Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Coñecer, comprender e aplicar os métodos de criptografía e criptoanális, os fundamentos de identidade dixital e os protocolos de comunicacións seguras |
A2 |
CE2 - Coñecer en profundidade as técnicas de ciberataque e ciberdefensa |
A3 |
CE3 - Coñecer a normativa técnica e legal de aplicación en materia de ciberseguridade, as súas implicacións no deseño de sistemas, no uso de ferramentas de seguridade e na protección da información |
A4 |
CE4 - Comprender e aplicar os métodos e técnicas de ciberseguridade aplicables ós datos, os equipos informáticos, as redes de comunicacións, as bases de datos, os programas e os servizos de información |
A7 |
CE7 - Ter capacidade para realizar a auditoría de seguridade de sistemas e instalacións, o análisis de riscos derivados de debilidades de ciberseguridade e desenvolver o proceso de certificación de sistemas seguros |
A8 |
CE8 - Ter capacidade para concibir, deseñar, poñer en práctica e manter sistemas de ciberseguridade |
A12 |
CE12 - Coñecer o papel da ciberseguridade no deseño das novas industrias, así como as particularidades, restricciones e limitacións que teñen que acometerse para obter unha infraestructura industrial segura |
A13 |
CE13 - Ter capacidade de análisis, detección e eliminación de vulnerabilidades, e do malware susceptible de utilizalas, en sistemas e redes |
A15 |
CE15 - Ter capacidade de identificar o valor, tanto económico como doutra índole, da información da institución, os seus procesos críticos e o impacto que produciría a interrupción destes; e, tamén, as necesidades internas e externas que permitirán estar preparados ante ataques de seguridade |
B1 |
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formar xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B7 |
CG2 - Resolución de problemas. Ter capacidade de resolver, cos coñecementos adquiridos, problemas específicos do ámbito técnico da seguridade da información, as redes e/ou os sistemas de comunicacións |
B8 |
CG3 - Capacidade para o razonamiento crítico e a evaluación crítica de calquera sistema de protección da información, calquera sistema de seguridade da información, da seguridade das redes e/ou os sistemas de comunicacións |
B10 |
CG5 - Ter capacidade para aplicar os coñecementos teóricos na práctica, no marco de infraestructuras, equipamientos e aplicacións concretos, e suxeitos a requisitos de funcionamento específicos |
B11 |
CG6 - Destreza para investigar. Capacidade para innovar e contribuir ao avance dos principios, as técnicas e os procesos referidos o seu ámbito profesional, deseñando novos algoritmos, dispositivos, técnicas ou modelos útiles para a protección dos activos dixitais públicos, privados ou comerciais |
C4 |
CT4 - Valorar a importancia da seguridade da información no avance socioeconómico da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos fundamentais asociados coa seguridade en entornos industriais |
AP1 AP3 AP12 AP15
|
|
CP4
|
Comprender as diferentes técnicas de protección e ataque en sistemas industriais e saber cómo se poden implementar |
AP2 AP4 AP8 AP13
|
BP2 BP3 BP7 BP8 BP10 BP11
|
|
Entender as problemáticas de seguridade e os ataques a redes industriais, así como coñecer os mecanismos que permiten minimizalos |
AP1 AP4 AP7 AP12 AP13
|
BP3 BP7 BP8 BP11
|
|
Ser capaz de comprender as implicacións a nivel de seguridade das diversas tecnoloxías da industria 4.0 |
AP1 AP3 AP12 AP15
|
BP1 BP3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción |
Políticas de seguridade industrial
Implicacións da ciberseguridade industrial e de infraestructuras críticas
Casos prácticos |
Sistemas de control de acceso físico a dependencias industriais |
Sistemas de proximidade
Sistemas de acceso remoto
Sistemas biométricos |
Sistemas de control industrial |
Arquitectura de comunicacións
Sistemas tradicionais
Sistemas ciberfísicos |
Sistemas da Industria 4.0 |
Introducción á Industria 4.0
Sistemas IoT/IIoT
Seguridade noutras tecnoloxías 4.0 (e.g., realidade aumentada, cloud/edge computing, blockchain, AGVs) |
Sistemas de xestión de información en entornos industriais |
Bases de datos tradicionais
ERPs
PLMs
Sistemas MES |
Sistemas de comunicacións industriais |
Arquitectura de comunicacións
Tecnoloxías de comunicacións cableadas
Tecnoloxías de comunicacións inarámicas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A12 A15 B1 B7 B8 C4 |
9 |
9 |
18 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A4 A7 A8 A13 B2 B7 B8 B10 B11 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A13 B2 B3 B7 B8 B10 |
0 |
20 |
20 |
Proba mixta |
B2 B3 B7 |
1 |
15 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesorado dos principais contidos teóricos relacionados coa ciberseguridade en contornos industriais. |
Prácticas a través de TIC |
Realización por parte do alumnado de prácticas guiadas e supervisadas. |
Traballos tutelados |
Realización por parte do alumnado de traballos de compoñente tanto teórica coma práctica. |
Proba mixta |
Proba escrita para a avaliación dos coñecementos adquiridos na asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
Os profesores da materia proporcionarán atención individual e persoalizada aos alumnos durante o curso, solucionando as súas dúbidas e preguntas. Asemade, os profesores orientarán e guiarán aos alumnos durante a realización das tarefas que teñan asignadas, tanto nas prácticas como nos distintos traballos tutelados.
