Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Muestreo e Probas de Decisión Estatística Código 615518006
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Lombardía Cortiña, María José
Correo electrónico
maria.jose.lombardia@udc.es
Profesorado
Lombardía Cortiña, María José
Correo electrónico
maria.jose.lombardia@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo xeral desta materia é que os estudantes adquiran as destrezas e competencias, a nivel de posgrao, no uso das probas de decisión estatística e das principais formas de mostraxe, ferramentas da estatística inferencial que resultan fundamentais á hora de realizar a recollida de información e a interpretación dos resultados nunha investigación social ou de mercados.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer a teoría de probabilidades e das principais distribucións asociadas a teoría da mostraxe e das probas de decisión estatística. AM1
AM3
AM4
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
CM1
CM3
CM6
CM8
Estimar parámetros e empregar probas de decisión estatística. AM1
AM3
AM4
AM5
AM8
AM9
AM10
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
CM1
CM3
CM6
CM8
Analizar e explicar críticamente as diferenzas entre os tipo de mostraxe e seleccionar o máis adecuado para diferentes contextos. AM5
AM7
AM8
AM9
AM10
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM8
BM9
BM10
BM11
CM1
CM3
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCIÓN Á ESTATÍSTICA INFERENCIAL Introdución.
TEMA 2: CONCEPTOS BÁSICOS DE ESTATÍSTICA Conceptos xeráis: poboación e mostra, variable aleatoria, parámetro e estimador.
TEMA 3: TIPOS DE MOSTRAXE Introdución á mostraxe na investigación social e de mercados. Mostraxe aleatoria simple, mostraxe sistemática, mostraxe estratificado e mostraxe por conglomerados. Determinación do tamaño da mostra.
TEMA 4: PROBAS DE DECISIÓN ESTATÍSTICA Introdución. Hipótese estatística. Tipos de erro. Criterios de decisión. Nivel crítico ou p-valor. Contrastes de hipóseses paramétricos e non paramétricos.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 1 0 1
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición




Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A3 A4 A5 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C6 C8 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Hervada Vidal, X., BarbeitoNaveira, G., Santiago Pérez, M. I., MujicaLengua, O. J., y VázquezFernández, E. (2012). Manual de ayuda de Epidat 4.0.[https://www.sergas.es/Saude-publica/Epidat--Axuda-en-pdf]. Consellería de Sanidade da Xunta de Galicia

SPSS, IBM. (2016). IBM SPSS Statistics Base 24. Chicago, IL: SPSS Inc.

.

Bibliografía complementaria

Boza Chirino, J, Pérez Rodríguez J.V y De León Leresma J. (2016). Introducción a las técnicas de muestreo. Ed Pirámide

Cao, R., Francisco, M., Naya, S., Presedo, M.A., Vázquez, M., Vilar, J.A. y Vilar, J.M. Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Ediciones Pirámide (Grupo Anaya). 2001.

Gornik , L. y Smith, W. Á estatística ¡en caricaturas! SGAPEIO. 2001

Manzano, V.G. Manual para Encuestadores. Ed. Ariel. Barcelona 1996.

Martin Lee Abbott (2017). Using Statistics in the Social and Health Sciences with SPSS and Excel. John Wiley & Sons.

Santesmases Mestre, M. DYANE versión 4: Diseño y Análisis de Encuestas en Investigación Social y de Mercados. Ed. Pirámide Madrid 2004.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías