Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Contribuir a comprender o funcionamento real da economía na sociedade contemporánea. Paralelamente plantexar a obriga de todo ciudadán de contribuir cos seus tributos o sosten das necesidades colectivas e unha mellor comprensión da natureza destas últimas. |
|
B7 B11
|
C4 C5
|
Aprendizaxe reflexivo, crítico e autónomo |
|
B8 B3 B5
|
C6
|
Capacidade de análise crítico dos coñecementos adquiridos, capacidade de síntese e capacidade de aplicación práctica dos conceptos teóricos |
A5 A15
|
B6 B1 B3
|
C6 C7
|
Capacidade de búsqueda da información, selección e evaluación da documentación económica e información xeral |
A9
|
B6
|
|
Utilización de técnicas informáticas para a obtención da información e tratamento dos problemas económicos |
A9
|
B13
|
|
Capacidade de análise de conceptos fundamentais da Economía e Facenda Pública, útiles no só para os alumnos de Dereito como tal, sino tamén como cidadáns que consumen, invisten, reciben subvencións públicas, pagan impostos e adoptan otras moitas decisións en materia económica. |
A4 A7 A15
|
B7 B4
|
|
Capacidade de expresión oral e escrita |
|
B12
|
C1
|
Capacidade de traballo en equipo |
|
B10
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PROGRAMA DE PRINCIPIOS DE ECONOMÍA E FACENDA PÚBLICA
PARTE I. PRINCIPIOS DE ECONOMÍA
Tema 1. A macroeconomía: conceptos básicos.
Tema 2: O desemprego e a inflación.
Tema 3. As funcións do diñeiro.
Tema 4. O crecimento económico e o desenvolvemento.
|
Tema 1. A macroeconomía: conceptos básicos.
1.1: ¿Qué e a Macroeconomía?
1.2: Conceptos básicos.
Tema 2: O desemprego e a inflación.
2.1 O desemprego.
2.2 A inflación.
2.3 A curva de Phillips.
Tema 3. As funcións do diñeiro.
3.1 Origen y tipos de diñeiro.
3.2 A oferta monetaria e a demanda de diñeiro.
3.3 O Banco Central Europeo e o euro.
Tema 4. O crecemento económico e o desenvolvemento.
4.1 O crecimento económico.
4.2 O desenvolvemento e as tres vías da sostenibilidade. |
PARTE II. FACENDA PÚBLICA: FUNDAMENTOS E GASTO PÚBLICO
Tema 5. As funcións da Facenda Pública.
Tema 6. Gasto público. Principais programas de gasto público.
Tema 7. O Orzamento Público.
|
Tema 5. As funcións da Facenda Pública.
5.1. Fundamentos da Facenda Pública.
5.2. Sector Público e os sus compoñentes.
5.3. Enfoques da Facenda Pública.
5.4. Instrumentos de intervención da Facenda Pública.
Tema 6. Gasto público. Principais programas de gasto público.
6.1. Definición, características e clasificacións.
6.2. Principios do Gasto Público.
Tema 7. O Orzamento Público.
7.1. Definición, características e fases.
7.2. Os Orzamentos Xerais do Estado.
7.3. O estudo económico do Orzamento.
|
PARTE III. FACENDA PUBLICA: OS INGRESOS PÚBLICOS
Tema 8. A estrutura dos ingresos públicos, figuras tributarias e principios da imposición.
Tema 9. A imposición directa.
Tema 10. A imposición indirecta. Otros ingresos públicos.
Tema 11. A Facenda multijurisdicional.
|
Tema 8. A estrutura dos ingresos públicos, figuras tributarias e principios da imposición.
8.1. Definicións e clasificacións.
8.2. Principios da imposición.
8.3. Partes dun imposto.
Tema 9. A imposición directa.
9.1. Clasificacións e definicións dos principais impostos directos.
Tema 10. A imposición indirecta. Otros ingresos públicos.
10.1. Clasificacións e definicións dos principales impostos indirectos.
10.2. Otros ingresos públicos, definicións e clasificacións.
10.3. Incidencia e costes derivados da aplicación dos impostos.
Tema 11. A Facenda multijurisdiccional.
11.1. Normativa básica e medidas de correlación entre os distintos niveis da Facenda Pública.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B6 B10 B13 B1 B3 B5 C1 C4 C5 |
2 |
3 |
5 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A7 A15 B11 B1 B4 |
40 |
40 |
80 |
Estudo de casos |
A7 A9 B7 B12 B3 B5 C6 C7 |
18 |
27 |
45 |
Proba obxectiva |
A7 B6 B8 B4 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Lectura de forma razoada e crítica da bibliografía para o seguimento do curso |
Sesión maxistral |
Explicación polo profesor de cada un dos temas do programa, insistindo nos conceptos fundamentais e as suas relacións. |
Estudo de casos |
O profesorado explicará previamente a presentación dos casos prácticos a metodoloxía que debe seguirse e a orientación técnica para a sua resolución favorable. |
Proba obxectiva |
Consistirá nun examen final da asignatura que será escrito. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Consistirá nun sistema de tutorías por parte do profesorado donde se atenderá de forma persoal ao alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A7 A9 B7 B12 B3 B5 C6 C7 |
A evaluación dos casos o exercicios prácticos se fará mediante preguntas tipo test, cunha soa resposta correcta a través da cal o alumno deberá mostrar a compresión en canto a experiencia práctica adquirida. |
20 |
Proba obxectiva |
A7 B6 B8 B4 |
Se fará un exámen de cada parte: Economía e Facenda Pública, que terá caracter eliminatorio. Os exámenes aprobados tendrán a condición de liberados ata a conclusión do curso, e decir, quen aprobe unha parte da asignatura en maio so ira o examen de xullo coa parte suspensa. Non se gardan ditos aprobados para anos posteriores.
Para superar a asignatura se require unha media de 5 puntos entre ambas partes: Economía e Facenda Pública, sendo para elo necesario acadar na parte suspensa un mínimo de 4,5 puntos.
O perceptivo examen final será escrito e tipo test, preguntas cunha soa resposta correcta.
A nota final da asignatura estará formada pola media ponderada en base o número de horas/crédito con que conta cada parte da asignatura. |
80 |
|
Observacións avaliación |
Nota a evaluación: no caso dos alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa de exención de asistencia, a evaluación será feita a través da proba obxectiva, que representará o 100% da calificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Barreiro Gen, Mª. y Del Campo Villares, M. O.
(2016). Principios de Economía y de la Hacienda Pública: Fundamentos, Gastos e Ingresos
Públicos. A Coruña: Reprografía do Noroeste. Krugman, Paul (2014). Macroeconomía.
Barcelona: Reverté. Mochón Morcillo,
Francisco (2010). Principios de economía. Madrid: McGraw-Hill. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Economía e Facenda Pública/612G01008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización constitucional do Estado/612G01009 | Dereito Público Autonómico/612G01030 |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de Dereito Financeiro/612G01018 | Dereito Tributario/612G01029 |
|
|