Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A1
|
|
|
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A2
|
|
|
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A3
|
|
|
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A4
|
|
|
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A6
|
|
|
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A7
|
|
|
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A9
|
|
|
|
A10
|
|
|
|
|
B2
|
|
Aprender a aprender. |
|
B6
|
|
B2 Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B7
|
|
|
|
B8 B11 B13 B3 B4
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
|
B9
|
|
Traballar de forma colaborativa. |
|
B10
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
|
|
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Lección 1.- O territorio do Estado |
1. A competencia territorial do Estado
2. Concepto e natureza do territorio
3. Os modos de adquisición do territorio
4. A delimitación do territorio estatal
5. As modificacións no exercicio da competencia territorial do Estado |
Lección 2.- A competencia territorial do Estado sobre certos espazos marítimos |
1. A evolución do Dereito do Mar: factores e intereses.
2. Os espazos marítimos suxeitos á soberanía dos Estados.
A) Augas interiores.
B) Mar territorial.
3. Os espazos marítimos suxeitos a certas competencias funcionais dos Estados.
A) A zona contigua.
B) A zona económica exclusiva.
C) A plataforma continental. |
Lección 3.- Os espazos marítimos non suxeitos ás competencias dos Estados e certas situacións especiais |
1. O alto mar.
2. A zona internacional de fondos mariños e oceánicos.
3. Análise de certas situacións especiais.
A) Os estreitos internacionais.
B) O arquipélago oceánico.
C) Os Estados sen litoral e en situación xeográfica desventajosa.
|
Lección 4.- Cooperación e conflito nos espazos marítimos |
1. A xestión e explotación dos recursos mariños: a pesca.
2. A seguridade e a protección marítima: catástrofes marítimas e pirataría.
3. As Organizacións internacionais e o Dereito do mar: A Política marítima integrada da Unión Europea.
|
Lección 5.- O espazo aéreo e o espazo ultraterrestre |
1. O espazo aéreo: concepto, delimitación e réxime xurídico.
2. O espazo ultraterrestre: concepto, delimitación e réxime xurídico
3. O réxime internacional das comunicacións.
|
Lección 6.- Cursos de auga internacionais |
1. Os cursos de auga internacionais.
A) Réxime da navegación.
B) Usos con fins distintos á navegación.
2. As canles internacionais.
|
Lección 7.- Os espazos polares |
1. O Artico.
2. A Antártida.
|
Lección 8.- A protección internacional do medio ambiente |
1. Evolución histórica.
2. Características do Dereito internacional do medio ambiente.
3. Principios do Dereito internacional do medio ambiente.
3. A protección xurídico-internacional do medio ambiente dos distintos espazos e dos recursos naturais.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A10 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C6 C7 C8 |
12 |
20 |
32 |
Traballos tutelados |
B6 B7 B9 B10 C2 C3 C8 |
4 |
9 |
13 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9 B7 |
2 |
49 |
51 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9 |
16 |
0.5 |
16.5 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Traballos en grupo coa finalidade de que o alumnado estude un tema en concreto dunha maneira máis intensiva. |
Traballos tutelados |
Casos prácticos, cuestionarios e preguntas de reflexión sobre determinados contidos da materia, coas orientacións e tutoría do profesor. Poderán consistir nunha aprendizaxe cooperativa e poderán ir acompañados de foros de debate dirixidos. |
Proba obxectiva |
Exame final escrito sobre os contidos da materia, a ser realizado soamente por aqueles alumnos que se acollen ao modelo de avaliación A (ver paso 7: avaliación). |
Sesión maxistral |
Explicación teórica na aula dos contidos fundamentais da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada resulta esencial para un mellor rendemento do alumno e unha mellor adquisición das competencias esixidas.
Requírese unha participación activa do alumnado, tanto na aula como nas tutorías para que o profesor poida ter o maior número de elementos á hora de personalizar a docencia.
No seu caso, estableceranse tutorías personalizadas e/ou en grupo para orientar aos alumnos no seguimento das sesións maxistrais, así como no desenvolvemento das diversas actividades da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B6 B7 B9 B10 C2 C3 C8 |
Valorarase a correcta execución formal e material das actividades prácticas expostas, prestando atención ao dominio dos contidos, pero tamén aos aspectos reflexivos e expresivos, así como á adquisición das diversas competencias da materia. |
70 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A9 B7 |
Valorarase o coñecemento e dominio dos contidos non soamente memorístico senón tamén reflexivo, así como a adquisición das diversas competencias da materia. |
10 |
Seminario |
A10 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C6 C7 C8 |
Valorarase a correcta execución formal e material das actividades prácticas expostas, prestando atención ao dominio dos contidos, pero tamén aos aspectos reflexivos e expresivos, así como á adquisición das diversas competencias da materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
En canto ao sistema de avaliación en xeral, establécese un sistema de avaliación continua, que consistirá nunha serie de actividades dirixidas durante todo o cuadrimestre, que serán, fundamentalmente, seminarios e traballos tutelados, para cuxa elaboración ou resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. MODELO DE AVALIACIÓN A): Necesariamente, os alumnos deberán realizar as actividades complementarias previstas na programación das actividades da materia. Pero puntuará para a avaliación global da materia soamente 1, que será elixida de maneira aleatoria polo profesor. O nivel mínimo esixido para a superación da actividade dirixida será dunha cualificación global de 5 puntos sobre 10. En caso contrario, a materia non se considerará aprobada. Os alumnos poderán beneficiarse das cualificacións obtidas nas actividades dirixidas durante as convocatorias ordinarias e/ou extraordinarias ás que teñan dereito no curso académico correspondente. Así mesmo, para a cualificación global valoraranse positivamente outras actividades que vaian organizando os profesores da materia ao longo do cuadrimestre, como xornadas, congresos ou actividades doutra natureza. Na avaliación global tamén se terán en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, as tutorías e nas demais actividades da materia. Ademais, aqueles alumnos que desexen obter a cualificación de "Sobresaliente ou Sobresaliente MH" deberán realizar unha proba obxectiva sobre o coñecemento da materia ben de forma escrita ou ben de forma oral. MODELO DE AVALIACIÓN B): Os alumnos que non poidan seguir o Modelo de avaliación A) deberán realizar un exame final oral sobre os contidos da materia, cuxa cualificación máxima será de 10 puntos sobre 10. Así mesmo, para a cualificación global valoraranse positivamente outras actividades que vaian organizando os profesores da materia ao longo do cuadrimestre, como xornadas, congresos ou actividades doutra natureza. Na avaliación global tamén se terán en conta positivamente a asistencia e a activa participación do alumnado nas clases, as tutorías e nas demais actividades da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PASTOR RIDRUEJO, J. A. (2015). Curso de Derecho Internacional Público y Organizaciones Internacionales, 15ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
DÍEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
SOBRINO HEREDIA, J. M. (DIR.) (2014). La contribution de la Convention des Nations Unies sur le droit de la mer à la bonne gouvernance des mers et océans. La contribución de la Convención de las Naciones Unidas sobre el derecho del mar a . Napoli: Ed. Scientifica
ANDRÉS SÁENZ DE SANTA MARÍA, P. (2018). Sistema de Derecho Internacional Público, 5ª ed.. Civitas-Thomson Reuters
SOBRINO HEREDIA, J. M. (DIR.) (2011). Sûreté maritime et violence en mer / Maritime Security and Violence at Sea. Bruxelles: Ed. Bruylant
SOBRINO HEREDIA, J. M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público, Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
|
RECURSOS WEB: ORGANIZACIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS (ONU) www.un.org DIVISIÓN DE LA ONU SOBRE ASUNTOS OCEÁNICOS Y DEL DERECHO DEL MAR http://www.un.org/Depts/los/index.htm CONVENCIÓN DE LAS NACIONES UNIDAS SOBRE EL DERECHO DEL MAR http://www.un.org/Depts/los/convention_agreements/convention_overview_convention.htm TRIBUNAL INTERNACIONAL DE DERECHO DEL MAR (TIDM) http://www.itlos.org/ CONSEJO ÁRCTICO: http://www.arctic-council.org/index.php/en/ COMITÉ CIENTÍFICO SOBRE LA INVESTIGACIÓN DE LA ANTÁRTIDA (SCAR, EN INGLÉS) http://www.scar.org/ ORGANIZACIÓN DE LA AVIACIÓN CIVIL INTERNACIONAL (OACI) http://www.icao.int/Pages/default.aspx |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Dereito Internacional Público/612G01019 | Dereito da Unión Europea/612G01021 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de Grao/612G01031 |
|
Observacións |
O contido desta materia desenvólvese no marco do Máster Universitario en Dereito: Estudos da Unión Europea que se imparte na Facultade de Dereito da UDC. En concreto, nas materias Políticas e liberdades da UE e Dereito comunitario do mar.
Curso de Formación Específica de Postgrado: Política Marítima Integrada de la Unión Europea |
|