Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os fundamentos básicos da economía, tanto na súa vertente macroeconómica como microeconómica, adquirindo coñecementos das principais fontes de referencia en economía, que lle faciliten ao estudante coñecer o funcionamento da economía nun contexto social e xurídico global, mediante unha aprendizaxe significativa.
Contribuír a comprender o funcionamento real da economía e da contabilidade na sociedade contemporánea. Paralelamente formularse a obriga de todo cidadán de contribuír cos seus coñecementos a tratar de resolver as necesidades colectivas e unha mellor comprensión da natureza e problemática destas últimas.
Coñecer a armazón financeiro, empresarial, social, xurídico ou político e alcanzarase unha percepción xeral dos problemas macreconómicos e microeconómicos, en entronos internacionais globalizados, así como dende o punto de vista dun país en concreto, para poder desenvolverse en axeitadamente dentro o ámbito económico-xurídico, tendo presente o enfoque da economía ao servizo das persoas, como fonte de xeración de benestar. Así mesmo, o alumnado familiarizarase coa aprendizaxe e a resolución de problemas, de forma reflexiva crítica e autónoma. |
A4 A7 A9 A15
|
B6 B7 B8 B11 B13 B1 B5
|
C4 C5 C7 C8
|
Capacidade de análise crítica dos coñecementos adquiridos. Capacidade de síntese e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos. Capacidade de expresión oral e escrita. Capacidade de traballo en equipo. Utilización de técnicas informáticas para obtención da información e tratamento dos problemas económicos. |
A4 A7 A9 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B1 B5
|
C3 C4 C5 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN. OS PRINCIPIOS DA ECONOMÍA |
1. Introdución. Conceptos básicos
2. Os principios básicos da economía
3. Modelos económicos e intercambio |
MICROECONOMIA, MERCADOS E COMPETENCIA |
1. Os consumidores: teoría do consumo
2. A empresa: teoría da producción y dos custos
3. Os mercados competitivos
4. A competencia imperfecta: Monopolio, competencia monopolítica e oligopolio
5. Externalidades e bens públicos |
MACROECONOMÍA |
1. Macroeconomía: unha visión global
2. Crecemeento, desemprego e inflación
3. A oferta y la demanda agregadas
4. A política fiscal
5. A política monetaria, o diñeiro e los bancos centrais |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B6 B9 B10 B12 C3 |
10 |
30 |
40 |
Sesión maxistral |
B6 B7 B8 B13 B1 B5 |
25 |
60 |
85 |
Aprendizaxe colaborativa |
A4 A7 A9 A15 B11 B8 C4 C5 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Proba mixta |
B7 B1 B5 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
18 |
0 |
18 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Os alumnos resolverán cuestións relacionadas con cada un dos capítulos do temario.
O profesorado explicará previamente a metodoloxía que debe seguirse e a orientación bibliográfica.
|
Sesión maxistral |
O profesorado explicará cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as súas relacións.
A asistencia a clase ten a consideración de obrigatoria, aínda que non se pasará lista.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo |
Proba mixta |
O exame final da materia que será escrito. Podera constar de preguntas breves, preguntas de ensaio ou de preguntas de opción múltiple.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
O profesor estará dipoñible para á atención personalizada ao estudiantes sempre que eles o requiran, para aqueles temas que estimen oportunos en relación co temario da asignatura. Particularmente para a resolución de casos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B6 B9 B10 B12 C3 |
Terase en conta a resolución dos casos e a participación na clase |
30 |
Proba mixta |
B7 B1 B5 |
Valoraranse os coñecementos e capacidades mostradas polo alumnado nas probas propostas pola equipa docente |
70 |
|
Observacións avaliación |
El sistema de evaluación es el siguiente: a) Evaluación Continua: 30 por ciento b) Examen: 70 por ciento. La prueba de ensaio (preceptivo examen final) será escrito. El sistema de calificación fluctúa de 0 a 10 puntos. Se seguirán los mismos criterios para todas los oportunidades.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sánchez, Novo-Corti, Barreiro-Gen (2018). Apuntes básicos para un curso intermedio de microeconomía. A Coruña - EDaSS - Universidade da Coruña
Krugman, P & Wells, R. (2004). Economics. Worth Publishers
Krgman, P., Wells, R. & Graddy, K. (2014). Fundamentos de Economía. Reverté
Salcines, J. V. & Barros, E. (2010). Historia del Pensamiento Económico. Escuela de Finanzas
Salcines, V. (2010). Sistema Financiero Español. Escuela de Finanzas |
|
Bibliografía complementaria
|
Pindyck, R.S. & Rubinfeld, D.L. (2018). Introducción a la Economía: Microeconomía. Pearson. Prentice Hall
Frank, R.H. (2010). Micreoconomics and Behavior. McGraw-Hill |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Seguir as indicacións e novedades da plataforma MOODLE |
|