Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e manexar as principais técnicas e estratexias da comunicación escrita. |
AI7
|
BI2 BI3 BI4 BI5 BI6 BI7 BI9 BI10
|
CM1 CM3 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Ter capacidade para confeccionar distintos tipos de texto escrito en diferentes ámbitos profesionais relacionados coa comunicación. |
AI7 AI10
|
BI2 BI4 BI5 BI8
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Saber analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación escrita. |
AI7 AI8
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI7 BI9 BI10
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A comunicación escrita: concepto e problemas.
|
1.1. Definición/ns. Problemas: o oral e o escrito; gradación oralidade-escrituridade.
1.2. Historia e funcións da escrita.
1.3. Lector e escritor
1.3.1. Perspectivas da lectura: psicolingüística e cognitiva, e sociocultural. Algunhas formas novas de ler. Tipos de lectores das linguas de especialidade
1.3.2. A construcción do suxeito discursivo. Polifonía: voces e discurso referido |
2. Os tipos textuais e as prácticas profesionais contemporáneas. Especificidades e problemas do uso contemporáneo da escritura en contextos profesionais.
|
2.1. Xénero discursivo. Breve historia dos xéneros discursivos. Rasgos relevantes do xénero discursivo (Cassany, 2006). Funcións do xénero discursivo (Cassany, 2006).
2.2. Concepto de xénero profesional. Comunidade discursiva (Cassany, 2006)
2.3. Xéneros discursivos e tipoloxías textuais
2.4. Propostas para analizar xéneros
2.5. Características das linguas profesionais e académicas. Especificidades e problemas do uso contemporáneo da escrita en contextos profesionais.
2.5.1. Discurso xurídico. Xéneros
2.5.2. Discurso médico. Xéneros
2.5.3. Discurso administrativo en galego. Xéneros
2.5.4. Discurso tecnolóxico. Discurso arquitectura. Xéneros (informe) |
3. Escritura e novas tecnoloxías.
|
Comunicación profesional en diversos ámbitos.
A comunicación en internet. |
4. Técnicas de comunicación escrita: elaboración, corrección e edición de materiais escritos. |
Elaboración (adecuación e eficacia), corrección e edición de materiais escritos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 B1 B3 |
9 |
0 |
9 |
Obradoiro |
B4 B8 C1 C3 C5 C7 |
7.5 |
23 |
30.5 |
Traballos tutelados |
A7 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C6 C7 C8 |
0.5 |
20 |
20.5 |
Lecturas |
B6 B7 B9 B10 C4 C6 C8 |
1 |
13 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición da profesora complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de sintetizar informacións básicas da materia, para o posterior traballo de cada estudante.
|
Obradoiro |
Conxunto de actividades eminentemente prácticas orientadas á aplicación de aprendizaxes que o alumno realizará ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
O alumno elaborará un traballo escrito individual tutelado pola profesora. |
Lecturas |
Realización de lecturas necesarias para a formación do estudante respecto ao contido do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Ofreceranse titorías para tódalas as actividades, traballos ou probas que o requiran. Poderanse realizar persoalmente, mediante correo electrónico ou por teléfono.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
B4 B8 C1 C3 C5 C7 |
O 55% da cualificación desta materia analízase en dous conceptos: o 10% por asistencia e participación nas clases, por unha parte, e o 45% por taller, por outra.
No taller realizaranse diversas actividades prácticas orientadas á aplicación de aprendizaxes que o alumno adquirirá ao longo do curso.
Valorarase o manexo das técnicas e estratexias da comunicación escrita, a coherencia dos textos, a cohesión e a corrección idiomática, entre outras. |
55 |
Traballos tutelados |
A7 A10 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C6 C7 C8 |
Trátase dun traballo escrito individual relacionado coa materia. Será aconsellable o seguimento por parte da profesora.
Valoraranse os coñecementos, habilidades e competencias adquiridas, isto é: o correcto e completo manexo das fontes; a capacidade do alumno para levar á práctica os fundamentos teóricos aprendidos; a orixinalidade e a creatividade; a autonomía no traballo, e a capacidade para planificar e xestionar o traballo con autonomía e eficacia. Tamén, valoraranse a corrección idiomática, a estruturación da información (en definitiva, a coherencia do texto final) e a cohesión.
No taller realizaranse diversas actividades prácticas orientadas á aplicación de aprendizaxes que o alumno adquirirá ao longo do curso.
Valorarase o manexo das técnicas e estratexias da comunicación escrita, a coherencia dos textos, a cohesión e a corrección idiomática, entre outras. |
45 |
|
Observacións avaliación |
- Na segunda oportunidade (mes de xullo), aqueles
estudantes que non superasen a materia, que asistisen
regularmente ás aulas e que realizasen un 60% das actividades propostas
terán que repetir unicamente aquelas actividades ou probas non superadas. - A profesora adaptará o sistema de avaliación a aqueles estudantes
que no poidan asistir ás aulas (por exemplo, os que teñen adicación a
tiempo parcial con dispensa académica recoñecida) ou os que precisen da adopción de medidas encamiñadas ó
apoio á diversidade, co fin de non prexudicar as súas cualificacións. - Cualificarase como «NP» (non presentado) a
quen non entregue o traballo final tutelado en ningunha das dúas
oportunidades. - Con respecto á realización de exercicios
prácticos e ao traballo final, deben entregarse no prazo fixado pola
docente. Esta resérvase o dereito de penalizar o material recibido fóra de
prazo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cassany, Daniel (2007). Afilar el lapicero. Barcelona: Editorial Anagrama
Real Academia Española (2014). Diccionario de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2005). Diccionario panhispánico de dudas. Madrid: Santillana Ediciones Generales
Sanz Álava, Inmaculada (2007). El Español Profesional y Académico en el aula universitaria. El discurso oral y escrito. Valencia: Tirant Lo Blanch
Tascón, Mario (dir.) (2012). Escribir en internet. Guía para los nuevos medios y las redes sociales. Barcelona: Galaxia Gutenberg, Círculo de Lectores, Fundéu BBVA
Montolío, Estrella (dir.) (2014). Manual de escritura académica y profesional (2 vols.). Barcelona: Planeta
Martínez de Sousa, José (2012). Manual de estilo de la lengua española (MELE 4). Gijón: Trea
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2010). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Madrid: Espasa Libros
Real Academia Española (2010). Ortografía de la lengua española. Madrid: Espasa Calpe
Sánchez Lobato, Jesús (coord.) (2006). Saber escribir. Madrid: Instituto Cervantes, Aguilar
Casany, Daniel (2006). Taller de textos. Leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona: Paidós |
En cada tema proporcionarase bibliografía específica. |
Bibliografía complementaria
|
Martínez de Sousa, José (2008). Diccionario de usos y dudas del español actual (DUDEA). Gijón: Trea
Seco Reymundo, Manuel; Andrés, Olimpia y Ramos, Gabino (2006). Diccionario del español actual. Madrid: Aguilar
Bizcarrondo Ibáñez, Gema y Urrutia Cárdenas, Hernán (2010). Escribir y editar. Guía práctica para la redacción y edición de textos. Bilbao: Publicaciones de la Universida de Deusto
Gómez Torrego, Leonardo (2011). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Madrid: Arco Libros
Llamas Saíz, Carmen; Martínez Pasamar, Concepción y Tabernero Sala, Cristina (2012). La Comunicación Académicas y Profesional. Usos, Técnicas y Estilo. Pamplona: Thomson Reuters, Aranzadi
Rodríguez Gallardo, Ángel (dir.) (2011). La escritura cotidiana contemporánea: Análisis lingüístico y discursivo. Vigo: Servicio de Publicacións da Universidade de Vigo
Gómez Torrego, Leonardo (2011). Las normas académicas: últimos cambios. Madrid: SM
Romero Gualda, M.ª Victoria (coord.ª) (2002). Lengua Española y Comunicación. Barcelona: Ariel
Montolío, Estrella (coord.ª) (2008). Manual práctico de escritura académica. Barcelona: Ariel
Aleza Izquierdo, Milagros (coord.ª) (2011). Normas y usos correctos en el español actual. Valencia: Tirant Lo Blanch
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española (2009). Nueva gramática de la lengua españolal. Madrid: Espasa Calpe
Martínez de Sousa, José (2008). Ortografía y ortotipografía del español actual. Gijón: Trea |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Comunicación multimodal /613836051 | Comunicación oral /613836052 | Terminoloxía e linguaxes específicas /613836054 |
|
|