Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos criterios para rexistrar e avaliar os elementos dos estados financeiros incluídos no
regulación da información financeira actual das empresas españolas. |
AP2 AP7 AP9
|
|
|
Capacidade para interpretar as normas legais relativas ao rexistro e valoración das operacións económicas. |
AP2 AP6 AP12
|
|
|
Capacidade para aplicar os principios básicos contidos no marco conceptual para emitir un xuízo sobre cuestións que non están expresamente incluídas na norma. |
|
BP10
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP9 CP11
|
Capacidade para interpretar as contas anuais. |
AP1 AP5
|
BP1 BP4 BP10 BP12
|
CP2 CP3 CP4 CP5 CP11
|
Avaliar os feitos suxeitos a rexistro e valoración facendo prevalecer o principio de sustancia económica da operación sobre a súa forma xurídica para garantir a correcta aplicación do principio de imaxe fiel. |
|
BP8
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Marco conceptual da contabilidade financeira: evolución histórica e estudo comparativo. Normas de rexistro e valoración do Plan Xeral de Contabilidade. Consultas publicadas polo Instituto de Contabilidade e Auditoría de Contas. Análise subxectiva da entidade. Características e ambiente. Análise descritiva da estrutura patrimonial, dos resultados e da situación financeira da entidade. O uso de información financeira nos mercados de capitais. Xestión de beneficios (xestión de resultados) |
Non se precisa maior detalle. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C11 |
3 |
3 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B4 B10 B8 C2 C3 C8 C11 |
25 |
25 |
50 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C2 C3 C4 C9 C11 |
10 |
40 |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C9 C11 |
2 |
8 |
10 |
Presentación oral |
A5 B1 B10 C2 C3 C4 |
4 |
16 |
20 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
2 |
8 |
10 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A7 A9 A12 B10 B12 B8 C5 |
1 |
2 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Debates sobre cuestións formuladas polo profesor. |
Sesión maxistral |
Explicacións teóricas e prácticas do programa da materia. |
Solución de problemas |
Suposicións prácticas sobre o programa da materia. |
Estudo de casos |
Análise e resolución dun problema baseado nunha empresa real. |
Presentación oral |
Exposición dun caso. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre o contido da materia. |
Análise de fontes documentais |
Análise de fontes documentais de carácter normativo e doutrinario |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Titorías para axudar a resolver problemas.
Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia, ao comezo do curso acordarase un horario específico de titorías compatible coa súa dedicación, polo que os primeiros alumnos deberían poñerse en contacto co profesor na primeira. dez días do semestre no que se imparte a materia, para establecer o calendario mencionado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 C2 C3 C4 C9 C11 |
Resolución de exercicios prácticos propostos na clase. |
10 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A9 A12 B1 B4 B10 B12 B8 C2 C3 C4 C5 C8 C9 C11 |
Resolución dun caso, individualmente ou en grupo, proposto polo profesor. |
30 |
Presentación oral |
A5 B1 B10 C2 C3 C4 |
Presentación oral, individual ou en grupo dun caso. |
10 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A9 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
Exame teórico-práctico dos contidos da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua representará o 50% da nota total. O 50% restante corresponderá á nota da proba que se realizará en todos os contidos da materia no período de exames oficiais que seguen o final das clases do semestre.
Para a avaliación continua, o 20% que engade as metodoloxías Resolución de problemas e Presentación oral corresponde á avaliación que o profesor realiza nas tarefas realizadas na clase. Os puntos a avaliar nesta sección serán: asistencia a clase, resolución de exercicios e intervencións orais dos alumnos.
Na oportunidade de xullo aplicaranse os mesmos criterios. Para esta oportunidade, o profesor pode propoñer tarefas adicionais que permitan ao alumno mellorar a cualificación da súa avaliación continua.
Alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: agás as datas aprobadas na Xunta de Facultade, no que respecta á proba mixta, para o resto de probas acordarase un calendario específico, ao comezo do curso, de datas compatibles coa súa dedicación, polo que, os devanditos alumnos deberán poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre no que se imparte a materia, para establecer o calendario mencionado. As probas terán o mesmo formato que para os estudantes a tempo completo.
No caso de que se outorgue ao alumno unha oportunidade de "avaliación avanzada", e só neste caso, para aprobar a materia, o alumno deberá superar unha proba oral e / ou escrita mixta para avaliar todas as competencias e contidos do curso.
Calificación de non presentado. Corresponde aos estudantes, cando só participan en actividades de avaliación que teñan un peso non superior ao 20% da cualificación final, independentemente da cualificación obtida. P>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
España, Legislación (2016). Real Decreto 1159/2010, de 17 de septiembre, por el que se aprueban las Normas para la Formulación de Cuentas Anuales Consolidadas y se modifica el Plan General de Contabilidad aprobado por Real Decre.
España, Legislación (2016). Real Decreto 1514/2007, de 16 de noviembre, por el que se aprueba el Plan General de Contabilidad. |
- Resoluciones publicadas por el ICAC en desarrollo del PGC.
DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:
http://www.icac.meh.es
http://www.cnmv.es
http://www.aeca.es
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
GONZÁLEZ PASCUAL, J. (2009). Análisis de la empresa a través de su información económico-financiera. Fundamentos teóricos y aplicaciones. Madrid: Pirámide
Herrador Alcaide, Teresa (2008). Contabilidad financiera superior: teoría y práctica. Madrid: Ediciones Académicas
García Osma, Gill de Albornoz Noguer y Gisbert Clemente (2005). La investigación sobre earnings management. Revista Española de Financiación y Contabilidad, 34 (127): 1001-1033. . Madrid: AECA |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade Sectorial/611506006 | Contabilidade Superior II/611506007 |
|
|