Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber expresarse de xeito oral e máis escrito, empregando correctamente os conceptos básicos da materia: compra, custo, gasto, investimento, pago. |
A4 A10
|
B1 B2 B4
|
C1 C6 C7
|
Identificar as características dos ámbitos internos e externos da empresa, económico, social e ambiental, así como os modelos contables relacionados con estes. |
A1 A2 A3 A11
|
B3
|
C6
|
Identificar os diferentes factores de producción de acordo coa súa natureza, función e comportamento |
A6 A8
|
|
|
Comprender os diferentes modelos de imputación de custos e as posibilidades de afectación e imputación dos mesmos aos portadores de custos en función daqueles. Identificar, calcular e interpretar conceptos tales como Centro de custo, Unidades equivalentes, Unidades técnicas e económicas, Unidades de obra, Capacidade, Tasa de Aplicación e Imputación racional de custos, Prezos de transferencia, custos ambientais. Isto permitirá poder redactar proxects de xestión sustentables ou de áreas funcionais da empresa. |
A5 A8 A11
|
B9
|
C1
|
Identificar, medir e valorar o emprego dos recursos na empresa, comprender as relacións entre recursos, procesos, outputs, e sustentabilidade, e interpretar os resultados obtidos. |
A1 A4 A7 A11
|
|
|
Identificar o sistema de custos mais axustado ás características do proceso productivo da empresa. |
A1
|
B7
|
|
Identificar os custos relevantes na toma de decisións a curto plazo e ser quén de xustificar a decisión tomada e saber traballar en equipo |
A4 A6 A8
|
B6
|
C7 C8
|
Ser quen de interpretar e razoar as repercusións de calquera cambio nas unidades técnicas ou económicas, do nivel de producción, etc. no plantexamento inicial da situación. |
A4 A8
|
B8
|
|
Cálcular o custo estándar e relacionalo coa planificación e o control da actividade da empresa. |
A4 A6 A11
|
|
|
Saber aplica-los conceptos de contabilidade de manera autónoma, crítica, transparente, responsable e desenvolver un espírito emprendedor nun entorno sustentable. |
A9 A12
|
B5 B10
|
C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introdución á contabilidade de xestión |
1.1. Contexto
1.2. Contabilidade financeira e contabilidade de xestión
1.3. Definición, obxectivo e fins
1.4. Importancia da información na contabilidade de xestión: os sistemas de información para a xestión |
Tema 2. O cálculo do custo |
2.1. Concepto e clasificación dos custos
2.2. O proceso productivo
2.3. Os factores de produción
2.4. Custos por seccións: o modelo de custo completo
2.5. O modelo de custo variable
2.6. Custos por actividades
2.7. Custos para valoración do inventario
2.8. Custos diferentes para sectores produtivos diferentes
2.9. A importancia da capacidade
|
Tema 3. Análise custo-volume-beneficio |
3.1. Supostos de partida e limitacións do modelo
3.2. Punto morto
3.3. Marxe de contribución e ratios
3.4. O problema da produción múltiple
3.5. Análise de sensibilidade |
Tema 4. Planificación e control: coste estándar e introdución aos orzamentos |
4.1. Natureza do custo estándar
4.2. Cálculo
4.3. As desviacións e a súa interpretación
4.4. O orzamento
|
Tema 5. Toma de decisións a curto prazo |
5.1. O proceso de toma de decisións
5.2. Custos relevantes e toma de decisións
5.3. Decisións a curto prazo |
Tema 6. Prezos de transferencia
|
6.1. Concepto
6.2. Valoración |
Tema 7. Contabilidade ambiental |
7.1. Contabilidade ambiental e desenvolvemento sostible
7.2. Información social e ambiental
7.3. Alternativas de presentación da información
7.4. Propostas de información de Organismos nacionais e internacionais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B10 C4 C7 C8 |
16 |
40 |
56 |
Proba mixta |
A8 A11 C1 |
2.5 |
20 |
22.5 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 B2 B3 B4 B9 C1 C6 |
17 |
20.5 |
37.5 |
Solución de problemas |
A1 A4 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B8 C5 |
10 |
20 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos conceptos teóricos e prácticos básicos da materia. |
Proba mixta |
