Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Loxística Industrial Código 771G01045
Titulación
Grao en Enxeñaría de Deseño Industrial e Desenvolvemento do Produto
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Domínguez Feijóo, Gerardo
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
Profesorado
Domínguez Feijóo, Gerardo
Correo electrónico
g.dominguez@udc.es
Web http://https://moodle.udc.es/
Descrición xeral Esta materia vén a complementar o contido doutras materias que están relacionadas directa ou indirectamente con aspectos económicos e de xestión empresarial do deseño.
Como obxectivo principal desta está dotar o alumno daqueles coñecementos necesarios sobre a función da loxística na empresa que lle permita adquirir unha visión integral das políticas e técnicas máis actuais de cara a xestionar os fluxos de información e materiais nesta. Para iso, daranse a coñecer os principios básicos da loxística; as novas estratexias loxísticas que explican a evolución cara a un modelo integrador entre provedores e clientes; a xestión de compras, stocks...

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo.
A4 Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares.
A8 Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
A10 Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional.
B1 Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B2 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico.
B4 Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo.
B5 Resolver problemas de forma efectiva.
B7 Capacidade de liderado e para a toma de decisións.
B10 Capacidade de organización e planificación.
B12 Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Traballar de forma colaboradora coas diferentes áreas da empresa implicadas no proceso de deseño e desenvolvemento do producto, cara a xestionar os fluxos de materiais e información nesta. A1
A4
A8
A10
B1
B2
B4
B5
B7
B10
B12
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1. Conceptos previos sobre a empresa Definición de empresa. Funcións da empresa. Tipos de empresas. Organización interna dunha empresa. O proceso de dirección dunha empresa. A produtividade nunha empresa.
2. Conceptos previos entorno á loxística O ámbito socioeconómico actual. Novos conceptos e novo enfoque. Evolución do concepto de loxística. A loxística no organigrama empresarial. A cadea ou rede loxística: os fluxos de materiais e produtos. Definición de loxística integral. Cadea de valor engadido. Os custos loxísticos.
3. Xestión de aprovisionamietos e compras A función de aprovisionamento. A función de compras. Busca e selección de provedores. Control e avaliación de provedores. Negociación de compras.
4. A xestión de Stocks Aspectos xerais da xestión de stocks. Clasificación operativa e funcional dos stocks. Concepto de rotación e cobertura. Cálculo da norma de stocks e tipos de stocks. Custos de stocks. Sistemas de reposición de stocks. Control de inventarios.
5. Organización e xestión de almacéns, distribución interna da mercadoría. Xestión de almacéns. Zonificación de almacéns. Automatización. Preparación de pedidos. Manipulación e elementos técnicos.
6. Expedición e entrega de mercadorías. Xestión do transporte. Distribución física e nivel de servizo: Distribución física. Unidades distribución. Planificación da distribución. Estratexias de distribución. Nivel de servizo. Tendencias de distribución. Programación de itinerarios e vehículos: Organización e transporte de mercadorías. Tipos de vehículos. Planificación de rutas. Programación de vehículos. Sistemas de carga e descarga. Control cadea de distribución. Custos de distribución.
7.O Just in Time na loxística Planificación xusto a tempo. Nivelado da produción. Sistema kamban. Redución de tempos de preparación e fabricación. Adaptación á demanda mediante flexibilidade. Control autónomo de defectos. Beneficios da implantación J.I.T.
8. Comercio electrónico e loxística. Sistemas de información. Redes e internet. Comercio electrónico e intranets. Novas oportunidades con tecnoloxía. Planificación de recursos empresariais (ERP). Tecnoloxías no traking. Os sistemas RFID. O EDI. Principais elementos dun sitio electrónico de venda. Ciclo integral de abastecemento electrónico.
9. O papel dos evases e embalaxes na función loxística. Definicións e funcións. Clasificación. Criterios de selección. Identificación. Deseño. Maquinaria empregada para envases e embalaxes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A10 B10 B12 C4 C5 C6 C7 41 82 123
Traballos tutelados A4 B1 B2 B4 B7 C5 C8 0 23 23
Proba mixta A8 B2 B5 C6 1 0 1
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral,dos contidos da materia, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Os alunmos realizarán o longo do curso, polo menos un traballo tutelado.
Proba mixta Proba tipo test, proba obxectiva que consiste en formular una cuestión en forma de pregunta directa o afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só una delas é válida.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada consistirá básicamente na realización de tutorias, tanto individuáis como en grupo, para resolver e aclarar calquer tipo de dubida relacionada coa materia e a realización dos traballos tutelados.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta A8 B2 B5 C6 Proba tipo test 70
Traballos tutelados A4 B1 B2 B4 B7 C5 C8 Farase un traballo ao longo do curso, a decidir entre o profesor e os alumnos, podendo ser grupal ou individual, segundo a dinámica do curso ese ano. 30
 
Observacións avaliación

O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial
e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a
súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que
regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b
e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións
dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).

O alumnado nesta situación será evaluado na data aprobada na
Xunta de Escola, mediante una proba obxectiva sobre os contidos do paso 3 da
Guía,  e un traballo a consensuar cos profesores da materia.


Fontes de información
Bibliografía básica Bureau Veritas formación (2011). Logística Integral. Fundación Confemetal
Ronald H. Ballou (2004). Logística. Administración de la cadena de suministro. .

MIT OpenCourseWare. Logistics Systems. http://ocw.mit.edu/courses/engineering-systems-division/esd-260j-logistics-systems-fall-2006/ (Visita: 31/08/2010).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Normativa e Lexislación/771G01035

Materias que continúan o temario
Proxecto Fin de Grao/771G01027
Aspectos Económicos e Empresariais do Deseño/771G01033
Xestión da Calidade/771G01044

Observacións
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3. De se realizar en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías