Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Xestionar e administrar una empresa ou organización de pequeño tamaño, entendendo a súa ubicación competitiva e institucional e identificando as súas fortalezas e debilidades. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B7 B9
|
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo.
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
A2
|
B4 B10
|
C1 C4 C5 C7
|
Saber diseñar e implementar un plan de marketing. Poder tomar decisións respecto da marca e aos consumidores |
A5
|
B5 B6 B8
|
C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. FUNDAMENTOS E XESTIÓN DE PRODUCTOS |
TEMA 1. INTRODUCCIÓN: IMPORTANCIA DAS VARIABLES PRODUCTO E MARCA
TEMA 2. INNOVACIÓN E DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUCTOS
TEMA 3. CONCEPTO DE PRODUCTO E XESTIÓN DA CARTERA DE PRODUCTOS
TEMA 4. CICLO DE VIDA DO PRODUCTO |
PARTE II. FUNDAMENTOS E XESTIÓN DE MARCAS |
TEMA 5. FUNDAMENTOS DO VALOR DE MARCA
TEMA 6. DECISIONES DE MARCA I
TEMA 7. DECISIONES DE MARCA II: A MARCA NOS MERCADOS INTERNACIONALES |
PARTE III. FUNDAMENTOS E XESTIÓN DO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR |
TEMA 8. INTRODUCCIÓN Ó COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
TEMA 9. FACTORES QUE INFLUYEN NEL PROCESO DE COMPRA
TEMA 10. FASES DO PROCESO DE COMPRA |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 B10 C6 |
17 |
42.5 |
59.5 |
Seminario |
C8 |
4 |
0 |
4 |
Estudo de casos |
A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 |
25 |
50 |
75 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B6 B7 B8 B9 |
0.75 |
6.75 |
7.5 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Explicación en clase dos diferentes temas con apoio de transparencias e medios audiovisuais.
Valórase a participación activa do alumno e dos diferentes membros do subgrupo formado |
Seminario |
Realizaranse tutorias de grupo cunha duracion de 4 horas por subgrupo de 15 alumnos. O lugar de realización das tutorias e a planificacion destas serán establecidas na aula e comunicarase con antelación. Estas titorías servirán para orientar os alumnos tanto na preparacion das probas obxectivas como para a realización do exame individual que se realizará ao final do curso. |
Estudo de casos |
Como complemento a clase maxistral expoñeranse casos prácticos de empresas e exemplos actuais e novidosos que serven para exemplificar os conceptos que se explican en clase. Ademais, faranse preguntas e cuestións en clase para que os alumnos saiban aplicar os conceptos que se explican na clase maxistral.
Ademais, os alumnos desenvolverán casos e/ou traballos por grupos reducidos de alumnos.
Desta forma conséguese unha docencia interactiva, práctica e unha participacion activa por parte do alumno ao longo do cuadrimestre |
Proba de resposta múltiple |
Test de resposta multiple individual: 20 preguntas tipo test. Cada pregunta mal contestada penaliza un terzo do valor da pregunta |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Os diferentes membros do grupo poden consultar a parte que teñen que desenvolver no caso práctico ou traballo.
Así mesmo, se se ten algunha dúbida de material explicado en clase, pódese consultar co docente no seu despacho ou fixar outro momento para aclarar dúbidas e facilitar o seguimento do alumno
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A5 B5 C1 C4 C5 C6 C7 |
Os grupos de alumnos terán que desenvolver un traballo e/ou resolver un caso práctico. Preténdese fomentar o traballo colaborador e en grupo dos alumnos. Este traballo recibirá apoio por parte do docente tanto nas tutorias de grupo coma na atención personalizada. Se o alumno suspendese na primeira oportunidade, a nota da parte práctica mantense para a segunda oportunidade. Non é necesario que teña que facer de novo a parte práctica. |
50 |
Proba de resposta múltiple |
A2 B6 B7 B8 B9 |
Preguntas Test de resposta múltiple (catro opcións). As preguntas mal contestadas penalizan. A proba de resposta múltiple establece un mínimo ou restrición para poder superar a materia. É dicir, independentemente da cualificación alcanzada no estudos de casos, se non se alcanzase unha puntuación minima de 5 puntos sobre 10 na proba de resposta múltiple, no se computará esta nota coa de estudo de casos para os efectos da cualificación global da materia e en consecuencia o alumno será cualificado única e exclusivamente sobre a base da nota obtida (aplicada a ponderacion do 50%) no estudo de casos. Este criterio tamén se mantén para a opción de Xullo e a opción adelantada de decenbro.
Condicións de realización da avaliación final. Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. |
50 |
|
Observacións avaliación |
No desenvolvemento do traballo ou resolucion do caso práctico avaliarase:
- a precisión e claridade das respostas
- a aplicación dos fundamentos teóricos
- a calidade da presentación
Condicions de realización dá avaliación final:
Está prohibido acceder ou aula do exame con calquer dispositivo que permita a comunicación có exterior e/ou almacenamento de información.
O alumno que realice actividades cuxo peso na avaliación final sexa menor do 20% terá non presentado como nota final".
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
Alumnado con reconocimiento de dedicación a tiempo parcial y dispensa académica de exención de asistencia.
Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ruiz de Maya, S. y Grande Esteban, I. (2013). Casos de comportamiento del consumidor. ESIC, Madrid
Alomso rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. ESIC, Madrid
Llipis Sancho, Emilio (2015). Crear la marca global. Modelo práctico de creación e internacionalización de marcas. MADRID, ESIC
Serrano Gómez, S. y Serrano Domínguez, C. (2005). Gestión, Dirección y Estrategia de producto. ESIC, Madrid
Baños Gonzalez, Miguel; Rodríguez García, Teresa (2012). Imagen de marca y product placement. ESIC, Madrid
Kotler, P.; Cámara, D.; Grande, I. Y Cruz (2000). Introducción al Marketing. Prentice-Hall, Madrid,
Alcaide, Juan Carlos (2015). Los 100 errores de la experiencia del cliente. MADRID, ESIC
Lenderman, M. y Sánchez, R. (2008). Marketing experiencial. La revolución de las marcas. ESIC, Madrid
Manzano, Roberto et All (2011). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Prentice-Hall, Madrid
Santesmases, M. (2001). Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid
Älvarez Blanco, Roberto (2011). Neuromarketing. Seducir el cerebro con inteligencia para ganar en tiempos exigentes. Prentice Hall, Madrid
Aaker, David A. (2011). Relevancia de la marca. hacer a los competidores irrelevantes. Prentice-Hall, Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución ao Marketing/611G02015 | Investigación de Mercados/611G02024 | Distribución Comercial/611G02030 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dirección Comercial/611G02035 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Se valora positivamente la participación en clase. Se facilitará bibliografia especifica al final de cada uno de los temas impartidos. |
|