Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar, describir e analizar con rigor a realidade socioeconómica española, os seus principais aspectos estruturais, as súas fortalezas e as súas debilidades. |
A1 A2 A3 A8
|
|
|
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía española, as súas causas, consecuencias e alternativas. |
A2 A3 A4
|
B1 B2 B5 B7 B8 B9
|
C4 C6
|
Coñecer o contido e empregar as fontes de información económica relevantes sobre a economía española. |
A7 A9
|
|
C1 C2 C3 C5 C6 C7
|
Coñecer, saber interpretar e empregar as fontes de información estatística e os indicadores macroeconómicos relativos á economía española |
A9 A10 A12 A13
|
B3 B4 B6
|
C1 C3 C6
|
Transmitir e comunicarse con fluidez, tanto de forma oral como escrita, nun contorno profesional económico, usando a terminoloxía científica e técnica adecuada. |
A10 A13
|
|
C1 C3 C8
|
Comprender e realizar informes e diagnósticos sobre a situación da economía española. |
A3 A4 A5 A6 A9 A12 A13
|
B3 B4
|
C1 C3 C8
|
Enmarcar a economía española nas dimensións das economías mundial e europea, coñecendo as relacións daquela con estas. |
A8 A11
|
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: UNHA PERSPECTIVA A LONGO PRAZO DA ECONOMÍA ESPAÑOLA |
1) Da autarquía ao Plan de estabilización
2) O desarrollismo dos anos sesenta
3) Transición e crise internacional
4) Integración na UE e recuperación
5) Dos noventa á actualidade |
TEMA 2: OS FACTORES PRODUCTIVOS. |
1) O territorio español e os seus recursos naturais
2) Evolución demográfica e movementos migratorios en España
3) Capital físico, capital humano e capital tecnolóxico da economía española
|
TEMA 3: A ORIXE SECTORIAL DO PIB. |
1) Análise sectorial da oferta
2) A transformación estrutural no ámbito produtivo
3) Emprego e produtividade dos sectores económicos |
TEMA 4: O DESTINO DO PIB. |
1) Análise desde a óptica da demanda
2) O consumo privado e o consumo público
3) A formación bruta de capital
4) O saldo neto externo e a apertura ao exterior da economía española
|
TEMA 5: A DISTRIBUCIÓN DA RENDA. |
1) A distribución factorial da renda
2) Distribución persoal da renda e desigualdades sociais
3) As disparidades rexionais e os eixes de crecemento en España e en Europa
|
TEMA 6: O SECTOR PRIMARIO. |
1) Ámbito e características do sector
2) Explotacións agrarias, poboación activa e capitalización
3) Producións, prezos e rendas agrarias
4) A regulación do sector: a política agraria común (PAC)
5) As particularidades dos subsectores pesqueiro e forestal
|
TEMA 7: O SECTOR SECUNDARIO. |
1) Ámbito e características do sector
2) Especialización produtiva e comercial
3) Custos laborais, emprego e eficiencia
4) O subsector enerxético
5) O subsector da construción
|
TEMA 8: O SECTOR SERVICIOS. |
1) Ámbito e características do sector
2) Especialización produtiva e comercial
3) Factores produtivos e prezos do sector
4) Servizos de mercado e de non mercado: ramas de actividade
|
TEMA 9: O MERCADO DE TRABALLO. |
1) Enfoques teóricos sobre o mercado de traballo
2) A poboación española e a actividade económica
3) Emprego e desemprego: etapas e factores explicativos
4) A política de emprego e as reformas do mercado laboral
|
TEMA 10: O SECTOR EXTERIOR E OS ASPECTOS MONETARIOS. |
1) A balanza de pagamentos e o mecanismo de equilibrio externo da economía española
2) As operacións por conta corrente
3) As operacións por conta de capital e financeira
4) A articulación da economía española na Unión Europea
5) Os aspectos monetarios no marco da Unión Económica e Monetaria |
TEMA 11: O SECTOR EMPRESARIAL E A INNOVACIÓN TECNOLÓXICA. |
1) A función empresarial
2) Dimensión e concentración espacial e sectorial da empresa española
3) Propiedade, xestión e organización da empresa española
4) Procesos, axentes e vías de acceso tecnolóxicos |
TEMA 12: O SISTEMA FINANCEIRO Y O SECTOR PÚBLICO. |
1) Estrutura, organización e funcións do sector financeiro
2) Instrumentos, intermediarios e mercados financeiros
3) As administracións públicas en España: estrutura e dimensión
4) A política fiscal e a sostibilidade do Estado do benestar
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A13 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B7 B9 C8 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
5 |
8 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
19 |
0 |
19 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 |
2 |
40 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O profesor presentará a materia ao estudante e, se fose ocaso, avaliará os seus coñecementos previos |
Sesión maxistral |
O profesor explicará contidos básicos da materia |
Presentación oral |
O/a estudante deberá presentar oralmente 1 ou 2 temas de actualidade sobre a economía española. |
Lecturas |
O/a estudante realizaraas sobre aspectos do temario da materia. O profesor poderá seleccionar as lecturas máis oportunas de entre a bibliografía da materia. |
Obradoiro |
O/a estudante traballará sobre as lecturas programadas. Poderá consistir en dar solución a problemas, ensaios, respostas a preguntas, resumos etc. Poderá ser obxecto de seminarios, debates ou postas en común. |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a economía española. Trátase dos exames oficiais da materia, durante os períodos de exames. Avaliarase o coñecemento dos contidos teóricos e prácticos da materia. Poderá haber menos unha pregunta onde o/a alumno/a deba expoñer un tema co apoio de datos sobre variable/s relevante/s do programa. Tamén poderá haber preguntas de resposta breve, de resposta múltiple, prácticas etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Obradoiro |
|
Descrición |
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia, principalmente nas titorías no despacho.
As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (busca de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios etc.)
Para os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 |
Unha ao final do curso. Realizarase en período de exames. Esíxese unha cualificación igual ou superior a 5/10 nela para superar a materia. Ademais do coñecemento dos contidos da materia, valoraranse:
- a capacidade de expresión
- as capacidades analítica e sintética
- a capacidade para argumentar
- a capacidade para elaborar un discurso coherente
- o dominio da linguaxe técnica e científica |
70 |
Presentación oral |
A7 A8 A9 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase a participación. |
5 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valorarase en gran medida o esforzo persoal e a aprendizaxe continua. |
25 |
|
Observacións avaliación |
sistema está pensado para unha aprendizaxe continua, e esixe do estudante unha
implicación ao longo do curso, tanto na asistencia e participación na aula,
como fora dela. Algunhas aclaracións sobre este tipo de avaliación:
- A evaluación continua terá unha
avaliación única para cada estudante que a realice. O conxunto deste tipo
de actividades pondera o 30% na cualificación final. - Para obter a cualificación de
"Non presentado", os estudantes non poderán realizar actividades
que ponderen o 20% ou máis na avaliación do curso, independentemente da
cualificación obtida nelas.
Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e
exención de asistencia: deberán comunicarse co profesor nas dúas primeiras
semanas de curso e poderán elixir entre: a) o sistema de avaliación do
resto de estudantes adaptado ás súas circunstancias (por exemplo, realizando os
obradoiros fóra de horario de clase e enviándoos por correo electrónico) ou b)
unha avaliación só con proba mixta que represente o 100% da cualificación;
sería aplicable o descrito para esta proba para o resto de estudantes, salvo
que, neste caso, habería que ter 5 ou máis sobre 10 para superar a materia.
Esta elección manteríase para todas as súas oportunidades de avaliación.
Condicións de realización da avaliación final. Está prohibido
acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co
exterior e/ou o almacenamento de información.
En calqueira caso, a materia
está suxeita e supeditada ás normas e directrices emitidas pola Xunta de
Centro, pola Reitoría e outras de nivel superior.
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Estatística I/611G01006 | Economía Mundial/611G01011 | Historia Económica de España/611G01015 |
|
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É importante a lectura de
prensa e revistas económicas. Porase ao dispor do/a estudante materiais
varios na fotocopiadora e/ou en Moodle.
|
|
|
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías |
|