Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer as normas vixentes de información financeira en España. |
A2 |
Coñecer as normas vixentes de información financeira no ámbito internacional. |
A5 |
Saber obter unha adecuada comprensión do negocio da entidad auditada, do sector no que ésta opera e a natureza das súas transaccións. |
A6 |
Saber medir e analizar a orixe dos custos e os rendementos obtidos pola entidade auditada. |
A7 |
Saber valorar a partir dos rexistros relevantes de información financeira, a situación e previsible evolución dunha empresa. |
A12 |
Saber obter unha base de xuizo razonable sobre as contas anuais individuais e consolidadas e expresar unha opinión respecto das mesmas no informe de auditoria, conforme á normativa vixente. |
B1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
B3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrentarse. |
C1 |
Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación das ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
C2 |
Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos ea súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
C3 |
Que os alumnos sexan capaces de integrar o coñecemento e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
C4 |
Que os alumnos saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e os motivos fundamentais que os sustentan a un público especializado e non especializado de forma clara e inequívoca. |
C6 |
Capacidade de traballo en equipo. |
C7 |
Capacidade de liderado. |
C9 |
Capacidade de resolución de problemas. |
C11 |
Desenvolvemento dun espírito crítico lóxico e creativo. |
C12 |
Capacidade para xestionar as tecnoloxías da información e as comunicacións no exercicio da súa actividade profesional. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Afondar no estudo da normativa aplicable na elaboración e presentación de contas anuais por parte dos grupos de empresas españolas, diferenciando a casuística dos grupos que emiten valores negociables nos mercados secundarios organizados da Unión Europea. |
AP1 AP2
|
BP3 BP8 BP10
|
CP11 CP12
|
Capacidade para interpretar as normas legais relativas á formulación de contas anuais consolidadas de grupos de empresas, tanto nacionais como internacionais. |
AP5 AP7 AP12
|
BP1 BP3
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP6 CP7 CP9
|
Capacidade para avaliar prospectivamente o rendemento económico e financeiro dunha empresa ou grupo de empresas en función da información financeira dispoñible en cada ambiente. Ser capaz de revisar o sistema de información contable dunha empresa ou grupo de empresas. |
AP5 AP6 AP7 AP12
|
BP3
|
CP6 CP7 CP9 CP12
|
Valorar as implicacións dunha correcta aplicación das normas na representación dunha imaxe real dos activos, a situación financeira e os resultados do grupo de empresas como entidade na que se informa. |
|
BP1 BP8 BP10
|
CP11 CP12
|
Valorar as vantaxes e desvantaxes ou as limitacións das diferentes técnicas de análise. Ser consciente dos distintos factores, tanto exóxenos como endóxenos, que poden afectar á aplicación dunha determinada técnica de avaliación. |
AP12
|
BP1 BP3
|
CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Definición do grupo de empresas e perímetro de consolidación.
2. Regulación de combinacións de negocios.
3. Métodos de consolidación.
4. Operacións intragrupo.
5. Imposto sobre sociedades consolidado.
6. Consolidación de filiais estranxeiras.
7. Os estados financeiros que compoñen as contas anuais consolidadas.
8. Desenvolvemento e planificación da estratexia.
9. Integración de planificación estratéxica e execución operativa: o cadro de mando
10. Clasificación e características dos distintos métodos de valoración.
11. Modelos de desconto de fluxos: variables relevantes. Estudo crítico
12. Opcións reais.
13. Elaboración de plans de viabilidade. |
Non se precisa maior detalle |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B10 B8 C2 C3 C11 |
24 |
24 |
48 |
Discusión dirixida |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B10 B8 C2 C3 C4 C11 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 C12 |
1 |
1 |
2 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 |
2 |
10 |
12 |
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
2 |
8 |
10 |
Presentación oral |
A5 B1 B10 C2 C3 C4 |
1 |
4 |
5 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A7 A12 B10 B8 |
1 |
3 |
4 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 |
11 |
44 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición resumida dos temas do programa co apoio sistemático de exercicios prácticos |
Discusión dirixida |
Debates sobre cuestións plantexadas polo profesor. |
Aprendizaxe colaborativa |
Exposición de prácticas ante o resto de alumnos. |
Estudo de casos |
Análisis e resolución dun problema baseado nunha empresa real. |
Proba mixta |
Exame teórico-práctico sobre o contido da materia. |
Presentación oral |
Exposición dun caso. |
Análise de fontes documentais |
Análisie de fontes documentais de carácter normativo e doctrinario |
Solución de problemas |
Supostos prácticos sobre o temario da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Titorías para axudar a resolver un caso e a súa presentación oral. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A6 A7 A12 B1 C2 C3 C4 C9 |
Exame final sobre contas anuais consolidadas (43%) e cadro de mando (6%) |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 B1 B3 B10 B8 C2 C3 C4 C6 C7 C9 C11 |
Traballo individual sobre valoración de empresas |
13 |
Solución de problemas |
A1 A2 A5 A6 A7 A12 C1 C2 C3 C4 C9 C11 C12 |
Tarefas a realizar na clase nas contas anuais consolidadas |
37 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación continua corresponde á avaliación de casos prácticos
e resolución de problemas. Na oportunidade de xullo, aplicarase o mesmo
criterios. A este respecto, o profesor pode propoñer tarefas adicionais que permitan
o alumno mellora a cualificación da súa avaliación continua. Estudantes con
Recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica
de asistencia: agás as datas aprobadas na xunta de facultade, no
En canto á proba mixta, para o resto de probas, acordaráselle á
inicio do curso un calendario específico de datas compatible ca súa
dedicación, polo que os estudantes deberían contactar
co profesor durante os dez primeiros días do semestre no que está a materia
impartir, para fixar o calendario mencionado. As probas terán o mesmo
formato para estudantes con dedicación a tempo completo. No caso de
que se dá á estudante a oportunidade de "avaliación temperá",
e só neste caso, para aprobar a materia, o alumno debe superar unha
proba mixta oral e / ou escrita destinada a avaliar todas as competencias e
contidos da materia. Calificación de non presentado. Corresponde á
estudantes, cando só participan en actividades de avaliación que teñan un
ponderación non superior ao 20% da cualificación final de forma independente
da cualificación obtida. p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Álvarez Melcón, Sixto (2011). Cuentas anuales consolidadas. Madrid: Pirámide
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2005). Documento núm. 7 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Escobar, Tomás; Cortijo, Virginia (2012). Fundamentos de contabilidad de gestión. Madrid: Pearson
Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2014). Opciones Reales y Gestión de Empresas. La importancia de la Flexibilidad y el Riesgo en la Valoración. Documento número 12 de la Comisión de Valoración y Financiación de Empresas.. Madrid: AECA
Fernández, Pablo (1999). Valoración de empresas. Barcelona: Gestión 2000 |
|
Bibliografía complementaria
|
Fundación de Estudios Bursátiles y Financieros (2009). El arte de valorar empresas.. Civitas-Thomson Reuters |
DIRECCIONES DE INTERNET RELEVANTES:
http://www.icac.meh.es
http://www.cnmv.es
http://www.aeca.es
http://europa.eu.int/comm/internal_market/en/company/index.htm
http://www.iasb.org.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Superior I/611506004 | Normas Internacionais de Información Financeira/611506005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Contabilidade Sectorial/611506006 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|