Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A1 A2 A7 A8 A16 A17
|
B5 B7 B8
|
|
Familiarizarse con aspectos diversos da historia de Gran Bretaña e a súa cultura |
A1 A7 A8 A16
|
B1 B5 B7 B8
|
|
Saber recoñecer e analizar os contidos ideolóxicos dos textos |
A7 A8
|
B1
|
C8
|
Familiarizarse coa evolución da literatura inglesa |
A2 A17
|
|
|
Aprender e aplicar técnicas de análise literaria |
A7 A8
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A novela no século XVIII. |
1.1. Introdución.
1.2. Swift Gulliver's Travels (A voyage to Lilliput)
1.3 Outros autores relevantes do século XVIII (pasaxes das obras) |
2. O Romanticismo |
2.1 Introdución
2.2 Poesía: Wordsworth, Keats e Coleridge.
2.3. Introdución á novela gótica.
2.4 Novela: Frankenstein Mary Shelley (novela completa)
|
3. A novela e a historia curta do século XIX |
3.1 Introdución
3.2 Jane Austen Pride and Prejudice (novela completa)
3.3 Dickens. Pasaxes de novelas e unha historia curta.
3.4 Thomas Hardy The Mayor of Casterbridge (novela completa) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A7 A17 B1 B5 B7 B8 C8 |
20 |
0 |
20 |
Seminario |
A1 A2 |
28 |
5 |
33 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A16 B5 B7 |
0 |
18 |
18 |
Lecturas |
A16 |
0 |
45 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Traballos individuais ou en grupo pequeno. |
Sesión maxistral |
Explicación de temas. |
Seminario |
Discusión en máis profundidade de temas. Realizaranse en grupo reducido para favorecer a participación de todas/os. A participación dos alumnos será obxecto de avaliación. |
Proba mixta |
Exames escritos de contidos teóricos e prácticos. |
Lecturas |
Ler os textos do corpus (obras ou fragmentos) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado deberá preparar traballos individuais e por grupos sobre textos e temas do corpus para a sua presentación escrita ou oral, segundo as indicacións do seu momento do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A1 A2 |
Participación e desenvolvemento dos traballos dentro dos seminarios, incluíndo os tests de cada unha das lecturas do curso. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A8 A16 B5 B7 |
Proba de preguntas teóricas do aprendido durante o curso e de comentario e análise de textos. |
50 |
Traballos tutelados |
A1 |
Un traballo puntuable sobre as lecturas e os contidos da asignatura, de 6 páxinas de lonxitude. O profesor, salvo indicación contraria, avaliará o traballo escrito cunha proba oral. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes deben completar as lecturas propostas (ver listaxe de contidos do programa) sempre antes de que sexan analizadas ou comentadas en clase, para que a interactividade e o debate sexa posible. Igualmente, o profesor poderá establecer un test ou unha proba de lectura, que se realizará sempre na clase, sobre cada unha das lecturas en curso, xa sexa nese momento ou máis tarde de que esas obras se traballaran na aula. As lecturas son obligatorias e todas elas serán avaliadas de xeito individual. As lecturas e os seus tests respectivos forman parte da avaliación da asignatura, no apartado Seminario, como se indica enrriba destas liñas. Os traballos tutelados se realizarán fora da aula, terán unha extensión aproximada de 5-6 páxinas, e estarán escritos en inglés. Salvo indicación contraria, serán presentados polos alumnos oralmente, dun xeito individual. O traballo deberá ser entregado en tempo e forma antes de ser presentado oralmente, xunto coa presentación (PPT). O exame escrito completará a avaliación da materia.
