Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía jurisprudencial romana, recollida nos textos xurídicos, analizando os mesmos. |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Aprendizaxe da terminoloxía xurídica básica e da norma no contexto social e histórico europeo, valorando críticamente as mesmas desde plantexamentos de equidade e xustiza. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A14 A15
|
B6 B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Coñecemento dás principais institucións xurídicas romanas, e do Dereito romano como sistema dás regulacions sociais a través dá Historia. |
A1 A2 A4 A6 A8 A10 A14 A15
|
B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adjetivos de unha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRIMEIRA PARTE: Dereito Públio, sistema de fontes e recepción europea do Dereito romano.
Tema 2. Primeiras institucións políticas e fundamentos do ordenamento xurídico.
Tema 3. Do s. IV a.C. a caída da República.
Tema 4. O Principado.
Tema 5. O Dominado.
Tema 6. A tradición romanística na cultura xurídica europea. Características e metodoloxía xurídica dos diversos movementos culturais europeos.
SEGUNDA PARTE: Institucións de dereito privado romano.
Tema 7. Estructura das relacións xurídico-patrimoniais.
Tema 8. Dereito de familia.
Tema 9. A tutela procesual das relacións xurídico privadas e a tramitación das controversias de dereito privado
Tema 10. Dereitos reais.
Tema 11. Dereito de obligacións.
Tema 12. Dereito de sucesións.
|
Temario teoría
PRIMEIRA PARTE: Dereito Público, sistema de fontes e recepción europea do Dereito romano.
Tema 1. Introducción.
1.1. Periodización da Historia xurídica romana.
1.2. Fontes do Dereito romano.
1.3. O modelo romano de Dereito de xuristas.
Tema 2. Primeiras institucións políticas e fundamentos do ordenamento xurídico.
2.1. Organización política primitiva.
2.2. Dereito primitivo.
Tema 3. Do s. IV a.C. a caída da República.
3.1. A constitución política republicana.
3.2. Desenrolo e sistematización do dereito no período republicano.
Tema 4. O Principado.
4.1. Organización política.
4.2. O dereito no Principado.
Tema 5. O Dominado.
5.1. Organización política.
5.2. Fontes do dereito.
5.3. Formación do dereito da Igrexa.
5.4. Desenrolo da cultura xurídica en Occidente e Oriente. Vulgarismo e clasicismo.
5.5. A Compilación xustinianea.
Tema 6. A tradición romanística na cultura xurídica europea. Características e metodoloxía xurídica dos diversos movementos culturais europeos.
6.1. Glosadores e Comentaristas.
6.2. A Tradición xurídica do Common law e a Equity. Diferencias e analoxías coa Tradición romanística.
6.3. A revolución protestante e o Absolutismo monárquico.
6.4. O Humanismo xurídico.
6.5. O Iusnturalismo racionalista y la Ilustración.
6.6. O positivismo xurídico e científico. A Pandectística e a Escola Histórica do dereito. O Movemento codificador.
6.7. O neo-Humanismo e a romanística moderna.
SEGUNDA PARTE: Institucións de dereito privado romano.
Tema 7. Estructura das relacións xurídico-patrimoniais.
7.1. Contido das relacións xurídico-patrimoniais.
7.2. Os suxeitos da relación xurídico-patrimonial.
7.3. Dinámica da relación xurídico-patrimonial.
Tema 8. Dereito de familia.
8.1. A familia e o matrimonio.
8.2. A patria potestad e la relacións paterno-filiais.
8.3. Tutela e curatela.
Tema 9. A tutela procesual das relacións xurídico privadas e a tramitación das controversias de dereito privado
9.1. A formación do sistema de dereito procesual civil.
9.1.1. As accións da ley.
9.1.2. O procedemento formulario.
9.2. A tramitación procesual das accións formularias.
9.2.1. Actuaciones ante o maxistrado.
9.2.2. Litis contestatio e contido da fórmula.
9.2.3. Actuacions perante o xu¡z.
9.2.4. Execución da sentencia.
9.2.5. Procedemento interdictal.
9.3. A cognitio extraordinem e el desarrollo del sistema procesal postclásico.
9.3.1. La cognitio extraordinem y o desenrolo do sistema procesual postclásico.
9.3.2. Tramitación dos litixios.
9.4. O arbitraxe.
9.4.1. Os arbitraxes compromisarios.
9.4.2. A episcopalis audientia.
Tema 10. Dereitos reais.
10.1. Os bens como obxeto de relacións xurídicas.
10.2. A posesión.
10.3. A propiedade.
10.3.1. Réxime xurídico da propiedade privada no sistema civil.
10.3.2. A propiedade no dereito pretorio e noss territorios provinciais.
10.3.3. A propiedade no dereito xustinianeo.
10.3.4. Transmisións patrimoniais a título oneroso e lucrativo. Donacións.
10.4. Concurrencia de dereitos reais.
10.4.1. A copropiedade.
10.4.2. Servidumes.
10.4.3. Usufructo.
10.4.4. Superficie.
10.4.5. Enfitéusis.
Tema 11. Dereito de obrigacións.
11.1. A relación obrigatoria.
11.1.1. Estructura da relación obrigatoria.
11.1.2. As fontes das obrigacións.
11.2. Negocios formais con eficacia obrigatoria.
11.2.1. Estipulacións.
11.2.2. Documento constitutivo.
11.3. Negocios causales típicos e figuras afins.
11.3.1. Obrigacions re contractae.
11.3.1.1. Mutuo e dacions crediticias.
11.3.1.2. Comodato.
11.3.1.3. Depósito.
11.3.2. Obrigacions consensu contractae.
11.3.2.1. Compraventa e figuras afins.
11.3.2.2. Arrendamentos.
11.3.2.3. Sociedade.
11.3.2.4. Mandato e xestión de negocios.
11.3.3. Negocios atípicos e tipificación de novas figuras causais.
11.4. Negocios con función de garantía das obrigacions.
11.4.1. Garantías personais.
11.4.1.1. Fianza.
11.4.1.2. Outras formas de fianza personal.
11.4.2. Garantías reais.
11.4.2.1. Fiducia.
11.4.2.2. Prenda.
11.4.2.3. Hipoteca.
11.5. Obrigaciones surxidas de actos ilícitos.
11.6. Aspectos relativos a responsabilidade contractual e extracontractual no Dereito romano.
Tema 12. Dereito de sucesións.
12.1. A sucesión hereditaria.
12.2. As formas de sucesión.
12.3. Efectos patrimoniais da sucesión hereditaria.
|
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 |
5 |
10 |
15 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A10 |
0 |
5 |
5 |
Traballos tutelados |
A11 B9 B1 B2 C1 |
3 |
10 |
13 |
Presentación oral |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
2 |
10 |
12 |
Proba obxectiva |
A3 B6 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A2 |
30 |
30 |
60 |
Solución de problemas |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a Conferencias e Cursos, tanto da materia como de outras relacionadas con aquela, presenciais e on-line, suxerindo a realización de reseñas do tratado nas mesmas.
|
Lecturas |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
Traballos tutelados |
Realización de resumos ou esquemas de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
Presentación oral |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario individualmente ou por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
Proba obxectiva |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Sesión maxistral |
Lección maxistral impartida polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
Solución de problemas |
Plantexmento e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Lecturas |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a materia.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través da corrección dos resumos das conferencias e traballos presentados.
- Atención e resolución dos problemas expostos na resolución de casos prácticos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A4 |
Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. |
2.5 |
Lecturas |
A1 A5 A6 A10 |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
2.5 |
Presentación oral |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos ou individualmente, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
12.5 |
Traballos tutelados |
A11 B9 B1 B2 C1 |
Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
5 |
Proba obxectiva |
A3 B6 |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
70 |
Sesión maxistral |
A2 |
Asistencia as leccións maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
2.5 |
Solución de problemas |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
5 |
|
Observacións avaliación |
Realización de probas parciais a determinar segundo a marcha do curso e examen final da materia
Aspectos e criterios de avaliación:
Coñecemento dos contidos da materia. Capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a
aplicación dos coñecementos adquiridos. Asistencia e participación nas actividades do curso.
Capacidade de síntese e análise das lecturas realizadas. A forma de evaluación establecida para os alumnos que oficialmente teñan recoñecida a exención de docencia consistirá na realización dos exames final ordinario e, no seu caso, extraordinario da asigatura. Para a sua preparación deberán utilizar, seguindo o temario establecido nesta Guía, fundamentalmente a últimas edicións dos Manuais da asignatura dos profesores Fernández Barreiro e Paricio Serrano: Historia del Derecho romano y su recepción europea, Madrid, 2017, e Fundamentos de Derecho privado romano, Madrid, 2016. Para resolver os posibles problemas que no desenrolo do estudo e comprensión da materia lles xurdisen, arbitrarase, na medida do posibel, un sistema personalizado de atención a distancia mediante correo electrónico ou mediante tutorías presenciales en horas distintas das oficialmente fixadas.
No caso dos alumnos que non teñan superada a materia e se atopen en convocatorias elevadas, se prevé a posibilidade de que, previo acordo co profesor responsable, e sempre en atención a disponibilidade académica docente e investigadora do mesmo, se arbitre para eles a realización de diversas probas liberatorias por partes da materia o longo do curso académico correspondente en datas distintas das sinaladas oficialmente. Para acollerse a dita posibilidad os citados alumnos deberán solicitar previamente a correspndente reunión co profesor.
O inicio de cada curso académico se informará a os alumnos matriculados na asignatura que sigan o sistema presesncial dos criterios a seguir relativos a organización e desenrolo do mesmo: precisión sobre forma e tipo dos exames a realizar; tipos, contido e criterios de valoración das exposicións suxeridas; traballos de partes da materia; uras activiades valorables; e planificación temporal aproximada das diversas partes da asignatura.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia do Dereito/612001103 | Comunicación oral e escrita/612G01004 |
|
Materias que continúan o temario |
España na configuración histórico-xurídica de Europa/612G01002 | Dereito de obrigas e danos/612G01016 | Dereito da Contratación/612G01024 | Dereitos Reais/612G01027 | Teoría e práctica da argumentación xurídica/612G01041 | Técnica xurisprudencial romana/612G01043 |
|
Observacións |
Iniciar o estudo da materia coa bibliografía básica, previa lectura da Guía docente da materia. Sería moi convinte chegar cos materias teorícos xa traballados |
|