Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os cambios e permanencias que se producen na Galiza contemporánea |
A19
|
B5 B8
|
|
Coñecer as metodoloxías adecuadas para a elaboración de traballos |
A11
|
B1 B3 B5 B6 B7 B9
|
C3 C6
|
Aprender a expor oralmente e por escrito |
A4 A10 A29
|
B4
|
C1
|
Tomar consciencia da necesidade de aprendizaxe continua |
|
B3 B5 B7
|
C3 C6
|
Fomentar, a través do coñecimento, un mellor exercicio da cidadanía |
|
B8
|
C4 C6 C7
|
Coñecer as fontes de información para a Historia da Galiza |
A10 A16 A19 A27 A28
|
B1
|
C3
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual |
A2
|
|
|
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas |
|
B2
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional |
|
B10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O medio físico e a estrutura poboacional |
1.1. Xeografía descritiva do país galego.
1.2. Distribución espacial do hábitat urbano e rural. |
2. A cultura galega "tradicional". |
2.1. O mundo agrario e mariñeiro e as suas culturas características.
2.2. Industrialización e medio urbano. |
3. Galiza pre-romana e romanización. |
3.1. Celtismo e anti-celtismo.
3.2. A romanización como agente revelador da riqueza cultural propria. |
4. A Galiza feudal. |
4.1. O proceso de formación do feudalismo.
4.2. O Reino da Galiza
4.3. Consolidación e apoxeu fo feudalismo: a época de Xelmires. |
5. O fin dos tempos medievais |
5.1. A crise dos séculos XIV-XV.
5.2. A revolta irmandiña.
5.3. A "doma e castración" do Reino da Galiza. |
6. Os "Séculos Escuros": o Antigo Regime na Galiza. |
6.1. Demografía e sociedade.
6.2. Economía agraria, tentativas industrializadoras e conflitos sociais.
6.3. O cadro institucional.
6.4. Ilustración galega e esplendor barroco. |
7. Crise do Antigo Rexime e estancamento socio-económico: a Galiza do século XIX. |
7.1 Inercias agrarias e desindustrialización.
7.2. Unha populación emigrante e una sociedade esencialmente rural e mariñeira.
7.3. A construción do Estado liberal.
7.4. Movimentos sociais, correntes e organizacións políticas.
7.5. A formación de unha consciencia propria: do provincialismo ao "Rexurdimento" e o Rexionalismo. |
8. A Galiza do século XX: transformacións estruturais e cambio político. |
8.1. Evolución da populación.
8.2. A modernización do tecido socio-económico.
8.3. Os movimentos sociais.
8.4. II República, Ditadura Franquista e Transición Democrática. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A11 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C3 |
2 |
30 |
32 |
Recensión bilbiográfica |
A2 A11 B1 B3 B5 B6 B7 C1 |
0 |
9 |
9 |
Lecturas |
A27 A28 B1 B2 B3 B5 B6 B8 B9 |
0 |
30 |
30 |
Análise de fontes documentais |
A4 A10 A11 A16 A29 B2 |
0 |
10 |
10 |
Proba obxectiva |
A19 B1 B3 B5 B7 C1 |
2 |
0 |
2 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 B1 B3 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C4 C6 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
B1 B5 B6 B7 B8 C7 |
16 |
0 |
16 |
Discusión dirixida |
B1 B3 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C4 C6 |
4.5 |
2 |
6.5 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Consiste nun traballo individual por conta do aluno relacionado con algún tema do programa, realizado a partir da consulta de bibliografía e/ou fontes documentais e orientado conforme a pautas dadas polo profesor. Poderá ser exposto na aula. |
Recensión bilbiográfica |
Reseña dun libro ou artigo indicado polo profesor. |
Lecturas |
Lectura a cargo do aluno de monografias e máis material bibliográfico seleccionado e recomendado polo profesor. Tais lecturas estarán relacionadas preferencialmente coa materia do temario. |
Análise de fontes documentais |
Consulta por parte do aluno de fontes históricas de base documental coa finalidade de o iniciar no manexo das mesmas. |
Proba obxectiva |
Consiste nunha proba escrita sobre os contidos estudados no curso. |
Aprendizaxe colaborativa |
Debate en grupo sobre cuestións colocadas polo profesor. Non precisa de leitura previa de materiais en horas non presenciais. Deberán participar todos os alunos sen excepción, o que implica a asistencia obrigatoria ás aulas interactivas.
