los residuos de ceniza de: Carbono, hidrógeno, azufre, oxígeno, nitrógeno, cloro...
4.3.4. Análisis básico: Determinación de acidez, herbicidas, hidrocarburos, compuestos orgánicos volátiles, amianto, dioxinas....
4.4. El reciclaje y la caracterización de residuos.
5.1. Supervisión del rendimiento de los sistemas de separación y recolección.
5.2. Instalaciones de procesamiento de materiales reciclables.
5.3. Problemas y soluciones para el desarrollo de mercados.
5.4. La psicología del reciclaje.
6.1. Papel
6.2. Botellas de vidrio para bebidas. Plásticos.
6.3. Latas de aluminio. Chatarra y latas de acero. Bienes de línea blanca.
6.4. Residuos de jardín, de construcción y demolición.
6.5. Neumáticos. Baterías y pilas.
6.6. Residuos peligrosos domésticos.
7.1. Ventajas de su implantación.
7.2. Relaciones.
7.3. Operaciones de recuperación de materiales.
7.4. Economía.
8.1. Necesidad de control de calidad.
8.2. Comprobación del control de calidad.
8.3. Gestión Ambiental. Normas ISO 14000: Estudio e implementación. Ventajas del sistema de gestión ambiental.
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A7 A9 A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Proba obxectiva |
A3 A5 A6 A7 A9 A8 A10 B1 B4 B5 B6 B10 B11 C1 C4 C6 C7 C8 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A8 A10 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 C7 |
1 |
25 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Exposición oral del trabajo del alumno o en grupo( máximo 2) sobre reciclaxe durante un tiempo prudente, donde simplifica el contenido del mismo apoyandose en medios informáticos |
Proba obxectiva |
Prueba escrita (tipo TEST) utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o no correctas. |
Traballos tutelados |
Los alumnos realizan un trabajo de forma individual o en grupos de dos sobre reciclaxe (cualquier tema que tenga que ver con el programa). Este se debe presentar de forma escrita y oralmente ante el resto de los alumnos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Revisión del desarrollo de los contenidos y concretar la presentación oral
Resolución de cuestiones puntuales sobre el seguimiento de la asignatura y la realización del trabajo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A8 A10 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 C7 |
Los alumnos realizan un trabajo de forma individual o en grupos (2) sobre reciclaxe (cualquier tema que tenga que ver con el programa). Este se debe presentar de forma escrita y oralmente ante el resto de los alumnos. |
33 |
Proba obxectiva |
A3 A5 A6 A7 A9 A8 A10 B1 B4 B5 B6 B10 B11 C1 C4 C6 C7 C8 |
Prueba escrita (tipo TEST) utilizada para la evaluación del aprendizaje, cuyo trazo distintivo es la posibilidad de determinar si las respuestas dadas son o no correctas. |
47 |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A7 A9 A8 A10 B1 B2 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C6 |
Exposición oral del trabajo del alumno o en grupo( máximo 2) sobre reciclaxe durante un tiempo prudente, donde simplifica el contenido del mismo apoyandose en medios informáticos |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Fullana, P. y Puig, R. (1997 ). Análisis del Ciclo de Vida . Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998 ). Análisis del Ciclo de Vida 2000 . Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración . UNED
Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000 ). Guía completa de las nornas ISO 14000 . Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994 ). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos . Ed. Miraguano, Madrid
Xavier Elías Castells (2009). Reciclaje de Residuoas Industriales (Residuos sólidos urbanos y fangos de depuradora). España, Díaz de Santos |
|
Bibliografía complementaria
|
Fullana, P. y Puig, R. (1997). Análisis del Ciclo de Vida. Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998). Análisis del Ciclo de Vida 2000. Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración. UNED
• Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000). Guía completa de las nornas ISO 14000. Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos. Ed. Miraguano, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño e Produto/771011301 | Xestión de Calidade/771011504 | Loxística Industrial/771011507 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|