Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dominar los entornos virtuales |
AI9
|
BI1 BI2 BI3 BI8
|
CM5 CM6 CM7 CM8
|
Tener capacidad para operar en el tratamiento automático del lenguaje. |
AI10
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI6 BI7 BI8 BI10
|
CM5 CM6 CM7 CM8
|
Saber manejar las técnicas, métodos y formatos de codificación digital. |
AI9 AI10
|
BI2 BI4 BI5 BI6 BI10
|
CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución a internet |
¿Que é internet?
O fluxo de información en internet
Protocolos
Direccións |
Arquitectura de información en sitios web |
URL
HTML e estándares web
Protocolo http
Navegadores
Web vs. Internet
Tipos de sitios web.
|
Principios de Recuperación de Información |
Conceptos básicos
Medidas de rendimento
Modelos de Recuperación de Información
Modelos de Recuperación de Información para a web |
Busca de información na web |
Conceptos básicos.
Motores de busca: funcionamento e tipos.
Elementos dunha consulta: términos e operadores.
Limitacións das buscas.
Como mellorar os resultados.
Buscadores temáticos
|
Integración do coñecemento lingüístico nas tarefas de recuperación de información |
Variación lingüística: conceptos xerais
Tratamento da variación lingüística
Introdución á Minaría de Textos |
Busca no textual |
Mecanismos de compartición de arquivos.
Licenzas de uso e distribución de software e contidos.
Buscas multimedia: imaxes, audio e vídeo.
Navegación cartográfica: mapas e rutas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
Discusión dirixida |
B6 C5 C6 C7 C8 |
5 |
5 |
10 |
Traballos tutelados |
A10 B2 B3 B4 B5 C7 |
5 |
15 |
20 |
Presentación oral |
B4 |
1 |
3 |
4 |
Proba de resposta breve |
A9 B1 B7 B8 B10 |
2 |
4 |
6 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B5 B8 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
La técnica que mejor se adapta a la impartición de los contenidos teóricos en nuestro contexto está constituida por las clases magistrales. En ellas, haremos un uso intensivo de la pizarra y de las transparencias, de modo que el ritmo de exposición de conceptos por parte del profesor y el de asimilación de los mismos por parte del alumno sean lo más acordes posible. |
Discusión dirixida |
Se valorará la capacidad de adquisición de conocimientos del alumno, así como su capacidad de síntesis y exposición. |
Traballos tutelados |
El enunciado será lo suficientemente abierto como para que el alumno pueda explorar diferentes soluciones alternativas, y proponer ampliaciones y mejoras, contando en todo momento con el asesoramiento y supervisión del profesor. |
Presentación oral |
Exposición oral de un tema. |
Proba de resposta breve |
Prueba escrita con problemas de similar dificultad a los planteados durante el curso. |
Solución de problemas |
Se realizarán como complemento de todas las demás actividades, en algunos casos de forma autónoma por parte del alumno y en otras ocasiones dirigidas por el profesor. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
|
Descrición |
O desenvolvemente das clases realizarase de acordo co progreso dos alumnos nas habilidades de comprensión e asimilación do contido do curso, combinando o progreso xeral da clase, con atención específica para os alumnos que teñen as maiores dificultades na tarefa de aprendizaxe e adicional para aqueles que presentan maior facilidade e desexan aprender apoio.
Dada a natureza personalizada de tutoriais, estas non se dedicarán a exposición de novos conceptos, senón para aclarar os conceptos xa expostos. O profesor tamén debe usalos como unha interacción que permita sacar conclusións sobre o grao de asimilación da materia polos alumnos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A9 B1 B7 B8 B10 C5 C6 C8 |
Participación nas aulas e outras actividades de avaliación |
10 |
Traballos tutelados |
A10 B2 B3 B4 B5 C7 |
Traballos (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Proba de resposta breve |
A9 B1 B7 B8 B10 |
Exercicio escrito (de carácter OBRIGATORIO e, polo tanto, NECESARIO para aprobar ) |
40 |
Solución de problemas |
B2 B3 B4 B5 B8 |
Exercicios e actividades propostas |
10 |
|
Observacións avaliación |
No caso da proba escrita, o criterio fundamental de avaliación será a demostración por parte do alumno do seu dominio dos contidos teóricos da materia.
No caso das demais sesións, os criterios de avaliación serán o cumprimento dos requisitos e obxectivos formulados nos enunciados dos exercicios, o grao de asimilación das técnicas vistas nas sesións teóricas, a claridade das explicacións do alumno á hora de presentar a solución proposta, e a responsabilidade no uso axeitado dos recursos dispoñibles no laboratorio.
No caso dos traballos tutelados, os criterios de avaliación serán similares.
Recordar de novo que é imprescindible realizar e aprobar tanto o exame coma o traballo tutelado para aprobar a materia. A non presentación do exame ou do traballo práctico conlevará a cualificación de non presentado.
Os alumnos matriculados a tempo parcial que solicitasen e obtido dispensa académica poderán entregar as actividades avaliables nas condicións e prazos específicos que se establecerán para tal efecto e se comunicará ao alumnado afectado a principio de curso. Calquera situación especial do alumno deberá ser comunicada ao profesorado a principio de curso, quen a analizará e poderá proceder ás adaptacións dos mecanismos de avaliación que considere oportunas.
Aos alumnos que obteñan cualificación de suspenso ou non presentado na primeira oportunidade manteráselles a cualificación da proba escrita e do traballo tutelado para a segunda oportunidade; tendo a opción de realizar de novo a proba e/ou o traballo para mellorar a nota. Os alumnos que aproben a materia na primeira oportunidade (xuño) non poderán repetir o exame nin reentregar traballos para mellorar a súa cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martos Rubio, Ana (2013). Cómo buscar en Internet. Edición 2014. Anaya Multimedia, Madrid
Gralla, Preston (2007). Cómo funciona Internet. Anaya Multimedia, Madrid
Calishain, Tara; Dornfest, Rael (2005). Google. Los mejores trucos (2ª edición). Anaya Multimedia, Madrid
Abaurrea Velarde, Jorge (2012). Internet. Edición 2013. Anaya Multimedia, Madrid
Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan, y Hinrich Schütze (2008). Introduction to Information Retrieval. Cambridge University Press, Cambridge
W. Bruce Croft, Donald Metzler y Trevor Strohman (2009). Search Engines: Information Retrieval in Practice. Pearson Education, Upper Saddle River, NJ, USA |
|
Bibliografía complementaria
|
Carballar Falcón, José A. (2011). Internet: Libro del navegante (5ª ed). Ra-ma, Madrid
Peña Pérez, Rosario (2009). Internet: nuevo curso de iniciación (7ª ed). Inforbooks, Barcelona
Ricardo Baeza-Yates y Berthier Ribeiro-Neto (2011). Modern Information Retrieval: The Concepts and Technology behind Search (2nd Edition). Addison-Wesley Professional and ACM Press, Harlow (England)
Tramullas Saz, Jesús (2001). Recuperación de información en Internet. Ra-ma, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|