Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais.
Coñecemento dos principios e valores constitucionais.
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A1 A2 A4 A5 A7 A8
|
B2 B3 B5
|
C3 C4 C7
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais).
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico.
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos.
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público).
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito.
Capacidade para ler, comprender e redactar textos xurídicos en inglés.
Capacidade de elaboración de normas. |
A9 A10 A11 A12 A13 A14
|
|
C2
|
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora.
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida.
Traballar de forma colaborativa.
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro.
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
A15
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O proceso penal |
1ª.- Os sistemas procesuais penais e os principios do proceso penal
2ª.- A Xurisdicción e a competencia
3ª.- As partes no proceso penal
4ª.- O obxecto do proceso penal
5ª.- O procedemento preliminar (sumario e dilixencias previas).
6ª.- Os actos de investigación
7.- As medidas cautelares
8ª.- O xuízo oral e o sobresemento
9ª.- A acusación, a defensa, a conformidade do acusado e a tese de desvinculación
10ª.- A proba
11ª.- A sentencia e a cousa xulgada
12ª.- Os medios de impugnación
13ª.- Outros procedementos: o abreviado, o procedemento para o axuizamento rápido de determinados delictos, o procedemento para o xuizo sobre delictos leves e o procedemento diante do Tribunal do Xurado
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A5 A4 A2 A1 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C7 |
15 |
0 |
15 |
Presentación oral |
A8 A12 B2 |
6 |
18 |
24 |
Proba mixta |
A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A11 |
5 |
68 |
73 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 |
21 |
0 |
21 |
Traballos tutelados |
A11 B7 B2 B3 |
6 |
6 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
A discusión dirixida é una ferramenta que propicia a intervención do alumnado en clase a partir dun tema proposto sobre as materias que se están a impartir e, normalmente, de actualidade. Así mesmo provoca que o alumnado busque solucións de xeito rápida a partir do coñecemento adquirido nas sesions anteriores |
Presentación oral |
A presentación oral é unha técnica tanto para exposición oral dos casos resoltos coma para exposición oral de partes da materia. |
Proba mixta |
Para a evaliación do alumnado ademais do que supón a avaliación continua durante o desenvolvemento do modulo tense en conta o resultado dunha proba mixta que, se ben pode variar dun curso a outro, basicamente está composta de preguntas tipo test, preguntas curtas, algunha pregunta a desenrolar e a resolución de casos prácticos. |
Sesión maxistral |
As clases presenciais desenrólanse a partir dunhas sesións teóricas baseadas na lección maxistral. Despois utilízanse outras técnicas como as discusións dirixidas ou as presentacións orais |
Traballos tutelados |
Coa preparación de traballos polo alumnado pretendese que vaia adquirendo a tecnica da investigación e o aprendizaxe autonomo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Presentación oral |
|
Descrición |
Normalmente, para a preparación da presentación oral dos traballos de investigación ou dos casos resoltos é aconsellable a participación do profesorado para a supervisión, a resolución de dúbidas, a corrección dos borradores, etc.
Así mesmo en vistas á preparación da proba mixta é moi conveniente a consulta e o asesoramento do profesorado, o cal require unha atención personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A11 B7 B2 B3 |
A valoración dos traballos tutelados dependerá da calidade, interese, rigor e corrección dos mesmos |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A5 A7 A8 |
A valoración da sesión maxistral consistirá na asistencia habitual ás clases presenciais e na participación nos debates dirixidos e na resposta ás cuestións formuladas |
5 |
Proba mixta |
A1 A2 A4 A5 A7 A9 A10 A11 |
Tal e como se expuxo no apartado das metodoloxías a proba conxunta pode estar constituída por varios capítulos: preguntas tipo test, curtas, a desenrolar, caso práctico, etc. Dependendo da configuración do exame concreto farase unha ponderación dos resultados de todas as cuestións |
65 |
Presentación oral |
A8 A12 B2 |
Para a cualificación da presentación oral valorarase, principalmente, a calidade do traballo presentado ou a do caso resolto. Así mesmo, terase en conta a claridade na exposición e a corrección na argumentación e nas respostas ás cuestións formuladas |
10 |
Discusión dirixida |
A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A5 A4 A2 A1 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3 B5 C2 C3 C4 C7 |
A valoración da discusión dirixida consistirá na asistencia habitual as clases presenciais e na participación dos mesmos |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para a superación da materia será
requisito imprescindible aprobar a proba mixta. A nota resultante servirá para
facer a media co resto das puntuacións. Os estudantes a tempo parcial con dispensa
académica recoñecida realizarán actividades compensatorias dos traballos tutelados, previo acordo cos profesores. O resto dos métodos de avaliación
realizaranse sen adaptación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: | - MONTERO AROCA et. al, Derecho Jurisdiccional III. Proceso Penal, 25ª ed., Tirant Lo Blanch,Valencia, última edición; - GIMENO SENDRA,Manual de Derecho Procesal Penal,Castillo de Luna, Madrid, Ultima edición.
| |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementaria: - GIMENO SENDRA, V., Derecho procesal penal, Aranzadi, Navarra, 2ª ed., 2015. - ASENCIO MELLADO, J. Mª, Derecho Procesal Penal, Tirant lo Blanch, Valencia, 7º Edición, 2015.
- PÉREZ-CRUZ MARTÍN, A-J.,FERREIRO BAAMONDE, X., PIÑOL RODRÍGUEZ, J.R. y SEOANE SPIEGELBERG, J.L.,Derecho Procesal Penal. Thomson Reuters, Madrid, (2ª ed., 2010).
| Recursos web: | BIBLIOTECA UDC: http://www.udc.es/biblioteca/ BOE: http://www.boe.es/ DOGA: http://www.xunta.es/dog/ BASE DE DATOS ARANZADI: http://www.westlaw.es/westlaw/ (só pode consultarse a través da UDC) | |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito Penal. Parte xeral/612G01010 | Constitución e poder xudicial/612G01014 | Dereito Penal. Parte especial/612G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|