Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Historia da Mobilidade Código 771528021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Enxeñaría Naval e Industrial
Coordinación
López Peña, Fernando
Correo electrónico
fernando.lopez.pena@udc.es
Profesorado
Deibe Díaz, Álvaro
López Peña, Fernando
Correo electrónico
alvaro.deibe@udc.es
fernando.lopez.pena@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Nesta materia o alumno adquirirá os coñecementos relacionados coa problemática do desprazamento humano en canto a infraestruturas, vehículos e normativa. AP1
AP4
AP5
AP6
AP9
AP10
AP14
AP15
AP21
AP22
AP27
AP28
AP29
AP30
BP1
BP3
BP5
BP6
BP7
BP8
BP9
BP10
CP1
CP2
CP4
CP7
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Historia da Automoción 1. Pioneiros da automoción: retos iniciáis
2. Retos actuáis
Conceptos constructivos de los vehículos 1. Chasis e carrocería: influencia das forzas de oposición ao avance.
2. Sistemas de tracción e freado
3. Sistema de suspensión
4. Sistema de direción
5. Neumáticos
Historia do transporte naval 1. Os medios de transporte mais antigos: balsas e canoas.
2. As velas como sistema de propulsión.
3. A propulsión mecánica de barcos.
4. Retos actuais.
Conceptos básicos de teoría do buque e construcción naval 1. Flotabilidade
2. Hidrostática e hidrodinámica
3. Resistencia e propulsión
4. Estabilidade estática e dinámica
Historia do transporte aéreo 1. Dos pioneiros a Primeira Guerra Mundial.
2. Periodo entre guerras e Segunda Guerra Mundial
3. Cambio de paradigma: o aerorreactor.
4. Retos actuáis
Conceptos básicos de aerodinámica e mecánica do vó 1. Forzas que actuan sobre un avión.
2. A forza de sustentación: principios físicos
3. As maniobras, a estabilidade e as superficies de control.
4. Reximes de vó: subsónico, transónico e supersónico

Historia do transporte por ferrocarril 1. As primeiras locomotoras.
2. Locomotoras diesel, diesel-eléctricas e eléctricas.
3. Retos actuáis
Historia dos sistemas de propulsión mecánica 1. A máquina de vapor e os primeiros sitemas
2. Os motores de combustión interna alternativos
3. A turbina de vapor
4. A turbina de gas e os aerorreactores
5. Propulsión eléctrica
Conceptos de infraestructuras de transporte 1. Carreteras y autopistas
2. Ferrocarril
3. Aeropuertos
4. Puertos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A30 A29 A28 A27 A22 A21 A15 A14 A10 A9 A6 A5 A4 A1 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C8 22 33 55
Traballos tutelados A30 A29 A28 A27 A22 A21 A15 A14 A10 A9 A6 A5 A4 A1 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C8 2 16 18
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se desarrollarán las líneas principales de los temas de la asignatura, con la asistencia de material audiovisual.
Traballos tutelados Os alumnos realizarán traballos en grupo sobre aspectos complementarios aos vistos na materia. Os traballos poden ter que ser presentados na aula.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os alumnos avanzarán na realización dos seus traballos asistíndose mediante titorías personalizadas cos profesores e, se é o caso, con titorías xeneralizadas na aula.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A30 A29 A28 A27 A22 A21 A15 A14 A10 A9 A6 A5 A4 A1 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C1 C2 C4 C7 C8 Os traballos realizaranse de forma individual ou en grupo, en función do número de alumnos matriculados, e da dificultade e alcance dos traballos. Os traballos finalizarán coa presentación dunha memoria e, se é o caso, dunha exposición na aula.
A avaliación fundamentarase na calidade da memoria e da presentación, se é o caso, pero tamén terá en conta o desenvolvemento e a evolución do alumno durante a execución do traballo.
100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías