Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Obter un coñecemento detallado sobre a corrección idiomática e os principais aspectos normativos da lingua española. |
A5 A11 A14
|
B3 B4 B5 B6 B8 B10
|
C6
|
Coñecer e aprender a manexar diversos recursos para resolver dúbidas sobre a norma do español. |
A11 A14
|
B1 B2 B3 B5 B6 B7 B10
|
C6
|
Saber localizar en textos reais errores idiomáticos e corrixilos razoadamente. |
A10 A11 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A corrección idiomática. A lingua estándar. A gramática normativa |
1.1. A lingua estándar ou lingua exemplar
1.2. A norma do español |
2. Ortografía e ortoloxía do español |
2.1. Ortografía
2.2. Ortoloxía |
3. Aspectos léxico-semánticos |
3.1. Uso do léxico
3.2. Préstamos e estranxeirismos |
4. Cuestións normativas e clases de palabras |
4.1. Substantivo e adxectivo
4.2. Determinantes e numerais
4.3. Verbo
4.4. Pronome
4.5. Preposición
4.6. Conxunción
4.7. Adverbio |
5. Cuestións normativas na construción sintáctica |
5.1. Concordancia ad sensum
5.2. Anacoluto
5.3. Outros |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A11 A14 A15 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C6 |
14 |
14 |
28 |
Lecturas |
A5 A10 A11 A14 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C6 |
0 |
3 |
3 |
Obradoiro |
A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
24 |
24 |
48 |
Proba mixta |
A5 A10 A11 A14 A15 B4 B5 B7 B10 |
2 |
30 |
32 |
Traballos tutelados |
A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
2 |
31 |
33 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A14 B3 B10 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición teórico-práctica, por parte do profesorado, dos contidos da materia. |
Lecturas |
Lectura de artigos puntuais sobre aspectos concretos do temario. |
Obradoiro |
Realización de prácticas nas que se inclúen procuras de solución a determinados problemas, probas de discriminación, probas de completar, corrección de textos, aplicación de normas, análise crítica de determinadas lecturas, traballo en grupo. |
Proba mixta |
Exame final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
Traballos tutelados |
Traballo en grupo no que se aplicarán os coñecementos adquiridos á detección de erros e corrección de textos de forma xustificada. A preparación do traballo farase baixo a tutela do profesorado. As indicacións para a realización do mesmo serán distribuidas entre o alumnado a través da plataforma Moodle. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia a conferencias e seminarios relacionados coa materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Obradoiro |
|
Descrición |
Para todas as probas avaliábeis, o profesorado estará disponíbel en horario de titorías para resolver as dúbidas que poidan xurdir. No caso concreto dos traballos tutelados, ademais, para ter un seguimento do proceso de elaboración, dedicaranse unhas horas de traballo na aula a que os grupos expoñan as dificultades coas que se van atopando e daránselles as indicacións oportunas para superalas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
Un traballo en grupo (dous ou tres estudantes) no que se poñerán en práctica os coñecementos e competencias adquiridos. Entregarase antes do 9 de decembro. |
25 |
Proba mixta |
A5 A10 A11 A14 A15 B4 B5 B7 B10 |
Exame final no que se mostrarán os coñecementos e competencias adquiridos, tanto dende o punto de vista teórico como aplicado. |
50 |
Obradoiro |
A10 A11 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C6 |
Tres exercicios prácticos ou probas sobre algún aspecto concreto do temario. |
25 |
|
Observacións avaliación |
1. En todas as actividades escritas (exame, traballos, exercicios, comentarios...), será valorado o uso correcto e axeitado da lingua española, especialmente para fins académicos. 2. A calificación obtida na proba mixta ou exame deberá ser, como mínimo, un 4 (sobre 10) para poder aprobar a materia, tanto en primeira como en segunda oportunidade. 3. Os traballos e restantes actividades entregados fora do prazo estipulado serán penalizados cun 50 % da nota.
4. Calquera falta de honradez académica (plaxio, utilización de textos ou ideas dotros autores sen indicar a procedencia, copia en exames ou outras variábeis destas características) será penalizada coa anulación total da actividade de que se trate.
5. Obterá a calificación de NP (non presentado) o alumnado que non se presente ao exame, aínda que teña realizado as restantes actividades.
6. O alumnado que teña que superar a materia en segunda oportunidade recuperará tan só as actividades que tiver suspensas. Nese caso, o profesorado facilitará as indicacións oportunas a propósito das características do traballo, presentación oral ou entrega de exercicios por medio da plataforma Moodle, indicando as datas e procedementos de entrega, para que o alumnado poida organizar con tempo suficiente as tarefas para a segunda oportunidade.
7. A materia poderá ser adaptada ao estudantado con necesidades especiais, así como ao estudantado procedente de convenios e programas internacionais que non teña un nivel de competencia lingüística en español semellante ao nativo. Nestes casos, as persoas afectadas deberán contactar de maneira inmediata á docente no inicio do cuatrimestre, tras a súa incorporación á materia.
8. O nivel mínimo de competencia lingüística recomendado para cursar esta materia, no caso do estudantado Erasmus e de convenios internacionais, é un B2 dacordo co Marco Europeo para o Ensino e Aprendizaxe de Linguas.
Alumnado con dispensa académica de exención de asistencia
Os procedimentos e porcentaxes de avaliación serán os seguintes:
-Proba mixta, na mesma data e coas mesmas características que todo o restante alumnado: 50 %
-Traballo tutelado: 50 %
As titorías concertaranse por correo electrónico e terán lugar en horario axeitado tanto para o alumnado como para o profesorado.
Oportunidade extraordinaria de decembro
O alumnado en disposición de optar a examinarse da materia na convocatoria extraordinaria en decembro será avaliado a través da realización de un exame que suporá o 100% da calificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Coseriu, Eugenio ((1992)). Competencia lingüística. Gredos, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2014)). Diccionario de la lengua española. Espasa, Barcelona, 23.ª ed.
Martínez de Sousa, José ((2008)). Diccionario de usos y dudas del español actual DUDEA. Trea, Gijón, 4.ª ed.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2005)). Diccionario panhispánico de dudas. Santillana, Madrid. En línea en http://www.rae.es.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2013)). El buen uso del español. Espasa, Barcelona
Casado Velarde, Manuel ((2008)). El castellano actual. Usos y normas. EUNSA, Pamplona, 9.ª ed.
Paredes García, Florentino (coord.) ((2012)). El libro del español correcto. Claves para hablar y escribir bien en español. Instituto Cervantes- Espasa, Madrid
Gómez Torrego, Leonardo ((2011a)). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Arco Libros, Madrid, 2 vols., 4.ª ed. (act.)
Gómez Torrego, Leonardo ((2011b)). Las normas académicas: últimos cambios. SM, Madrid.
Montolío, Estrella (dir.) ((2014)). Manual de escritura: académica y profesional. Ariel, Barcelona
Montolío, Estrella (coord.) ((2008)). Manual práctico de escritura académica. Ariel, Barcelona, 3 vols., reimpr.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2011)). Nueva gramática básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2009)). Nueva gramática de la lengua española. Espasa, Madrid
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010b)). Nueva gramática de la lengua española. Manual. Espasa, Madrid
Seco, Manuel ((2011)). Nuevo diccionario de dudas y dificultades de la lengua española. Espasa, Barcelona
Real Academia Española- Asociación de Academias de la lengua española ((2012)). Ortografía básica de la lengua española. Espasa, Barcelona.
Real Academia Española-Asociación de Academias de la Lengua Española ((2010a)). Ortografía de la lengua española. Espasa, Madrid
Martínez de Sousa, José ((2014)). Ortografía y ortotipografía del español actual. Trea, Gijón, 3.ª ed. |
A bibliografía complementaria darase en cada tema. Documentación na plataforma Moodle da UDC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|