As dúbidas atenderanse de forma presencial, xa sexa durante as propias clases ou durante o horario establecido para titorías. Buscarase flexibilizar dito horario para atender as dúbidas do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A13 B2 B3 B7 B8 B10 |
Realización dun traballo con parte teórica e parte práctica. |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A4 A7 A8 A13 B2 B7 B8 B10 B11 |
Resolución de prácticas e realización de informes cos resultados obtidos. |
30 |
Proba mixta |
B2 B3 B7 |
Exame escrito sobre os contidos teóricos e prácticos impartidos durante o curso. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Ofreceranse dúas alternativas de avaliación: contínua e única. A avaliación contínua implicará a realización das prácticas, dun traballo tutelado e unha proba mixta que serán avaliados nas porcentaxes arriba indicadas (30, 30, 40), sendo necesario obter un cinco sobre dez na avaliación total. Igualmente, será necesario obter un dous sobre catro na proba mixta para poder aprobar a asignatura. No caso de optar á avaliación contínua, o alumnado que realice calqueira tipo de entrega (práctica, traballo, proba mixta), non poderá calificarse como "non presentado". No caso da avaliación única, toda a puntuación virá dada por unha única proba mixta que incluirá parte teórica e práctica. Dita proba realizarase ao final do bimestre e deberá obterse en total a lo menos un cinco sobre dez para poder aprobar a asignatura. A selección da alternativa de avaliación deberá indicarse como moi tarde ao remate da segunda semana de clase. Para cualquera das dúas alternativas darase flexibilidade horaria para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. SEGUNDA OPORTUNIDADE E CONVOCATORIAS EXTRAORDINARIAS Os alumnos que optaran na primeira oportunidade pola avaliación contínua, terán a opción de conservar as notas de prácticas e traballos tutelados realizados durante o curso académico. Dito alumnado realizará unha proba mixta, establécendose a nota nas porcentaxes indicadas arriba (30, 30, 40). O resto de alumnos (incluido o alumnado con recoñecmento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia) trataranse coma alumnos de avaliación única e realizarán unha proba mixta que mesture parte teórica e práctica. OUTROS COMENTARIOS Non se conservará ningunha das notas obtidas para os cursos académicos posteriores. No caso de detección de plaxio durante algunha das entregas, calificarse ao alumno/a cun suspenso (0) e comunicarase a situación á dirección do máster e ás autoridades universitarias correspondentes de cara a tomar as medidas oportunas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Junaid Ahmed Zubairi (2012). Cyber Security Standards, Practices and Industrial Applications: Systems and Methodologies. IGI Global
Tyson Macaulay (2012). Cybersecurity for Industrial Control Systems: SCADA, DCS, PLC, HMI, and SIS. Auerbach Publications
Josiah Dykstra (2015). Essential Cybersecurity Science: Build, Test, and Evaluate Secure Systems. O'Reilly
Pascal Ackerman (2017). Industrial Cybersecurity. Packt
Eric Knapp, Joel Thomas Langill (2014). Industrial Network Security. Elsevier |
|
Bibliografía complementaria
|
Peng Cheng, Heng Zhang, Jiming Chen (2016). Cyber Security for Industrial Control Systems: From the Viewpoint of Close-Loop. CRC Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|