Os alunos en situación de dispensa académica realizarán esta actividade no gabinete do profesor, debatendo ou dialogando con el segundo cronograma previamente combinado. |
Sesión maxistral |
Exposición por conta do profesor de cuestións basilares relacionadas co temario. |
Discusión dirixida |
Debate na aula na base de materiais previamente distribuídos polo profesor e lidos polo aluno en horas non presenciais. O profesor orientará o debate. Deberán participar todos os alunos sen excepción, o que implica a asistencia obrigatoria ás aulas interactivas.
Os alunos en situación de dispensa académica realizarán esta actividade no gabinete do profesor, debatendo ou dialogando con ele segundo cronograma previamente combinado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Discusión dirixida |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Nos traballos tutelados, o profesor informará sobre a metodoloxía a empregar, dará unha orientación bibliográfica xeral que será completada polo aluno a través dun traballo de prospección, e fará un seguimento do traballo. A tal fin, marcará un cronograma de comparecencias periódicas do aluno para ser cumprido obrigatoriamente por este.
Na proba obxectiva, o profesor deberá resolver as dúbidas que poda levantar a formulación das perguntas e, en xeral, esclarecer calquera cuestión relativa à materia obxecto de exame. Tamén deberá aclarar a modalidade de exame a realizar e a correspondente valorización das perguntas.
No caso da discusión dirixida, haberá que seleccionar o tema a debate. Os alunos deberán preparalo a partir da bibliografía recomendada e caberá ao profesor fixar as pautas metodolóxicas precisas para encaminhar a discusión. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A11 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C3 |
Serán valorizados o rigor analítico exibido, a claridade da exposición por escrito (e, no seu caso, tamén oral se for exposto na aula) e o axeitamento da metodoloxía ao traballo de pesquisa realizado. |
30 |
Discusión dirixida |
B1 B3 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C4 C6 |
Valorizarase a capacidade de argumentar e contrastar a opinión propria coa dos compañeiros da aula. Toda opinión deberá estar debidamente fundamentada, non emitida á toa. |
15 |
Recensión bilbiográfica |
A2 A11 B1 B3 B5 B6 B7 C1 |
Será obxecto de estimación a capacidade analítica, de comprensión e de síntese a respecto do material a recensar, ben como a claridade expositiva do discurso. |
10 |
Proba obxectiva |
A19 B1 B3 B5 B7 C1 |
Será avaliada a exposición realizada polo aluno consonte a criterios de articulación da exposición e adecuación ás cuestións formuladas. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 B1 B3 B4 B5 B7 B8 B10 C1 C4 C6 |
Apreciarase de modo especial a capacidade para traballar en grupo e a receptividade das argumentacións dos demáis. |
5 |
|
Observacións avaliación |
1. Serán avaliados os alunos/as que asistiren á proba obxectiva e tiveren apresentado a recensión e máis o traballo tutelado. Onde non, serán considerados como non presentados.
2. Será requisito imprescindíbel para aprobar a disciplina, superar a proba obxectiva. Caso da suma das cualificacións do conjunto das actividades ultrapasar os cinco pontos sen se teren alcanzado un mínimo de dous (sobre 4) na proba obxectiva, farase constar como cualificación final 4.9 implicando un suspenso na materia.
3. As faltas de ortografía (grallas) e/ou incorreccións léxico-gramaticais poderán ser motivo de suspenso automático cando muito graves e reiteradas. En calquera caso suporán umha diminución da nota.
4. Os alunos/as en situación de dispensa académica ou matrícula a tempo parcial deberán realizar os mesmos traballos e probas que os estudantes suxeitos á matrícula ordinaria, conforme ás variantes para eles estabelecidas no apartado de metodoloxías.
