Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A6 A7
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C2
|
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12
|
|
|
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A6 A7 A8 A9 A11 A12
|
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua galega |
|
B7 B12 B13
|
|
Coñecer as literaturas en lingua galega, española e inglesa. |
A13 A14 A18 A19 A26
|
|
|
Elaborar textos orais e escritos de diferente tipo en lingua galega, española e inglesa. |
A14
|
B8
|
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A1 A2
|
B9
|
C5 C6 C7 C8
|
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A3 A4 A5 A15 A16 A17 A20 A25 A27 A28 A29
|
|
|
Ser capaz para identificar problemas e temas de investigación no ámbito dos estudos lingüísticos e literarios e interrelacionar os distintos aspectos destes estudos. |
A21 A22 A23 A24
|
B5 B10 B11 B13
|
C3
|
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
A4 A27 A28 A29
|
B6
|
|
Adquirir capacidade de autoformación. |
|
|
|
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
A2
|
|
C4 C6
|
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
B11 B13
|
C8
|
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
A13 A21
|
B7 B8
|
|
Apreciar a diversidade. |
|
B5 B6 B7 B10
|
|
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
A28 A29
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C5 C8
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
|
|
C4
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
A9
|
B12
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
A14 A21 A22
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Introdución á literatura comparada
|
I.1. O comparatismo nos estudos literarios.
I.2. Historia e preocupacións actuais da literatura comparada
|
II.A posta en práctica da literatura comparada |
II.1 Mitos e lendas na literatura
II.2. Literatura comparada ibérica: poetas de denuncia sociall na segunda metade do s. XX
II.3. Literatura e arte: a linguaxe narrativa e a linguaxe cinematográfica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A4 A5 A28 A29 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B11 B13 B10 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
1.5 |
3.5 |
Estudo de casos |
A29 A28 A24 A23 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 A4 A1 |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 |
4 |
16 |
20 |
Obradoiro |
A1 A2 A4 A5 A13 A21 A22 A25 A26 B5 |
2 |
2 |
4 |
Presentación oral |
A4 A7 A8 A9 A27 B4 B9 B12 B13 C1 C3 |
4 |
8 |
12 |
Sesión maxistral |
A7 A8 |
8 |
27 |
35 |
Análise de fontes documentais |
A11 B1 C2 C3 |
4 |
22 |
26 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
O método de traballo na aula conleva este tipo de aprendizaxe |
Estudo de casos |
Estudiaranse na aula casos concretos de análise literaria comparada |
Traballos tutelados |
Os alumnos elaborarán un traballo de literatura comparada |
Obradoiro |
Traballo na aula que será seguido e orientado polo docente |
Presentación oral |
Exposición do traballo na propia aula ou, no seu caso, ante o docente. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o docente exporá os fundamentos da materia e dará cabida á participación do alumno de xeito interactivo. Tamén explicará a teoría relativa á análise de fontes documentais e a preparación do estudo de casos, ata completar o total de clases teóricas das catorce semanas de curso. |
Análise de fontes documentais |
Exame dos documentos necesarios para realizar estudos comparados |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
No traballo, o docente fará un seguimento do achado do tema, fontes documentais utilizadas, orixinalidade e idoneidade do asunto, pasos previstos no seu desenvolvemento, perspectivas e obxectivos marcados.
Na análise de fontes documentais para o estudo comparado, o docente atenderá os problemas de interpretación que lle xurdan a cada estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 |
A idoneidade, coherencia e valor académico do traballo proposto serán tidos en conta na súa cualificación |
80 |
Presentación oral |
A4 A7 A8 A9 A27 B4 B9 B12 B13 C1 C3 |
Habilidade comunicativa e destreza no dominio da lingua oral durante a exposición do proxecto de investigación na aula ou, no seu caso, na explicación oral da segunda oportunidade. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Na aula, ao comezo do curso, especificarase os pormenores da realización do traballo tutelado. A presentación oral dese traballo (duración e ferramentas empregadas) realizarase nos últimos días do curso. Os plaxios serán detectados coa aplicación informática que a UDC pon a disposición dos docentes e os traballos nos que o alumno plaxie serán penalizados cun 0,00. A proba da primeira oportunidade consistirá na entrega dese traballo tutelado, axeitadamente deseñado e impreso. Será considerado NP o alumno que non o entregue. Na segunda oportunidade, a proba consistirá na entrega dese traballo tutelado. O estudiante que se presente á convocatoria adiantada (en decembro) deberá axustarse ás normas que rexen para a 2º oportunidade (a de xullo). Os traballos deben expoñerse e redactarse con corrección lingüística: o docente baixará a nota por erros de acentuación, ortografía, puntuación ou concordancia sintáctica. Ou por redundancias excesivas, falta de precisión ou pobreza léxica, uso de abreviaturas ou utilización dun rexistro non formal. Repetidores ou alumnos con exención de asistencia, por razóns laborais ou doutra índole, deberán poñerse en contacto co docente ao inicio do curso -e non máis tarde- para a organización da súa docencia. Programaranse titorías presenciais e non presencias para cursar satisfactoriamente a materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, I Boletín Galego de Literatura, 33, . Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
ABUÍN GONZÁLEZ, Anxo / DOMÍNGUEZ PRIETO, César (2006). A Literatura Comparada hoxe, II, Boletín Galego de Literatura, 34. Santiago de Compostela, Universidade de Santiago
TÖTÖSY DE ZEPETNEK, Steven (1998). Comparative literature: theory, method, application. Amsterdam, Rodopi
VILLANUEVA, Darío (1991). El polen de ideas. Teoría, crítica, historia y literatura comparada. Barcelona, Promociones y Publicaciones Universitarias
GUILLÉN, Claudio (2005 (1ª edición, 1985)). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada (ayer y hoy). Barcelona, Crítica
GNISCI, Armando / SINOPOLI, Franca et alii (2002). Introducción a la literatura comparada. Barcelona, Crítica
RODRÍGUEZ GONZÁLEZ, Olivia (2015). La literatura comparada en la Península Ibérica desde un enfoque sistémico e interliterario. Madrid, Universidad Complutense
VEGA, María José / CARBONELL, Neus (1998). La literatura comparada: principios y métodos. Madrid, Gredos
BASSNETT, Susan et alii (edición de Dolores Romero López) (1998). Orientaciones en literatura comparada. Madrid, Arco
LLOVET, Jordi ET ALII (2005, 2012). Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona, Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Non faltar a clase durante o curso |
|