Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o carácter dinámico dos ciclos de produción e de inflación, e os efectos que a política monetaria e fiscal teñen sobre elas. |
A1 A2 A3 A5 A8 A10 A11 A13
|
B1 B2 B4
|
C1
|
Entender o papel das expectativas nas decisións de consumo e investimento. |
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A10 A12
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Entender o concepto de tipo de cambio e o papel das políticas económicas e comerciais na súa determinación. |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B7 B8
|
C1 C2
|
Analizar as economías abertas, e as políticas de estabilización en economías abertas. |
A2 A3 A8 A10
|
B1 B2 B7
|
C1 C2
|
Valorar a Macroeconomía e os modelos económicos de forma crítica |
A3 A4 A7 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Demanda e Oferta: repaso de conceptos básicos (con algún engadido). |
1.1 A demanda: características; relación de equilibrio investimento-aforro; o papel das expectativas nas decisións de consumo e aforro.
1.2 A oferta: produción e desemprego; efectos ao lado da oferta sobre o desemprego; rixideces nominais, inflación e ciclo económico.
1.3 Algunhas consideracións críticas sobre o enfoque dominante en Macroeconomía. |
2. Consideracións acerca da política macroeconómica. |
2.1 A estabilización e o papel do banco central.
2.2 Inflación e deflación.
2.3 Introdución ao modelo das tres ecuacións (con aplicacións).
|
3. O papel das expectativas. |
3.1 Risco, incerteza e expectativas.
3.2 Curva de Phillips, expectativas e inflación.
3.3 Expectativas no modelo das tres ecuacións. |
4. Diñeiro, banca e Macroeconomía. |
4.1 Diñeiro e macroeconomía.
4.2 O sistema financeiro na actualidade.
4.3 Bancos e estabilización macroeconómica. |
5. A economía aberta 1. |
5.1 Un modelo de economía aberta: mercado de divisas; paridade de tipos de interese; equilibrio de medio prazo na economía aberta; estabilización con tipos de cambio flexibles.
5.2 Aplicacións: shocks de demanda e oferta; overshooting do tipo de cambio; volatilidade. |
6. A economía aberta 2. |
6.1 O lado da demanda e a balanza comercial.
6.2 O lado da oferta nunha economía aberta.
6.3 O modelo de medio prazo nunha economía aberta. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 |
30 |
60 |
90 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
2 |
20 |
22 |
Proba de resposta breve |
A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 |
1 |
5 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 B2 B1 B3 C4 C5 C7 C8 |
17 |
0 |
17 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Na aula propóñense problemas que teñen estreita relación con cada un dos temas que se explican nas sesións maxistrais, e que contribúen á súa comprensión. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva está deseñada para avaliar os coñecementos alcanzados polo alumno na preparación da materia. O obxectivo fundamental da proba é o de avaliar a capacidade de razoamento nos temas propios de Macroeconomía e a capacidade para entender e actuar ante as cuestións expostas. Os coñecementos teóricos e os desenvolvementos matemáticos e gráficos serán avaliados de maneira adecuada, mediante preguntas abertas. A proba inclúe, ademais, un test a respostas múltiples de coñecementos mínimos da materia. |
Proba de resposta breve |
Durante o curso realizaranse probas de respostas breves relacionadas cos temas de estudo para avaliar de forma continua a aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
As actividades docentes do curso incluirán clases maxistrais, ademais de clases prácticas. A asistencia considérase de fundamental importancia para o correcto seguimento do curso e das actividades propostas polo profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumno levará a cabo no despacho da titoría e nas propias aulas. Neste sentido, a atención personalizada débese entender como un labor continuo. Nesta actividade de atención personalizada ao alumno inclúese a acción de titoría en grupos reducidos a razón de 4 horas por cada grupo de 15 alumnos.
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia poderá utilizar as horas de titoría para calquera aclaración e, en calquera caso, para a preparación do exame. En caso de incompatibilidade horaria, estableceranse horas de titoría fora do horario oficial. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A2 A3 A4 A8 A9 A11 A12 A13 B2 B4 B5 B6 B9 C1 C4 C6 |
Realizaranse catro probas de resposta breve e resolución de problemas para comprobar a aprendizaxe continua ao longo do curso. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A5 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
A proba final da materia inclúe un test de coñecementos mínimos de Macroeconomía, preguntas de desenvolvemento do programa e/ou problemas. |
70 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C6 |
O profesor propoñerá actividades ao longo do curso, como solución de problemas e exposición de resultados, e realización de exercicios sobre os contidos estudados. Valorarase a resolución e a exposición dos problemas en clase, de forma individual ou en conxunto e tamén as solucións dadas aos exercicios propostos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
1. Requisitos para aprobar a materia. É necesario alcanzar unha nota final de, polo menos, 5 puntos sobre 10 para poder conseguir unha cualificación de "aprobado". Ademais, é necesario contestar de forma correcta a 15 preguntas sobre 20 no test de coñecementos mínimos de Macroeconomía. Unha puntuación inferior no test de coñecementos mínimos implica a cualificación final de "suspenso". 2. Sobre a cualificación de "non presentado". Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 3. Sobre as condicións da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 4. Sobre a avaliación en segunda oportunidade e na oportunidade adiantada. Os criterios de avaliación establecidos nesta guía son de aplicación a todas as oportunidades. Na segunda oportunidade e na oportunidade adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (solución de problemas e probas de resposta breve) mediante preguntas adicionais á proba obxectiva final. Tempo parcial e exención de asistencia: Os alumnos que teñan recoñecida a matrícula a tempo parcial e exención
de asistencia seguirán o mesmo sistema de avaliación establecido para a
segunda oportunidade de todos os alumnos a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
W. Carlin y D. Soskice (2014). Macroeconomics: Institutions, Instability, and the Financial System. Oxford University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
G. Mankiw (2014). Macroeconomía (8.ª edición). Barcelona: Antoni Bosh
O. Blanchard (2017). Macroeconomía (7.ª edición). Madrid: Prentice Hall
W. Mitchell, L. Randall Wray y M. Watts (2019). Macroeconomics. London: Red Globe Press
Ben Fine y Ourania Dimakou (2016). Macroeconomics: A critical companion. London, UK: Pluto Press
M. Lavoie (2015). Post-keynesian economics: new foundations. Edward Elgar Publishing |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Macroeconomía/611G01005 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Macroeconomía. Crecemento e Dinámica/611G01028 |
|
|