*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Impartiranse nas sesións comúns de carácter expositivo (grupo grande). A profesora presentará os temas e desenvolverá os apartados que se consideren de especial dificultade.
Lecturas
O alumno preparará, fóra de clase, las lecturas que a profesora indique.
Solución de problemas
Exercicios prácticos, como pequenas probas, por exemplo, nos que se aplicarán os contidos do temario.
Proponse unha metodoloxía activa, o que supón que o estudante implíquese na aprendizaxe e traballe con asiduidade.
Obradoiro
Desenvolverase un obradoiro de composición de textos.
O obradoiro sustentarase basicamente no traballo persoal de cada alumno e no traballo grupal; sexa nun caso ou sexa no outro, a profesora tutelará constantemente a aprendizaxe do estudante.
Eventos científicos e/ou divulgativos
Asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposiciones, etc.) que permiten profundizar no coñecemento de temas de estudio relacionados coa materia.
Proba mixta
Realizarase unha proba mixta en xaneiro e outra en xullo os días sinalados oficialmente pola facultade.
Nesta proba avaliarase a consecución das competencias adquiridas: o coñecemento dos mecanismos básicos de descrición do español, a asimilación das lecturas realizadas e a aplicación destes coñecementos á práctica. Así mesmo, valorarase notablemente o rigor e a corrección no uso da lingua.
Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Obradoiro
Solución de problemas
Proba mixta
Descrición
Fomentaranse as titorías para todas as metodoloxías que o requiran, como as actividades que precisen dunha fase de preparación e seguimiento. Así mesmo, atenderase aos alumnos ao longo de todo o curso para resolver dúbidas da materia, tanto para a primeira edición de actas como para a segunda. Finalmente, analizaranse tamén individualizadamente os resultados das actividades, probas...
As titorías poderanse levar a cabo persoalmente ou mediante correo electrónico. No primeiro caso, os alumnos acudirán ao gabinete da profesora no horario establecido, que se fará público a principio de curso.
A atención personalizada aos alumnos levarase a cabo tamén nas sesións de grupo reducido, nas que a profesora poderá supervisar individualmente o desenvolvemento das actividades por parte dos estudantes.
A posible atención a alumnos con necesidades especiais abordarase desde esta perspectiva de atención individual, ben en titorías, ben en clase. Se é preciso deseñaranse actividades especiais.
Polo que respecta aos alumnos con dispensa académica recoñecida, adicaranse as sesións de titoría (presencial ou por correo electrónico) para o seguimento da súa actividade académica.
Valorarase a produción de textos dotados de coherencia e cohesión, adecuados á situación comunicativa e correctos. O obradoiro avaliarase mediante unha tarefa dacordo coas indicacións que se farán públicas a través de Moodle nos primeiros días do curso.
Avaliación de actividades e probas que se realizarán a lo longo do cuadrimestre.
30
Proba mixta
A1 A5 A9 A10 A15 B4 B5 B6 B10 C1 C6
Realizarase unha proba mixta en xaneiro e outra en xullo os días sinalados oficialmente pola facultade.
Neste exame evaluaranse todos os temas incluídos no estudo descriptivo da lingua (primeiro bloque do temario). Valorarase a consecución das competencias adquiridas: o coñecemento dos mecanismos básicos de descrición do español, a asimilación das lecturas realizadas e a aplicación destes coñecementos á práctica.
50
Observacións avaliación
- Para superar a materia, a cualificación mínima da proba mixta deberá ser de4 puntos sobre 10.
- Cualificarase como "non presentado" quen non se presente ao exame final oficial nin na primeira oportunidade (mes de xaneiro) nin na segunda (finais de xuño-xullo), independientemente do número de actividades entregadas.
- Na segunda oportunidade poderanse recuperar os instrumentos de avaliación arriba descritos (solución de problemas en conxunto; obradoiro e proba mixta) coas mesmas porcentaxes que na primeira oportunidade. Ao finalizar as clases do segundo cuadrimestre, os profesores formularán a través de Moodle as actividades para a recuperación da "Solución de problemas" e do "Obradoiro".
