Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable |
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A5 |
CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A10 |
CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir a situación actual e as tendencias futuras no mercado do turismo de reunións e convencións. |
AP1 AM3
|
BM2
|
|
Identificar os axentes ou entes implicados no desenvolvemento do turismo de reunións e convencións. |
AP3
|
|
|
Planificar novos produtos turísticos para reunións e convencións. |
AP5 AP6 AM1 AM3
|
BM7 BM12
|
CM6 CM9
|
Aplicar os pasos a seguir para organizar un congreso nos seus diferentes aspectos. |
AI1 AI2 AM1
|
BM1 BM2 BM6 BM8 BM9
|
CM3 CM4 CM6 CM8
|
Avaliar a importancia da mercadotecnia de destinos e produtos no turismo de negocios e reunións. |
AM1 AM3
|
|
CM6
|
Aplicar las TIC para la comunicación, promoción y la comercialización de productos turísticos para reuniones y convenciones. |
AM1
|
BM7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCIÓN AO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS |
1.1. DEFINICIÓN E CONTEXTUALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.2. SITUACIÓN ACTUAL E TENDENCIAS DO MERCADO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.3. O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS EN ESPAÑA, GALICIA E CORUÑA: ANÁLISE DA OFERTA E DEMANDA |
TEMA 2: ESTRUTURAS ORGANIZATIVAS PARA O
DESENVOLVEMENTO DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS |
2.1. OS CONVENTION BUREAU
2.2. EMPRESAS OPC: ESTRUTURA E FUNCIÓNS
2.3. AXENCIAS DE EVENTOS
2.4. AXENCIAS DE COMUNICACIÓN
2.5. PROVEDORES DE SERVIZOS: ANIMACIÓN, CATERING, AXENCIAS DE
VIAJES,?
2.6. PAZOS DE CONGRESOS E EXPOSICIÓNS
2.7. RECINTOS FEIRAIS
2.8. ASOCIACIÓNS E OUTROS AXENTES IMPLICADOS: MEDIOS DE
COMUNICACIÓN, ADMINISTRACIÓN, TRANSPORTES.. |
TEMA 3: O CONGRESO, A CONVENCIÓN E OUTRAS
TÉCNICAS DE NEGOCIO E REUNIÓN ASOCIADAS AO
MUNDO DA EMPRESA TURÍSTICA |
3.1. OBXECTIVOS E FUNCIÓNS.
3.2. CARACTERÍSTICAS: CONTIDOS E PROGRAMA; TEMPORALIDADE;
DESTINATARIOS; DIFUSIÓN; INTENSIDADE; REQUISITOS INTERNOS;
CORPORATIVIDADE; ACCIÓNS PARALELAS |
TEMA 4: A ORGANIZACIÓN DUN CONGRESO |
4.1. FASES E DESENVOLVEMENTO
4.2. PREPARACIÓN E ORGANIZACIÓN
4.3. COMERCIALIZACIÓN E DIFUSIÓN
4.4. EXECUCIÓN E CONTROL |
TEMA 5: A APLICACIÓN DO MARKETING DE DESTINOS E
PRODUTOS AO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS |
5.1. QUE DEBE FACER UN DESTINO PARA TER ÉXITO NESTE TIPO DE
TURISMO
5.2. PROMOCIÓN E COMERCIALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
5.3. A IMPORTANCIA DA IMAXE E O POSICIONAMENTO PARA O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
B1 B2 C3 C8 |
4 |
8 |
12 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A10 A8 A9 B8 B9 B12 C4 C6 C8 C9 |
15 |
20 |
35 |
Presentación oral |
B2 B6 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A3 A12 B7 |
24 |
0 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Facilitaranse como máximo aos alumnos da modalidade presencial e online dous textos ou lecturas de carácter obrigatorio como complemento ás sesións
maxistrais. O obxectivo destas é xerar discusión, fomentar a participación activa do alumno e resolver as cuestións que se
formulen. O idioma das devanditas lecturas poderá ser o inglés ou o castelán.
As lecturas deberán ser desenvolvidas tanto polos alumnos da modalidade presencial coma polos da online. Estas
consideraranse na avaliación final da materia, polo que é importante que todos os alumnos as entreguen. |
Traballos tutelados |
Para o caso de modalidade presencial:
Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia en cuestión, onde o alumno deberá ser capaz de organizar un
congreso de turismo nun destino, cuxa temática e lugar quedarán a elección deste. Para iso deberán crearse entre dous e
tres grupos de traballo.
Durante a impartición das sesións maxistrais levarase a cabo a tutorización correspondente ao traballo desenvolvido, así
como o seguimento do labor levado a cabo polos diferentes grupos.
Os traballos deberán expoñerse en público nas datas establecidas.
Para o caso de modalidade non presencial/online:
A elaboración do traballo será individual, salvo que alguén desexe formar grupos virtuais con outros alumnos da súa mesma
modalidade, o cal deberá comunicalo coa suficiente antelación á profesora.
