Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros |
A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9
|
B7
|
|
Rexistrar contablemente, presentar e interpretar calquera transacción económica básica. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9
|
B7
|
C7 C8
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A6 A9 A10 A11
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C5 C6 C7 C8
|
Capacidade para traballar en equipo de maneira consultiva. |
A12
|
B4 B6 B8 B10
|
C4 C6
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B2 B3 B4
|
C1 C4 C6
|
Ter un comportamento ético nos negocios. |
|
B10
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRIMEIRA PARTE: Fundamentos básicos da contabilidade. Introdución ao rexistro contable. |
PRIMEIRA PARTE |
Tema 1: Introdución á contabilidade.
|
1.1. Actividade económica e necesidade de información.
1.2. Concepto e divisións de contabilidade.
|
Tema2: Activo, Pasivo e Neto patrimonial |
2.1.Concepto. Activo, Pasivo e Neto patrimonial.
2.2. O equilibrio parimonial e o principio de dualidade.
2.3 Variacións patrimoniais:
a) Os feitos contables. Tipos. Casuística introductoria.
b) O principio de importancia relativa.
c) O Resultado empresarial.
|
Tema 3: Anotacións contables: método de partida doble. Operacións contables básicas. |
3.1.O método contable.
3.2.A conta. Conceito e representación. Tecnicismos.
O convenio da partida doble.
3.3.Os libros contables. Introducción:Libro Diario y Libro Maior. Balance de sumas e saldos
3.4. Rexistro de feitos contables básicos:
a) Mercadorías
b) Tesourería
c) Contas activas e pasivas con terceiros
d) Inmobilizado
e) Neto patrimonial |
Tema 4: O ciclo contable |
4.1. Fases.
4.2. Especial consideración dos principais axustes de regularización. |
Tema 5: Tratamentos contables dalgunhas partidas específicas. |
5.1 Existencias:
a) Métodos de rexistro.
b) Valoración.
5.2. Inmobilizado:
a) Alta.
b) Modificacións do seu valor. A amortización.
c) Baixa
|
SEGUNDA PARTE: A normalización contable. |
SEGUNDA PARTE |
Tema 6: A normalización contable. |
6.1. Conceito e importancia.
6.2. Introducción á normalización contable en España: O Plan Xeral de Contabilidade.
|
Tema 7: Tratamento contable normalizado de operacións específicas. |
7.1.Tesourería.
7.2. Existencias.
7.3. O IVE: Imposto de valor engadido.
7.4. Inmobilizado.
7.5.Contas activas e pasivas con terceiros.
7.6.Gastos de persoal.
7.7Neto patrimonial.
|
Tema 8:Introducción aos estados financeiros no Plan Xeral de Contabilidade. |
8.1. Balance de situación.
8.2.Estado de perdas e ganancias. |
TERCEIRA PARTE: A Contabilidade no entorno do Sistema de Información da Empresa. |
TERCEIRA PARTE |
Tema 9:Software contable. |
9.1.Características e principais funcionalidades.
9.2.Consideración do modelo de dados.
|
Tema 10: Boas prácticas. |
10.1 Organización das principais tarefas do contable.
10.2.Revisión do rexistro contable. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A7 B1 B2 C5 C6 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A8 A12 B2 B3 B4 B8 B10 C4 C5 C6 |
7 |
21 |
28 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B5 B6 B7 C1 C5 C6 C7 |
18 |
36 |
54 |
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 C1 C5 C6 C7 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A8 A11 B2 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición feita polo profesor dos conceptos básicos necesarios para que os alumnos poidan buscar solución aos problemas contables tratados no programa. |
Discusión dirixida |
Preparación dos temas formulados polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Obradoiro |
Resolución de exercicios e casos prácticos en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso realizaranse tres probas tipo test. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e da técnica contable. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo (4 horas ao longo do cuadrimestre) destinaranse a discutir casos prácticos que pola súa complexidade ou variedade de solucións posibles requiren un maior grado de atención personalizada. Os grupos dividiranse en dous (15 alumnos aprox.) para as titorías en grupo.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá poñerse en contacto co profesor nos primeiros dez días do cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito calendario. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 A12 B1 B2 B5 B6 B7 C1 C5 C6 C7 |
Durante o curso realizaranse tres probas tipo test.
A primeira delas computa o 10% da evaluación final. A segunda e a terceira un 20% cada unha delas. |
50 |
Proba obxectiva |
A1 A3 A8 A11 B2 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de avaliación son os mesmos para cada unha das
oportunidades de avaliación.
Quere iso dicir que: 1) en ambas as dúas probas de avaliación teranse en conta
as cualificacións obtidas nas probas de resposta múltiple, que supoñen, en
conxunto, o 50% da cualificación final; 2) o exame correspondente á proba
obxetiva, en ambas as dúas oportunidades de avaliación, cualifícase sobre 5 puntos (o 50% da avaliación final).
Na convocatoria adiantada, e só neste caso, realizarase unha proba mixta
encamiñada a avaliar todas as competencias e contidos propios da materia.
Os criterios de puntuación de cada unha das probas daranse a coñecer no momento
da proba e subministraranse xunto co enunciado desta.
As probas non realizadas puntúan como cero. As realizadas en fraude supoñen a
cualificación de cero puntos na avaliación final.
A cualificación de "non presentado" corresponde ao alumno que non
participase en ningunha proba de avaliación ou o fixese NUNHA SOA das probas de
resposta breve.
Os únicos utensilios cos que está permitido o acceso ao recinto da proba son os
básicos para contestar ao exame: lapis, bolígrafo ou pluma, goma de borrar e
calculadora electrónica non programable.
Está expresamente prohibido o acceso ao recinto do exame con: a) teléfonos móbiles
e calquera outros dispositivos capaces de comunicación a distancia e/ou de
almacenamento de información; b) apuntamentos, anotacións, libros ou material
similar que non fose expresamente autorizado na convocatoria do exame ou na
páxina web (Moodle) da materia. A non observancia desta norma supón o que se
considere como realizada a proba en fraude e iso con independencia de que quen
teña no recinto da proba tales dispositivos ou material sinalado os utilizase
ou non no curso desta.
O alumno ha de acreditar a súa personalidade de acordo á normativa vixente. Alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as
datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as
restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de
datas compatible coa súa dedicación, motivo polo cal dito alumnado deberá
poñerse en contacto co profesor da materia nos primeiros dez días do
cuadrimestre en que a materia se imparte, coa finalidade de fixar o devandito
calendario. As probas terán o mesmo formato que para os alumnos con dedicación
a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Reverte Maya, Carmelo (2014). Exercises of Financial Accounting. Ecobook
Phillips, F., Libby, R. y Libby, P.A. (2006). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw Hill
Muñoz Merchante, Ángel (2008). Fundamentos de Contabilidad. Ramón Areces
Larrán Jorge, Manuel (Coord.) (2009). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Solà Tey, Magda y Vilardell Riera, Inmaculada (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad Financiera. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise das Operacións Financeiras/611G02004 | Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade Financeira II/611G02018 |
|
|