5. Na "segunda oportunidade" de xullo e sucesivas (incluída a anticipada de decembro) serán avaliadas unicamente aquelas metodoloxías que non tiveren sido superadas na primeira oportunidade, conservándose para as restantes metodoloxías as cualificacións obtidas en xuño.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Saavedra, P. (1992). A vida cotiá en Galicia, 1550-1850. Santiago, USC
Barbosa Álvares, J. M. (2008). Atlas histórico da Galiza. Barcelona
VV.AA. (1998). Atlas histórico de Galicia. Vigo, Nigra Tea
Villares, R. (2004). Historia de Galicia. Vigo, Galaxia
VV.AA. (1991). Historia de Galicia. Vigo, A Nosa Terra
Constenla Bergueiro, g. e Domínguez Castro, l. (eds.) (2002). Tempo de sermos. Galicia nos séculos contemporáneos. Vigo, UVI
VV.AA. (1990). Textos e materiais para a Historia de Galicia. Barcelona, Crítica
Calo Lourido, F. (1996). Xentes do mar. Traballos, tradicións e costumes. Vigo, A Nosa Terra |
|
Bibliografía complementaria
|
Velasco Souto (2006). 1936 Represión e alzamento militar en Galiza. Vigo, A Nosa Terra
López Carreira, A. (1999). A cidade medieval galega. Vigo, A Nosa Terra
Do Pico, F. (1978). A Ilustración e a sociedade galega. Vigo, Galaxia
Barros, C. (1988). A mentalidade xusticieirados irmandiños. Vigo, Xerais
López Carreira, A. (1987). A revolución irmandiña. Ourense, Galiza Editora-ASPG
Velasco Souto, C. F. (1995). Agitacións campesinas na Galiza do século XIX.. Santiago, Laiovento
Carmona, X. y Nadal, J. (2005). El empeño industrial de Galicia. 250 años de historia, 1750-2000. A Coruña, Fundación Barrié de la Maza
Villares, R. (1982). Foros, frades e fidalgos. Vigo, Xerais
Máiz Vázquez, B. (1989). Galicia na II República e baixo o franquismo. Vigo, Xerais
Velasco Souto, C. F. (2000). Galiza na II República. Vigo, A Nosa terra
Fernández Casanova, Carmen (coord.) (1998). Historia da pesca en Galicia. Santiago, USC, Biblioteca de divulgación
Alonso Álvarez, l. (1977). Industrialización y conflictos sociales en la Galicia del Antigo Régimen. Madrid, Akal
Barreiro Fernández, X. R. (1982). Liberales y absolutistas en Galicia. Vigo, Xerais
Andrade Cernadas, J. M. (1995). Monxes e mosteiros na Galicia medieval. Santiago, USC, Bibl. de divulgación
Proxecto: As Vítimas, As Voces, Os Nomes e os Lugares (). Nomesevoces.net.
Cabo Vilaverde, M. (1998). O Agrarismo. Vigo, a Nosa terra
Beramendi, J.G.-Núñez Seixas, M. (1990). O Nacionalismo Galego. Vigo, a Nosa Terra
López Carreira, A. (2005). O reino medieval de Galicia. contribución á súa historia política. Vigo, A Nosa Terra
Pereira, D. (coord.) (1992). Os conquistadores modernos. Movemento obreiro na Galicia de anteguerra. Vigo, A Nosa Terra
Presedo Garazo, A. (1997). Os devanceiros dos pazos. Economía e estrategias socoais da pequena fidalguía rural na Galicia interior (séculos XVI-XVIII). Santiago, sotelo Blanco
Castiñeiras, M. A. (1995). Os traballos e os días na Galicia medieval. Santiago, USC, Biblioteca de divulgación
Fernández Prieto, L. (ed.) (2001). Tera e Progreso. Vigo, Xerais |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Galega e Comunicación Oral/613G02021 | Lingua Portuguesa 1/613G02022 | Lingua Galega e Sociedade/613G02025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Literatura Galega/613G02012 | Literatura Medieval Galego-Portuguesa/613G02023 | Literatura Portuguesa 1/613G02026 | Lingua Portuguesa 2/613G02035 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O profesor recomenda utilizar o horario de atendimento (titorias) para resolver calquera problema ou esclarecer dúbidas. |
|