Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Levar a cabo unha leitura crítica e reflexiva de textos poéticos da literatura en lingua española, recoñecendo a súa poética e percibindo a súa singularidade |
A10 A14 A7 A8
|
B6 B10 B13 B14
|
C7 C9 C1
|
Coñecer as características do discurso poético.
|
A10 A14 A7 A8
|
B6 B10 B13 B14
|
C7 C9 C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción metodolóxica ao comentario de texto poético |
1.- Manuais actuais para o comentario de texto poético
2.- A retórica
3.- As figuras |
Contexto histórico e filolóxico da poesía nos séculos de Öuro
|
1- A poesía. Definición
2- Tendencias. Tipos
3- Motivos |
Análise e estudo comparativo de temas e motivos en textos do século XVI e XVII, e a súa representación noutras artes. |
1- O amor
2- A morte
3- O paso do tempo
4- Motivos clásicos: Hero y Leandro, Judith y Holofernes, Aracne, collige virgo rosas, etc. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A5 A15 A14 A7 A10 A8 |
2 |
32 |
34 |
Sesión maxistral |
B13 B6 |
10 |
26 |
36 |
Actividades iniciais |
B1 B5 B10 |
1.5 |
2 |
3.5 |
Obradoiro |
B13 B6 B14 B10 C1 C7 C9 |
18 |
18 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Consiste na realización de varios comentarios de texto nos que se explicitarán algunhas preguntas e se deixará a liberdade do alumno a selección de outros aspectos salientables e que deben tratarse. A proba incluirá unha mostra das diferentes técnicas que se utilizarán no obradoiro e nas discusións dirixidas. |
Sesión maxistral |
A sesión maxistral serve para fixar a metodoloxía e a contextualización histórico-filolóxica dos textos cos que se traballará no obradoiro e nas discusión dirixidas. |
Actividades iniciais |
Presentación do contido e avaliación dos coñecementos previos do alumnado, así como avaliación da sua disposición fronte a materia. Valoración das necesidades específicas do alumnado. |
Obradoiro |
O obradoiro consta dunha serie de exercicios prácticos diversos nos que se persigue o dominio da disciplina mediante a práctica e a metodoloxía. Os alumnos farán comentarios, manipularán textos, farán exposicións e articulacións de ideas conrecreación intelectual dos contextos históricos e situacións comunicativas, co fin de profundar nas técnicas poéticas e na contextualización ideolóxica a patir dos textos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
O carácter práctico da materia obriga a poñer a atención na singularidade dos alumnos, por iso se atenderá ao alumno de xeito individualizado para profundar na adquisición da metodoloxía histórico filoloxíca que se persegue. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
B13 B6 B14 B10 C1 C7 C9 |
Realización de traballos encamiñados a adquisicón dun dominio excelente dos textos literarios dende o punto da creación e da crítica literaria, histórica e estética.
.https://guiadocente.udc.es/docencia/images/refresh.gif |
50 |
Proba mixta |
A5 A15 A14 A7 A10 A8 |
A proba mixta consistirá en demostrar mediante un exercicio teórico-práctico o dominio das grandes técnicas de análise de textos poéticos. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos terán que conseguir unha cualificación mínima de 5 en la prueba mixta realizada o día marcado pola Facultade e nos exercicios do obradoiro para poder aprobar la asignatura. Os que suspendan o examen terán que repetir a proba mixta da segunda oportunidade; no caso de suspender o obradoiro terán que facer un traballo individualizado que se acordará coa profesora e que será entregado con unha semana de antelación á data oficial da proba mixta da segunda oportunidade marcada pola Facultade. Terase en conta a situación dos alumnos con dispensa académica que deberán informar o profesor da sua condición o inicio do curso. O profesor deseñará un sistema de avaliación que, además de actividades como prácticas textuales e bibliográficas, incluirá unha proba mixta especialmente formulada para un alumno que non participara nas sesións de obradoiro. A avaliación será simétrica na primeira e segunda oportunidade. A convocatoria de decembro consistirá nunha proba mixta na que se incluirá unha práctica de comentario de texto. Calificaránse con non presentado os alumnos que non entreguen as prácticas do obradoiro ou non se presenten a proba mixta.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lecturas obrigatorias Poesía lírica del Siglo de Oro, ed. de Elías L. Rivers, Madrid, Cátedra, 2005. Poesía de los Siglos de Orp, ed. de F. Pedraza y M. Rodríguez Cáceeres, Madrid, Penguin, 2016. Selección de textos poéticos facilitados pola profesora. |
Bibliografía complementaria
|
Aranda, José Carlos (2009). Como se hace un comentario de texto. Córdoba, Berenice
Moral Aguilera, Rafael del, (2004). Diccionario práctico del comentario de textos literarios. Barcelona, Ariel
Vera Luján, Agustín, et. alt (2014). el comentario de texto: teoría y práctica. Madrid, Centro de Estudios Ramón Areces
Navarro Durán, Rosa (1995). La mirada al texto. Comentario de textos literarios. Barcelona, Ariel
Azaústre Galiana, A. y J. Casas (1997). Manual de retórica española. Barcelona, Ariel
Lausberg, Heinrich (1975). Manual de retórica literaria: fundamentos de una ciencia de la literatura. Madrid, Gredos
Cassany, Daniel (2006). Taller de textos: leer, escribir y comentar en el aula. Barcelona, Paidós
Hernández Guerrero, J. A. y M. C. García Tejera (2005). Teoría, historia y práctica del comentario literario, principios, criterios y pauta para la lectura crítica de la literatura. Barcelona, Ariel |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|