Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os métodos e conceptos básicos na análise morfolóxica do castelán. |
A1 A3 A11 A19 A23
|
|
C6
|
Coñecer as correntes teóricas e metodolóxicas da lingüística e das súas técnicas e métodos de traballo. |
A1 A3 A11 A14 A23
|
B1 B5 B8
|
|
Adquirir e organizar novos coñecementos (que completen os xa adquiridos) sobre o funcionamento da lingua española (especialmente no nivel morfolóxico). |
A1 A3 A11 A15 A19 A21
|
|
C6
|
Analizar a lingua castelá no seu nivel morfolóxico. |
A1 A3 A11 A14 A19 A21 A23
|
B1 B3
|
|
Saber utilizar métodos de análise lingüística na resolución de problemas formulados no nivel morfolóxico do español mediante o traballo individual e cooperativo. |
A1 A9 A11 A19 A23
|
B1 B3 B5 B6 B7
|
C1
|
Achegarse sen prexuízos aos novos coñecementos sobre a análise lingüística (no nivel morfolóxico) e a diversidade lingüística do español. |
A11 A19 A21
|
B1 B8
|
|
Coñecer os principais procedementos para a formación de palabras novas e o enriquecemento do léxico (en español). |
A1 A3 A5 A9 A19 A21 A23
|
B1 B2 B4 B8
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A morfoloxía como disciplina lingüística. |
1.1. A morfoloxía léxica e a morfoloxía flexiva.
1.2. Relación entre a morfoloxía e outras disciplinas lingüísticas. |
2. As unidades morfolóxicas (1). O morfema. |
2.1. Definición de morfema.
2.2. Clasificación.
2.3. Fenómenos morfolóxicos e de identificación: morfema, morfo e alomorfo. Morfo cero, morfo baleiro, amalgama, sincretismo, morfo discontinuo.
|
3. As unidades morfolóxicas (2). A palabra. |
3.1. Definición de palabra.
3.2. Estrutura morfolóxica da palabra.
3.3. Clases de palabras. |
4. Morfología flexiva (1). Categorías gramaticais do español: as categorías nominais. |
4.1. Xénero.
4.2. Número.
4.3. Caso. |
5. Morfoloxía flexiva (2). Categorías gramaticais do español: as categorías verbais. |
5.1. Persoa e número.
5.2. Tempo, aspecto e modo.
|
6. Morfoloxía léxica ou derivativa. A formación de palabras en español. |
6.1. Procedementos de formación de palabras. Propostas.
6.2. A derivación: sufixación, prefixación e parasíntese
6.3. A composición
6.4. Outros procedementos: acurtamento, acronimia e siglas. |
7. O análise morfológico de textos |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A21 B1 B3 B5 B7 B8 |
21 |
18 |
39 |
Solución de problemas |
A1 A5 A9 A11 A14 A15 A19 A23 B1 B2 B7 C1 C6 |
21 |
16 |
37 |
Proba mixta |
A3 A5 A15 A19 A21 A23 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
2 |
22 |
24 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A9 A11 A14 A15 A19 B1 B3 B5 B6 B7 C1 |
1 |
25 |
26 |
Lecturas |
A3 A11 B1 B3 B6 C6 |
0 |
18 |
18 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A3 B5 B7 B8 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais desenvolveranse os contidos teóricos ou teórico-prácticos indicados na programación. Procurarase que sexa interactiva, en constante diálogo co alumnado, e acompañarase de material de diverso tipo (informático, fotocopias, etc.). |
Solución de problemas |
Nas sesións interactivas e en grupo reducido presentaranse diferentes tipos de exercicios que poñan en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso. |
Proba mixta |
Realizarase na data aprobada pola Xunta de Facultade. Terá carácter teórico-práctico. |
Traballos tutelados |
Dirixido polo profesor, consistirá na elaboración dun traballo de tipo teórico, teórico-práctico ou práctico sobre cuestións relacionadas co temario da materia. |
Lecturas |
As lecturas son necesarias para completar e fundamentar os contidos da materia. A profesora indicará as que son obligatorias ou soamente recomendadas. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Los alumnos asistirán a los eventos científicos organizados en la facultad –conferencias, seminarios– cuyos temas estén relacionados con la materia y la profesora considere convenientes como complemento a su formación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
Realizarase nas horas de titoría. Centrarase na preparación e desenvolvemento do traballo tutelado ou en todo aquilo para o que o alumno solicite información. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A3 A5 A15 A19 A21 A23 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C1 |
Terá carácter teórico-práctico en consonancia coa materia do curso. Ademais dos coñecementos e competencias adquiridas valorarase a corrección lingüística, como se sinala nas observacións. |
50 |
Solución de problemas |
A1 A5 A9 A11 A14 A15 A19 A23 B1 B2 B7 C1 C6 |
Avaliaranse tres exercicios dos realizados na aula ou fora dela. Se avisará con antelación da data de corrección na aula ou de recollida. |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A5 A9 A11 A14 A15 A19 B1 B3 B5 B6 B7 C1 |
Se detallará en clase o tema e as características e se mostrarán en Moodle. A través das titorías a profesora supervisará a realización do traballo: cada alumno presentará o esquema e manterá ao menos unha entrevista. Entregarase a través da plataforma Moodle en formato word (ou similar) e en PDF antes do 13 de decembro.