- Na convocatoria adiantada de decembro a avaliación consistirá nun exame teórico-práctico.
- Os traballos ou actividades entregaranse como se indique en cada caso.O estudante comprométese a gardar unha copia de cada traballo, en previsión de problemas na recepción. Deben entregarse no prazo fixado.
- Para aprobar a materia, as actividades, os textos e os exames deben cumprir unhas esixencias mínimas de corrección lingüística (ortografía, concordancia sintáctica, ausencia de reiteracións, precisión léxica, rexistro formal etc.). Faltas de ortografía como uso incorrecto de acentos, puntuación etc. descontarán 0,2 puntos; no caso das faltas graves, descontaranse 0,5 puntos.
- O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), mesmo parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descalificación automática da actividade ou da proba.
- Alumnos con dispensa académica recoñecida. Aplicaráselles o mesmo sistema de avaliación. Deben contactar cos profesores antes de finalizar o mes de setembro.
- Alumnos que precisan medidas de apoio á diversidade. Aplicaráselles o mesmo sistema de avaliación (coa implementación e flexibilidade que requira a situación concreta do estudante).
- Alumnos erasmus e de outros programas de intercambio. Recoméndase un nivel equivalente a B1 como mínimo para matricularse na materia.
Fontes de información
Bibliografía básica
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española
2005
Diccionario panhispánico de dudas
Madrid: Espasa Calpe. En línea en http://lema.rae.es/dpd/
Libro
Gómez Torrego, Leonardo
2010
Gramática didáctica del español
Madrid: SM
Libro
Gutiérrez Araus, M.ª Luz et al.
2005
Introducción a la lengua española
Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Libro
Montolío, Estrella (Dir.ª)
2014
Manual de escritura académica y profesional
Barcelona: Ariel
Libro
Andión Herrero, M.ª Antonieta
2005
Modalidades textuales, en Gutiérrez Araus et al., 2005: 345-360
Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces
Capítulo de libro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española
2010
Nueva gramática de la lengua española. Manual
Madrid: Espasa Calpe
Libro
Sánchez Lobato, Jesús (coord.)
2006
Saber escribir
Madrid: Aguilar
Libro
Briz, Antonio (coord.)
2006
Saber hablar
Madrid: Aguilar.
Libro
Serrano Serrano, Joaquín
2002
Guía práctica de redacción
Madrid: Anaya
Libro
Aleza izquierdo, Milagros (coord.ª)
2011
Normas y usos correctos en el español actual
Valencia: Tirant lo Blanch
Libro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española
2001
Diccionario de la lengua española
Madrid: Espasa Calpe. En línea en http://lema.rae.es/drae/
Libro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española
2012
Ortografía básica de la lengua española
Barcelona: Espasa Libros
Libro
Real Academia Española y Asociación de Academias de la Lengua Española
2011
Nueva gramática básica de la lengua española
Barcelona : Espasa Libros
Libro
Rojo, Guillermo y T. Jiménez Juliá
1989
Fundamentos del análisis sintáctico funcional
Santiago: Universidad
Libro
Hernanz, Mª Lluïsa y J. Mª Brucart
1987
La Sintaxis
Barcelona: Crítica
Libro
Varela Ortega, Soledad
2005
Morfología léxica: la formación de palabras
Madrid: Gredos
Libro
Aguirre, Carmen
2013
Manual de Morfología
Barcelona: Castalia
Libro
Os alumnos deben estar atentos con asiduidade á plataforma Moodle da UDC, na que se depositará material necesario para o adecuado seguimento da materia: esquemas, exercicios, lecturas, etc.
Bibliografía complementaria
En cada tema proporcionarase bibliografía específica.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
Para o aproveitamento óptimo dos recursos docentes
proporcionados recoméndase a asistencia a todas as clases, tanto ás sesións
expositivas, nas que se explican os contidos principais da materia, como ás
clases interactivas, nas que se traballa na aplicación dos contidos teóricos, e
tamén ás clases de grupos reducidos nas que, mediante obradoiros, se practicará cuestións relevantes da materia.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías