| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Coñecer as técnicas de análise lingüística e literaria aplicables ao campo da Filoloxía Latina, así como a terminoloxía propia desta disciplina
|
A1 A23
|
B1
|
C3
|
| Aplicar as técnicas de análise lingüística e literaria a textos literarios latinos |
A2
|
B7
|
|
| Coñecer aspectos relevantes da cultura latina e da súa pervivencia na civilización occidental |
A13
|
B8
|
|
| Sintetizar e valorar críticamente información especializada relativa ao campo dos estudos latinos |
A11
|
B7
|
|
| Utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e outras ferramentas de procura de información adquirindo capacidade de autoformación no campo de estudos da filoloxía latina. |
A11
|
B1 B3
|
C3
|
| Relacionar os contidos específicos desta materia cos de outras áreas e disciplinas, principalmente a gramática histórica e a historia das literaturas española, galega e inglesa |
A14
|
B5
|
|
| Organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
|
B6
|
|
| Apreciar a diversidade |
|
B8
|
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
| 1. Estruturas do latín antigo I: o sistema fonético |
1.1 Descrición do sistema fonético do latín antigo
1.2 Tendencias da evolución fonética do latín ás linguas romances |
| 2. Estruturas do latín antigo II: o sistema verbal |
2.1 Descrición do sistema verbal do latín antigo
2.2 Continuidade e reorganización do sistema verbal latino nas linguas romances
|
| 3. Estruturas do latín antigo III: o sistema nominal |
3.1 Funciós e usos dos casos
3.2 Paradigmas nominais (declinacións)
3.3 O sistema pronominal
3.4 A perda do sistema casual latino nas linguas romances |
| 4. Historia da lingua latina |
4.1 Variedades diacrónicas
4.2 Variedades diatópicas
4.3 Variedades diastráticas
4.4 A lingua latina no mundo contemporáneo
|
| 5. O sistema literario da Antigüidade |
5.1 Funcións e usos da literatura
5.2 Os escritores
5.3 O público
|
| 6. Etapas da literatura latina |
6.1 A etapa arcaica
6.2 A etapa clásica
6.3 A etapa posclásica
6.4 A etapa tardía |
| 7. Principais xéneros literarios |
7.1. A épica
7.2 A traxedia e a comedia
7.3 A elexía
7.4 A narrativa breve en prosa e en verso |
| 8. A transmisión dos textos e da cultura literaria |
8.1 Tipoloxía da transmisión: oral, manuscrita, impresa
8.2 Procesos de transferencia desde a literatura a outras linguaxes artísticas |
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Sesión maxistral |
A1 A13 A14 B3 |
22 |
22 |
44 |
| Lecturas |
A13 B8 |
0 |
20 |
20 |
| Análise de fontes documentais |
A1 A2 A11 B5 B7 C3 |
22 |
44 |
66 |
| Proba obxectiva |
A23 B1 B6 |
2 |
16 |
18 |
| |
| Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor de contidos relativos a cada un dos temas e subtemas co apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital. |
| Lecturas |
Lectura por conta do estudante dun dossier de textos de carácter literario e/ou académico que lle será proporcionado polo profesor. Estes textos serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliábeis que consistirán en recensións e controis de lectura de carácter individual, presentados por escrito |
| Análise de fontes documentais |
Exercicios de análise e de comentario lingüístico e literario a propósito dos diversos temas e subtemas do programa. Poderán ser de carácter oral, no curso das sesións de grupo intermedio e reducido, ou escrito, en forma de actividades avaliábeis de carácter individual. |
| Proba obxectiva |
Exercicio final individual e escrito de carácter teórico-práctico sobre as cuestións desenvolvidas durante o curso. |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Análise de fontes documentais |
|
| Descrición |
O estudante poderá asistir, por iniciativa propia, a tutorías individuais coa finalidade de resolver dúbidas e planificar estratexias de resolución de problemas.
O profesor tamén poderá convocar aos estudantes a titorías individuais en caso de consideralo oportuno. |
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Lecturas |
A13 B8 |
O estudante dará conta das lecturas obrigatorias que fosen propostas polo profesor mediante controis de lectura ou, no seu caso, recensións |
10 |
| Análise de fontes documentais |
A1 A2 A11 B5 B7 C3 |
Un 35% da cualificación final resultará de tres actividades de análise e comentario de textos propostas aos estudiantes, que serán presentadas por escrito conforme aos prazos e condicións acordados entre o profesor e os estudiantes. Estas tres actividades serán as seguintes:
- exercicio de comentario fonético: 10%
- exercicio de comentario morfosintáctico: 15%
- exercicio de comentario literario: 10%
Outro 5% da cualificación final obterase pola asistencia e participación activa nas sesións de grupo intermedio e reducido, onde se leven a cabo de forma oral debates e comentarios de textos. |
40 |
| Proba obxectiva |
A23 B1 B6 |
Efectuaranse dúas probas escritas individuais de carácter teórico-práctico, unha ao final do primeiro bimestre (sobre cuestións de lingua) e outra na data de maio estipulada no calendario oficial de exames da Facultade de Filoloxía (sobre cuestións de literatura). Cada unha suporá o 25% da cualificación global. Na oportunidade de xullo haberá unha única proba sobre cuestións de lingua e de literatura, que suporá o 50% da cualificación global. Porén, os estudantes que superasen na oportunidade de maio algunha das probas terán que examinarse so daquela que teñan suspensa. |
50 |
| |
|
Observacións avaliación |
As actividades presentadas por escrito, incluidas as probas finais, deben cumprir cos oportunos estándares de corrección lingüística, estar redactadas de maneira clara e carecer de faltas de ortografía. O non cumprimento destas condicións será tido en conta negativamente na puntuación da proba respectiva. A cualificación mínima para aprobar a materia, resultado da suma das puntuacións acadadas polas distintas actividades de avaliación programadas, será de 5.
Os estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xunio poderán repetir en xullo aquelas actividades ou probas pendentes/suspensas, coas mesmas condicións e porcentaxes.
De non realizar as probas obxectivas previstas o estudante será cualificado como Non Presentado.
Os estudantes que disfruten da dispensa académica recibirán, no apartado de Análise de fontes documentais, un máximo do 40% da cualificación final en función das actividades que teñan presentado por escrito ao longo do curso, conforme á seguinte ratio: -exercicio de comentario fonético: 12% - exercicio de comentario morfosintáctico; 16% - exercicio de comentario literario: 12%. A avaliación da convocatoria extraordinaria de decembro consistirá nunha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico sobre contidos de lingua e de literatura.
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
| Materias que continúan o temario |
|
|