Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver as capacidades para explotar bases de datos relacionais usando a linguaxe estándar SQL |
A8
|
|
C1
|
Conocer e comprender a problemática da recuperación ante fallos e o acceso
concurrente a bases de datos. |
A7 A8
|
B5 B6
|
|
Conocer os fundamentos do proceso de optimización de consultas en sistemas de
xestión de bases de datos relacionais. |
A7 A8
|
B6
|
C1
|
Entender os aspectos de seguridade asociados ós sistemas de bases de datos. |
A7 A8
|
B1 B6
|
|
Identificar e analizar as diferentes organizacións de ficheiros que permiten
almacenar e recuperar de maneira eficiente grandes cantidades de información. |
A7 A8
|
B1
|
|
Coñecer e comprender os conceptos e principios teóricos básicos das bases de datos relacionais. |
A7 A8
|
B1 B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Modelo Relacional |
Estrutura
Restricións
Operacións (álxebra relacional) |
Arquitectura dun sistema de xestión de bases de datos |
Transaccións, recuperación e concurrencia
Administración do espazo
Seguridade |
Ficheiros |
Tipos de ficheiros
Índices |
Optimización de consultas |
Plans de execución
Algoritmos para o procesamento de consultas
Optimización en SQL |
SQL |
Consultas
Operacións DML (Data Manipulation Language)
Operacións DDL (Data Definition Language) |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A8 B1 B5 B6 |
22 |
33 |
55 |
Solución de problemas |
A7 A8 B1 |
8 |
8 |
16 |
Prácticas de laboratorio |
A8 B6 C1 |
24 |
36 |
60 |
Traballos tutelados |
A7 A8 B1 B5 B6 C1 |
6 |
9 |
15 |
Proba mixta |
A7 A8 B1 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de aula. Exposición oral complementada con medios audiovisuais. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da materia. Constan de exposición de obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumen. |
Solución de problemas |
Clases de problemas onde primeiro se expón un problema a solucionar. A continuación déixase algún tempo para que os estudantes intenten solucionalo e reflexionen sobre distintos aspectos a tratar para resolvelo. Finalmente resólvese, posiblemente mostrando erros típicos nas solucións aportadas polos estudantes. |
Prácticas de laboratorio |
Nas prácticas de laboratorio realizaranse os exercicios que leven a desenvolver as súas competencias procedimentais. |
Traballos tutelados |
Realización de traballos que o alumnado debe facer de forma autónoma baixo a tutela do profesorado da materia. O obxectivo é promover a aprendizaxa autónoma do alumnado. |
Proba mixta |
Exame da materia que combinará preguntas teóricas e problemas prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Nas prácticas de laboratorio haberá unha atención semi-personalizada, ao existir grupos de arredor de 20/25 persoas. O profesor atenderá dúbidas puntuais a cada estudante en cada posto de traballo.
Nos traballos tutelados, o docente atenderá directamente na aula ou nas tutorías as dúbidas que se lle vaian presentando a cada estudante. O resultado final será revisado individualmente con cada estudante.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A8 B6 C1 |
As prácticas serán evaluadas mediante probas prácticas de SQL.
|
10 |
Traballos tutelados |
A7 A8 B1 B5 B6 C1 |
O traballo incluirá o deseño dunha pequena base de datos relacional.
Esta base de datos será creada, alimentada e consultada usando SQL.
Comprobarase a eficiencia das consultas e mellorarase o deseño se é necesario.
|
20 |
Proba mixta |
A7 A8 B1 |
A proba consiste nun exame escrito que tratará sobre os conceptos teóricos e sobre a asimilación práctica da materia.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
NON PRESENTADONa primeira oportunidades terá calificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non realice a proba mixta.
Na segunda oportunidade terá calificación de NON PRESENTADO aquel/a estudante que non intente recuperar ningunha das partes recuperables.
Só aqueles estudiantes que non superen a materia poderán recuperar calquera das 3 partes: proba mixta, prácticas, ou traballo tutelado.
Se un/unha estudante realiza a recuperación dunha das partes, a nota sustituirá á anterior (sexa maior ou menor). Se non se presenta a unha parte, conservará a nota obtida na primeira oportunidade. DISPENSA ACADÉMICAAqueles estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases deberán contactar cos docentes para buscar unha alternativa á avaliación das prácticas de laboratorio e do traballo tutelado. OPORTUNIDADE ADIANTADAA avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente nunha proba escrita que computará o 100% da calificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Silberschatz, A; Korth, H.; Sudarshan, S. (2014). Fundamentos de bases de datos. Aravaca: McGraw-Hill
Elmasri, R.; Navathe, S. (2007). Fundamentos de sistemas de bases de datos. Madrid: Addison-Wesley
Connolly, T.; Begg, C. (2005). Sistemas de bases de datos : un enfoque práctico para diseño, implementación y gestión. Madrid: Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
Garcia-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2009). Database systems : the complete book. Upper Saddle River, New Jersey : Prentice Hall
Rivero Cornelio, E.; Martínez Fuentes, L.; Reina Juliá, L.; Benavides Abajo, J.; Olaizola Bartolomé, (2002). Introducción al SQL para usuarios y programadores. Madid: Thomson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fundamentos da Programación I/614G02004 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Bases de Datos Analíticas/614G02025 | Modelaxe de Bases de Datos/614G02016 |
|
|