Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o que se considera Ciencia dos Materiais e o seu carácter interdisciplinar.
Adquirir nocións básicas sobre distintos criterios de clasificación de materiais.
|
A14 A25
|
B1 B2
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer as familias de materiais (metais, cerámicas, polímeros e materiais compostos).
Coñecer as súas propiedades físicas (mecánicas, eléctricas, magnéticas e ópticas) máis
importantes e ser capaz de relacionalas coa súa composición, estrutura e microestrutura.
Adquirir unha visión xeral dos métodos de preparación (síntese e procesado) dos
distintos tipos de materiais. |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A14 A15 A16 A21 A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolver criterios fundamentais sobre selección e deseño de materiais como "sólidos útiles". |
A1 A14 A15 A16 A24 A25 A28
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á Ciencia dos Materiáis |
• Ambito de estudio da ciencia dos materias
• Criterios de clasificación de materiais
• Criterios de selección de materiais
|
Grandes familias de materiais |
• Metais e aliaxes (aceiros, fundicións e aliaxes non férreas)
• Materiais cerámicos (arxilas, refractarios, abrasivos, cementos, vidros, cerámicas avanzadas)
• Polímeros (termoplásticos, termoestables, elastómeros)
• Materiais compostos
|
Microestructura dos materiais |
• Diagramas de fases temperatura-transformación (TT)
• Diagramas de fases temperatura-tempo-transformación (TTT)
|
Propiedades dos materiais |
• Propiedades mecánicas
• Propiedades eléctricas
- condutores electrónicos
- semicondutores (transistores, células fotovoltaicas)
- supercondutores
- illantes (dieléctricos, condensadores)
- condutores iónicos (baterías, pilas de combustible)
• Propiedades magnéticas
- dia- e para-magnetismo
- ferro-, ferri-, e antiferro-magnetismo
- principais aplicacións (motores, grabación magnética)
• Propiedades ópticas (láseres, celas solares, fibra óptica)
|
Síntese e procesado dos materiais |
Síntese e procesado dos materiais |
Exemplos de selección materiais |
Exemplos de selección materiais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
|
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
• Exame final, de carácter obrigatorio (a realizar nas convocatorias oficiais, de xuño, setembro e/ou decembro).
Neste exame avaliarase a comprensión da materia en conxunto, dado que o obxectivo fundamental é que o alumno teña unha visión global, sendo capaz de relacionar as estruturas e composicións dos distintos tipos de materiais coas súas propiedades e aplicacións. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
E moi recomendable a realización de titorías individuais ou en grupos reducidos ao longo do curso académico. Estas consisten en entrevistas persoais levadas a cabo cos alumnos, de CARACTER VOLUNTARIO por parte dos mesmos, e co obxecto de resolverlles dúbidas ou orientalos en calquera aspecto relativo á materia. Estas titorías poderán ser realizadas no horario de titorías do profesor, ou en calquer outro horario previamente acordado entre o profesor e o alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
|
Véxase apartado "observacións avaliación". |
100 |
|
Observacións avaliación |
• No exame final avaliarase a comprensión da materia en conxunto, dado que o obxectivo fundamental é que o alumno teña unha visión global, sendo capaz de relacionar as estruturas e composicións dos distintos tipos de materiais coas súas propiedades e aplicacións.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A.G. SHACKELFORD (1998). Introducción a la Ciencia de Materiales para Ingenieros. Madrid, Prentice Hall
A.G. SHACKELFORD (2005). Introducción a la Ciencia de Materiales para Ingenieros . Madrid, Prentice Hall
W.D. CALLISTER Jr (1995). Introducción a la Ciencia e Ingeniería de los Materiales . Barcelona, Reverté |
|
Bibliografía complementaria
|
W.F. SMITH (1998). Fundamentos de la Ciencia e Ingeniería de Materiales . Madrid, McGraw-Hill
J.C. ANDERSON (1990). Materials Science. Londres, Chapman&Hall
L.E. SMART, E.A. MOORE (1995). Química del Estado Sólido. Wilmington, Addison-Wesley Iberoamericana
L.E. SMART, E.A. MOORE (2005). Solid State Chemistry. Boca Raton, Taylor&Francis
A.R. WEST (1999). Solid State Chemistry. Chichester, JohnWiley&Sons
A.R. WEST (1992). Solid State Chemistry and its Applications. Chichester, John Wiley&Sons |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Inorgánica Avanzada/610311402 | Experimentación en Química Inorgánica/610311406 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Aínda que se trata dunha materia cuadrimestral, ten unha ELEVADA CARGA (6 CRÉDITOS ECTS). Ademais é unha materia onde os coñecementos de cada unidade son á base para a correcta comprensión dos da unidade seguinte. Por isto, recoméndase moi encarecidamente a súa preparación progresiva. |
|