Valorarase a habilidade no manexo de diferentes fontes documentais, a capacidade de síntese, os resultados obtidos, a adecuación e o estilo, e a corrección lingüística. |
30 |
|
Observacións avaliación |
1. Os alumnos que superen a asignatura na primeira oportunidade e que asistiren asiduamente a clase (sen unha soa falta de asistencia) obterán un punto extra na calificación final. 2. En todas as actividades escritas, exame, traballos, exercicios, comentarios, valorarase o uso correcto e adecuado da lingua española. Se penalizarán as faltas de ortografía, as de puntuación e a redacción deficiente. Dependendo da gravidade da falta, por cada unha descontarase da nota entre 0,5 puntos e 1 punto. A penalización será menor para os alumnos Erasmus ou doutros programas de intercambio. 3. A cualificación obtida na proba mixta ou exame será como mínimo de un 4 (sobre 10) para aprobar a asignatura, tanto na oportunidade de xaneiro como na de xullo. Si na primeira oportunidade a asignatura está suspensa e a nota do examen é inferior a 5, na segunda oportunidade hai que facer tamen o exame.
4. Os traballos e restantes actividades entregadas fora da data establecida se penalizarán con un 50% da nota.
5. Calquera falta de honradez académica (plaxio, é dicir, utilización de textos ou ideas doutros autores sin indicar a procedencia, copiar traballos, copiar nos exames, ou outras formas) se penalizará coa anulación total da actividade. Cumpre indicar que a Xunta de Facultade aprobou o uso da aplicación "Turnitin" por parte do profesorado, ferramenta que permite detectar o plaxio. Pode reconocer traballos presentados nesta ou noutras universidades, asi como porcións de textos procedentes doutros textos e sinalar a sua procedencia.
6. Obterán a cualificación de NP (Non presentado) os alumnos que no se presenten ao exame, aínda que realizasen o resto das actividades.
7. Os alumnos que teñan que superar a asignatura na oportunidade de xullo recuperarán todas as actividades de avaliación (exercicios en conxunto, exame e traballo) suspensas (con nota inferior a 5), cos mesmos porcentaxes. No caso da convocatoria adiantada de decembro (finalización dos estudos) a avaliación farase cun exame teórico-práctico.
8. A asignatura poderá ser adaptada a estudantes con necesidades especiais.
9. É necesario un nivel B1 de español para cursar esta materia.
Alumnos con dispensa académica de exención de asistencia Os procedimentos e porcentaxes de evaluación serán os mesmos que para o resto dos alumnos, nas duas oportunidades. Os do apartado "Solución de problemas" serán específicos para eles e se formularán e entregarán a través de Moodle, nun apartado especial para estes alumnos. As tutorías se concertarán por correo electrónico e realizaranse en horas adecuadas tanto para o alumno como para a profesora. Estes alumnos deben estar especialmente pendentes da comunicación a través de Moodle e do correo electrónico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ao inicio de cada tema proporcionarase unha bibliografía específica, indicarase a que é de lectura obrigatoria ou de lectura recomendada e concretarase se está dispoñible na plataforma Moodle, en Reprografía ou se ha de ser localizada e obtida polos alumnos. BOSQUE, I (1983): "La morfología" en F. Abad y A. García Berrio (eds.): Introducción a la lingüística, Madrid, Alhambra, 115-153. BOSQUE, I. (2015 [1991]): Las categorías gramaticales, Madrid, Síntesis. BOSQUE, I. y V. Demonte (dirs.) (1999): Gramática descriptiva de la lengua española. vol. 3. Madrid, Espasa (2.ª parte: Morfología) CASADO, M. (2015): La innovación léxica en español, Madrid, Síntesis. FÁBREGAS, A. (2013): La morfología. El análisis de la palabra compleja, Madrid, Síntesis. LANG, M. F. (1992): Formación de palabras en español. Madrid, Cátedra. LIEBER, R. (2010): Introducing Morphology. Cambridge University Press. MATTHEWS, P. H. (1974): Morphology: an introduction to the theory of word-structure, Cambridge, CUP. Traducción de R. Monroy: Morfología: Introducción a la teoría de la estructura de la palabra, Madrid, Paraninfo. PENA, J. (1991): “La palabra : estructura y procesos morfológicos”, Verba 18, 69-128. PENA, J. (1999): “Partes
de la morfología. Las unidades del análisis morfológico”, en I. Bosque y V.
Demonte (dirs.), Gramática descriptiva de la lengua española. vol. 3.
Madrid, Espasa, 4305-4366. REAL ACADEMIA ESPAÑOLA Y ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAÑOLA (2009): Nueva gramática de la lengua española. Madrid, Espasa. VARELA, S. (2009): Morfología léxica: la formación de palabras, Madrid, Gredos. |
Bibliografía complementaria
|
|
Almela Pérez, R. (1999): Procedimientos de formación de palabras en español, Barcelona, Ariel. Ambadiang, T. (1994): La morfología flexiva. Madrid. Taurus.
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Española 1/613G01001 | Lingua Española 2/613G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase a asistencia
asidua a clase, a lectura da bibliografía indicada ou recomendada e a
realización dos exercicios propostos, aínda que non sexan puntuables na
avaliación. |
|