Exame escrito no que a alumno terá que demostrar ter acadados os resultados de aprendizaxe; a proba incluirá teoría e práctica. Nas sesións de atención personalizada desenvolveranse titorías en pequeno grupo coa fin de aclarar as dúbidas que o alumnado poida ter cara á proba obxectiva. |
Estudo de casos |
O/a alumno/a realizará un traballo en grupo no que desenvolverá o sistema de cálculo do custo do producto ou servizo dunha empresa da súa elección. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos de aplicación dos conceptos teóricos básicos da materia |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Titorías guiadas de 4 horas en grupos de 15 alumnos antes do remate do cuadrimestre. Os horarios e o lugar no que se desenvolverán comunicaranse no seu momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A1 A4 A6 A7 B1 B5 B6 B7 B8 C5 |
Valorarase a participación do alumnado nas clases prácticas, na presentación de traballos, a calidade das súas opinións e aportacións, o traballo na aula e a presentación de pequeños problemas que terá que resolver por sí mesmo/a, ou en pequenos grupos, de xeito oral ou escrito |
5 |
Proba mixta |
A8 A11 C1 |
Exame escrito que incluirá cuestións teóricas e/ou cuestións prácticas. |
40 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 B2 B3 B4 B9 C1 C6 |
Traballo en grupo no que se avaliarán, xunto coa súa capacidade de resolución de problemas, a capacidade de síntese, a capacidade para expresarse de xeito oral e escrito, o traballo en equipo, e a utilización das ferramentas teóricas de xeito práctico. |
55 |
|
Observacións avaliación |
Los criterios de evaluación que a continuación se especifican son válidos para la primera y segunda oportunidad. A superación da materia precisará que o alumno teña sido valorado tanto na súa participación no "estudo de casos" como na "proba mixta" e na "solución de problemas".
A cualificación mínima para obter un aprobado é de 5 (50%). Cualificación de non presentado. Corresponde ao alumnado, cando só participe de actividades
de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a
cualificación final, con independencia da cualificación acadada. Convocatoria adiantada: proba mixta cun peso do 100% sobre a cualificación: consistirá nunha proba mixta na que se incluirán cuestións teóricas e práctica e na que o/a alumno/a terá que desmostrar ter alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da materia. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Proba mixta cun peso do 100% sobre a
cualificación: consistirá nunha proba mixta na que se incluirán
cuestións teóricas1 e prácticas e na que o/a alumno/a terá que demostrar
ter alcanzado as competencias e os resultados de aprendizaxe da
materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Suarez, José Luis (director) (2014). Cálculo de costes y control de gestión 70 casos de aplicación práctica. Delta publicaciones
García Suárez, José Luis (coordinador) (2012). Cálculo, análisis y gestión de costes. Delta publicaciones
AECA Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (2003). Contabilidad de Gestión para la toma de decisiones.
Somoza López, Antonio (2016). Contabilidad social y medioambiental. Pirámide
Tomás Escobar; Virginia Cortijo (2011). Fundamentos de Contabilidad de gestión. Pearson
Moscoso, Philip; Lago, Alejandro (2016). Gestión de operaciones para directivos. McGraw Hill Education |
A bibliografía poderá ser actualizada en calquera momento por mor da inclusión de novos textos que o profesor considere axeitados para o alumnado. |
Bibliografía complementaria
|
Ripoll Feliu, Vicente M., coord. Alcoy (2011). Contabilidad analítica -- Problemas y ejercicios.. Barcelona: Profit
Carlos Mallo, María Ángela Jiménez Montañés (2009). Contabilidad de costes. Madrid : Pirámide
Sáez Torrecilla, Ángel. (). Contabilidad de costes y contabilidad de gestión. Madrid : McGraw-Hill
Catalina Vacas Guerrero ... [et al.] (2009). Fundamentos de contabilidad de costes y de gestión: una visión práctica . Collado Villalba : Delta
Muñoz, Clara; Zornoza, Javier; Veuthey Eloy (2008). Introducción a al contabilidad de costes para la gestión. TME Tratados y manuales de empresa |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|