Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Deseñar experimentos, obter información e interpretar os resultados |
AM3 AM12
|
BM3 BM6
|
CM1 CM6 CM9 CM10
|
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para resolver problemas de forma efectiva. |
AM1 AM3
|
BM5
|
CM3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Repaso dos métodos básicos de Estatística Descritiva Uni e Multivariable |
Relación entre variables |
Medidas de dependencia: matriz de correlacións, regresión lineal simple e múltiple
Análise da multicolinealidade
|
Análise Multivariable |
Descrición de datos multivariables
Análise de Compoñentes Principais
Análise Discriminante
Análise Cluster
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A3 A12 B3 C3 C1 C6 C10 |
5 |
15 |
20 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A12 |
0 |
6 |
6 |
Sesión maxistral |
A12 B5 B6 C6 C9 C10 |
16 |
32 |
48 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Rematado a exposición de todos os contidos da materia, faranse exercicios prácticos na aula, que poderán ser propostos tamén para realizar como traballo autónomo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realización dun traballo en grupo, que consistirá no tratamento completo dun conxunto de datos, na medida do posible do ámbito de estudos medioambientais, que poderá ser corrixido no aula. |
Sesión maxistral |
Clases maxistrais presenciais nas que o profesor expoñerá os puntos fundamentais do programa convenientemente ilustrados con exemplos prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os alumnos realizarán un traballo no que terán que aplicar, a un arquivo de datos, as técnicas explicadas na asignatura que eles consideren oportunas para responder ás preguntas plantexadas. Disporán de atención personalizada dos profesores responsables de cada bloque, de maneira que os alumnos poderán resolver todas as dúbidas que se lles presenten de xeito tanto presencial como non presencial.
A vía presencial desenvolverase mediante titorías personalizadas nos despachos dos docentes para a resolución de dúbidas e corrección de erros. A vía non presencial realizarase mediante correo electrónico, plataforma virtual ou medios semellantes.
Os estudantes co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia tamén deberán entregar o traballo aos docentes e disporán da mesma atención personalizada dos profesores, tanto pola vía presencial como a non presencial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A12 B5 B6 C6 C9 C10 |
Asistencia e participación nas clases de sesión maxistral. |
5 |
Solución de problemas |
A1 A3 A12 B3 C3 C1 C6 C10 |
Asistencia e participación na resolución de problemas en clase. |
5 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A12 |
Os alumnos analizarán os datos e expoñerán as conclusións nun traballo, ben de forma individual ou en grupo. |
90 |
|
Observacións avaliación |
Valorarase positivamente a asistencia ás clases, así como a actitude e a
participación dos alumnos nas mesmas cun peso de ata o 10% da nota final. A
asistencia mínima será non inferior ó 80% das horas presenciais (salvo
ausencias debidamente xustificadas). O restante 90% da nota virá dada pola
realización e posible exposición de traballos tutelados. Na corrección dos traballos
teranse en conta os aspectos formais para a resolución dos problemas
plantexados, a claridade nas exposicións e a capacidade de defensa dos
argumentos presentados no traballo escrito, así como de ser o caso presentación oral dos
resultados acadados. Requisito sine qua non para superar a asignatura é superar
as distintas actividades (exercicios, traballos tutelados) propostas polo profesorado. A nota final da asignatura
será a suma ponderada das cualificacións de cada bloque temático. Para os estudantes co recoñecemento de dedicación a tempo parcial e/ou dispensa académica de exención de asistencia, o 100% da nota virá dada pola realización dos traballos tutelados ainda que, obviamente, están liberados da obriga de defendelos oralmente. Para obter a calificación de NP (Non Presentado), o alumno non poderá ter participado nas actividades de aprendizaxe colaborativa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Jobson, J.D. (1992). Applied Multivariate Analysis. Vol. II: Categorical and Multivariate Methods. Springer Texts in Statistics, Springer-Verlag: NewYork. Miller, J.N. & Miller, J.C. (2002) Estadística y Quimiometría para Química Analítica. Edit. PrenticeHall. Mongay Fernández, C. (2005) Quimiometría. Servicio Publicaciones Universidad de Valencia. Morrison, D.F. (1990) Multivariate statistical method. 3rd Edition. McGraw-Hill Series in Probability and Statistics. Peña, D. (2002). Análisis de Datos Multivariantes. McGraw-Hill. Pérez López, C. (2004) Técnicas de análisis multivariante de datos. Aplicaciones con SPSS. Pearson Prentice Hall, Madrid. Pérez López, C. (2005) Métodos Estadísticos Avanzados con SPSS. Thomson, Madrid. Ramis Ramos, G. (2001) Quimiometría. Síntesis, Madrid.
|
Bibliografía complementaria
|
|
Millard, S.P. & Neerchal, N.J. (2001) Environmental Statistics
with S-Plus. Springer. CRC Press LLC |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia e participación ás clases tanto de índole
teórico como práctico. Así mesmo, recoméndase completar o material facilitado
polo profesorado coa bibliografía por eles recomendada e a realización das
tarefas encomendadas. Un estudo continuo da materia e o uso das titorías para
resolver dúbidas é fundamental para superar con éxito a asignatura. Recoméndase
o uso das titorías individuais para os alumnos con dificultades en superar a
materia. |
|