Na oportunidade de xullo os alunos/as realizarán un traballo sobre os textos de estudo (50% da nota) e o exame (50% da nota). Aqueles alunos/as que o longo do curso presentaran traballos satisfactoriamente non teñen que presentar ningun traballo adicional, agás que o indique o profesor específicamente. Os alumnos/as que non se presenten ás probas obxectivas da primeira ou segunda oportunidade acadarán a cualificación de Non Presentado. Quen teña concedida a dispensa académica, e como establece a Normativa de permanencia da universidade, será avaliado seguindo os criterios aplicables á oportunidade de xullo. Os alumnos que se presentan á convocatoria adiantada de decembro avaliaranse segundo as normas especificadas para a oportunidade de xullo. Sobre o plaxio Os traballos escritos poden ser revisados a través da aplicación Turnitin que detecta citas incorrectas, plaxio e outros tipos de fraude. Se isto ocorrer, aplicaranse as normas contra o plaxio (Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario). Turnitin recoñece traballos previamente realizados por outras persoas (ou polo/a propio/a estudante) nesta universidade ou noutras, ademais doutros materiais localizados en Internet.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Brantlinger, P. y Thesing, W. (eds) (2005). A Companion to the Victorian Novel . Oxford:Blackwell
Showalter, Elaine (1989). A Literature of their Own. From Brontë to Lessing. London: Routledge
Stevenson, Randall (1993). A Reader`s Guide to the 20th Century Novel in Britain. London: Harvester
Ruthven, K.K. (1984). Feminist Literary Studies. An Introduction. Cambridge: CUP
Ledger, Sally (1997). Fiction and Feminism at the fin de siècle. Manchester: Manchester UP
Álvarez Amorós et al (1998). Historia crítica de la novela inglesa . Salamanca:Ediciones Colegio de España
Lorenzo Modia, M.J. (1998). Literatura inglesa del siglo XVIII. A Coruña: Universidade da Coruña
Butler, Marilyn (1981). Rebels and Revolutionaries: English Literature and its Background, 1760-1830 . Londres y Oxford: O.U.P.
Liggins, Emma; Maunder, A.; Robins, R. (eds) (2011). The British Short Story. London: Palgrave
Copeland, E. & Mc Master, J. (eds) (2001). The Cambridge Companion to Jane Austen. Cambridge: CUP
Marcus,L. and Nicholls (2005). The Cambridge History of Twentieth Century English Literature. Cambridge: CUP
Head, Dominic (2002). The Cambridge Introduction to Modern British Fiction 1950-2000. Cambridge: CUP
Rogers, P. (ed.) (1978). The Eighteenth Century. The Context of English Literature. London: Methuen
Stone, Lawrence (1990). The Family, Sex and Marriage in England 1500-1800. Harmondsworth: Penguin
Miles, Rosalind (1987). The Female Form. Women Writers and the Conquest of the Novel. London: Routledge
Damrosch , D y Dettmar, K (eds) (2009). The Longman Anthology of British Literature, Volume 2C: The Twentieth Century and Beyond (4th Edition). Londres: Longman
Gilbert, S. and Gubar, S. (2000). The Madwoman in the Attic. Yale UP
Chris, Carol T. et al (Eds) (2006). The Norton Anthology of English Literature, vol 2. New York & London: Norton
Greenblatt, Stephen et al (eds) (2005). The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age. New York: Norton
Thomson, D. (1981). The Pelican History of England in the Twentieth Century. Harmondsworth: Penguin
Spencer, Jane (1986). The Rise of the Woman Novelist: From Aphra Behn to Jane Austen. Oxford: Blackwell
Sanders, Andrew (1994). The Short Oxford History of English Literature. Oxford: Clarendon
Todd, Janet (1992). The Sign of Angellica. Women, Writing and Fiction 1600-1800. Columbia UP
Wollstonecraft, Mary (2004). Vindicacion dos dereitos da muller. Santiago de Compostela: Sotelo Blanco |
Lista de lecturas: En la mayoría de los casos se emplearán fragmentos de las obras, salvo en aquellas que se señalan específicamente. CXVIII Gulliver`s Travels, de Jonathan Swift (Primer libro, A Voyage to Lilliput). Pride and Prejudice, Jane Austen, (texto completo) XIX Poetas románticos (poemas de Keats, Wordsworth e Coleridge) Frankenstein, de Mary Shelley. (texto completo) Charles Dickens. Fragmentos de algunas novelas y/o historias cortas. Thomas Hardy: The Mayor of Casterbridge (completa). |
Bibliografía complementaria
|
Pyckett, Lynn (1995). Engendering Fictions. The English Novel in the Early 20th Century. London: Arnold
Eagleton, Mary (1998). Feminist Literary Criticism. London: Longman
Todd, Janet (1988). Feminist Literary History. London: Polity Press
Hanson, Clare (1987). Short Stories, Short Fiction 1880-1980. London: MacMillan
Bell, Michael (1980). The Context of English Literature. London: Methuen |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución aos Estudos Literarios/613G03005 | Literatura Inglesa 1/613G03010 |
|
|