Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos e difundir o uso das novas tecnoloxías |
A3 A9 A11
|
B1 B2
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida y fomentar los valores del esfuerzo, trabajo, formacion continua e iniciativa privada |
|
B3 B4
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber facer a presentación oral e escrita dun proxecto de xestión e análise da estrutura organizativa dunha empresa e comunicarse con fluidez non seu contorno |
A10 A11
|
B5 B6
|
C1 C5
|
Saber deseñar organigramas e realizar análise das competencias dos diferentes postos de traballo, base para emitir informes e proxectos de xestión |
A1 A2 A4 A5 A6 A8
|
B10
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria. |
|
|
C4
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
B7 B8
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introdución á análise organizativa |
1.1. Mecanismos de coordinación
1.2. Elementos básicos e partes fundamentais |
TEMA 2: Parámetros de deseño organizativo |
2.1. Deseño de postos.
2.2. Deseño da estrutura departamental
2.3. Deseño de vínculos laterais.
2.4. Descentralización |
TEMA 3: Factores de continxencia |
3.1. Idade
3.2. Tamaño
3.3. Sistema técnico
3.4. Contorno
3.5. O papel do poder |
TEMA 4: Configuracións estruturais |
4.1. Simple
4.2. Burocracia maquinal
4.3. Burocracia profesional
4.4. Divisional.
4.5. Adhocracia |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A8 B7 B8 |
2 |
37 |
39 |
Seminario |
A2 A3 A9 A10 A11 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
4 |
8 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 B1 B5 B6 |
17 |
17 |
34 |
Traballos tutelados |
A1 B2 B3 B4 C1 |
6 |
60 |
66 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Examen tipo test |
Seminario |
Organizaranse 4 horas de titorías presenciais para o seguimento dos traballos cuxas datas e horas serán comunicadas ao longo do curso. |
Sesión maxistral |
Presentación de conceptos teóricos básicos |
Traballos tutelados |
Traballos grupais con exposición oral.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Os seminarios e as titorías servirán para aclarar dúbidas e facer un seguimento dos traballos tutelados. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 B2 B3 B4 C1 |
Dous traballos en grupo e exposición oral dos mesmos. Un deles podería ser sustituído, a criterio do profesor, por pequenos casos prácticos a resolver na propia aula. |
50 |
Proba obxectiva |
A8 B7 B8 |
Examen tipo test |
50 |
|
Observacións avaliación |
<p>É de aplicación anormativa de evaluacións, revisión e reclamación das calificacións dos estudosde grado e mestrado universitario, de la UDC (30/04/14):</p><ul> Os alumnos coñeceran as cualificacións dos traballos antes da realización do exame (Xuño ou Xullo). Os criterios de avaliación e cualificación son, exactamente, iguales nas dúas oportunidades de exame (Xuño e Xullo). Considérase que un alumno está dentro da avaliación continua e, polo tanto, aplicaráselle o esquema de avaliación anterior, si realizou máis dun 20% dos traballos e casos prácticos encargados. Polo tanto, este alumno si non alcanza o cinco, estará "suspenso" nas actas da materia aínda que non se presente ao exame. Este sistema de avaliación mantense tanto para a primeira oportunidade como paraxullo Os alumnos que se matriculen a “tempo parcial”, deberán comunicálo o profesor. Nestes casos os profesores valoraran a adaptación dos criterios de avaliación. As guías para a realización dos traballos tutelados ou de calquera outra práctica ou exercicio proposto polo profesor estarán colgadas na plataforma Moodle, coa suficiente antelación. Os traballos grupales tutelados realízanse ao longo do curso e non é posible a súa realización fose do período lectivo Na defensa oral do traballo tutelado, participarán tódolos compoñentes do grupo responsable da súa elaboración. Calquera información, aviso ós alumnos,… colgarase nesta plataforma. Enviarase un e-mail notificándoo. <i><strong>É altamente recomendable a asistencia a clase e o seguimento de todas as actividades programadas na materia.</strong></i> Para o cálculo da nota media final, será preciso obter unha nota mínima
de 4 puntos sobre 10 puntos no exame (non se calculará a nota media dos
alumnos que obteñan unha nota menor que esta en o exame).<br />
Para superar a materia, a nota media ponderada final deberá ser igual ou superior a 5 puntos sobre 10. Para aqueles alumnos que cumpran os requisitos esixidos para o acceso á proba adiantada, o criterio de avaliación será un 50% -50% </ul><p> É responsabilidade do alumno consultar a dirección de e-mail ca UDC lle asigne. </p><ul> Recórdase que está prohibido acceder ao exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo, recórdase que calquera alumno sorprendido realizando traballos ou exame mediante calquera procedemento fraudulento se lle asignará unha nota de cero na convocatoria. </ul><div><p><strong>NOTA IMPORTANTE ESTUDANTES DE INTERCAMBIO/ACORDO BILATERAL/ ERASMUS/...</strong></p><p>Os exames faranse nas datas aprobadas pola Xunta de Facultade. Non haberá exames fóra das datas designadas.</p><p>O exame para ESTUDANTES NON HISPANOS será unhas preguntas curtas para facilitar a comprensión do mesmo por parte de devanditos alumnos.</p></div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Morales Fernández, E. J. y Ariza Montes, J. A. (2015). Diseño y organización de empresas. Ediciones Universitarias McGraw-Hill
Mintzberg (Varios). La estructuración de las organizaciones. Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía da Empresa: Dirección e Organización/611G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|