Para os alumnos desta modalidade o traballo terá o mesmo contido que no caso da modalidade presencial.
Os alumnos non presenciais tamén serán tutorizados de forma continua e farase un seguimento do seu traballo de forma
individual ou colectiva, segundo sexa o caso.
Poderán expoñer o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que sexan posibles e esteñan ao alcance de todos. De todos modos e independentemente de se sexa posible expoñer ou non o seu traballo de xeito virtual, é necesario enviar a presentación do traballo nun power point con audio. Despois da entrega do traballo poderase facer un Skype co estudante para comprobar que o traballo foi feito por él.
|
Presentación oral |
Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada deberán expoñer o traballo tutelado como xa se ten
especificado na metodoloxía anterior. Aspecto que será valorado na nota final. No caso dos estudantes da modalidade online para a valoración desta metodoloxía é necesario que envíen a presentación en power point con audio. |
Sesión maxistral |
Explicación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de
presentacións, a través de medios audiovisuais (power point) e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa
finalidade de favorecer a súa aprendizaxe.
Todos os estudantes, tanto os da modalidade presencial como os da online, terán acceso a este material a través da plataforma moodle.
No caso dos estudantes da modalidade online poderanse crear foros virtuais, a través da plataforma moodle, para manter discusións e debates sobre temas de interese relacionados coa materia.
A asistencia a clase para estudantes da modalidade presencial e a participación nos foros virtuais para os da online será obrigatoria polo que se computará a efectos da nota final.
Como parte das sesións maxistrais poderase organizar unha saída externa para coñecer in situ o funcionamento dalgunha empresa relacionada coa organización de eventos. Esta saída está aberta aos estudantes de ambas modalidades polo que ten carácter optativo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Estou a disposición dos alumnos para titorías presenciais/online cando o consideren oportuno.
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /online como para abordar temas relacionados co traballo. Neste sentido, os distintos membros do grupo, ou os estudantes individualmente, tanto os da modalidade presencial como os da online, poderán plantexar as dúbidas correspondentes ás sesións maxistrais, ao desenvolvemento das lecturas e á preparación do traballo tutelado.
As titorías realizaranse por teléfono, por correo, por Skype ou persoalmente,os seguintes días:
Xoves 6 de febreiro de 10:00 a 11:30 horas.
Martes 11 de febreiro de 10:00 a 11:30 horas.
Venres 14 de febreiro de 10:00 a 11:30 horas.
Xoves 26 de marzo de 10:00 a 11:30 horas.
Xoves 2 de abril de 10.00 a 11.30 horas.
Lugar Titorías:
Facultade de Economía e Empresa, Despacho: 219A
Teléfono: 981.167.000, Extensión: 2592
Correo electrónico: magdalena.rodriguez@udc.es
Skype:magdalenarofer |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A12 B7 |
Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modalidade online).
|
10 |
Lecturas |
B1 B2 C3 C8 |
Neste caso propóñense como máximo dous artigos ou lecturas obrigatorias, cuxos
alumnos de ambas as dúas modalidades (presencial e online) deberán ler,
comentar, opinar e responder a unha serie de cuestións que se formulen nestas.
As devanditas lecturas deberán ser desenvolvidas por todos os alumnos de xeito
individual, as cales supoñerán un 10% na cualificación final da materia, sempre que
se cumpran unha serie de requisitos, entre os cales se encontran, calidade de
redacción, opinión contrastada, utilización de fontes bibilográficas, etc.
O prazo de entrega das devanditas lecturas farase a cuarta semana do mes de marzo.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A10 A8 A9 B8 B9 B12 C4 C6 C8 C9 |
Avaliación contínua do traballo realizado ao longo da materia. O desenvolvemento do
traballo ben sexa en grupo (modalidade presencial/online) ou individualizado (modalidade online) representará o 60% da nota final.
Na devandita valoración teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Orixinalidade
2) Aplicación de fundamentos
3) Calidade da redacción
4) Utilización de fontes bibliográficas
Para superar a materia, é necesario alcanzar unha puntuación mínima do 50% no
traballo tutelado.
A entrega do traballo tutelado farase durante a quinta semana do mes de abril.
No caso da modalidade online, despois da entrega do traballo poderase facer un Skype co estudante para comprobar que o traballo foi feito por él.
A revisión das cualificacións será a cuarta semana do mes de maio. |
60 |
Presentación oral |
B2 B6 |
O grupo (modalidade presencial/online) ou alumno de forma individual (modalidade online) deberá expoñer o seu traballo, empregando para iso os medios
audiovisuais que poidan e esteñan ao seu alcance.
É necesario entregar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro
formato similar. No caso dos estudantes da modalidad online é necesario enviar a presentación nun power point con audio.
A presentación suporá o 20% da nota final da materia onde de forma individualizada
valoraráse en cada alumno esa porcentaxe tendo en conta os seguintes aspectos:
1) Calidade da presentación
2) Precisión e claridade da exposición e das respostas.
No caso de modalidade presencial todos os integrantes do grupo deberán expoñer
unha parte do traballo dado que a nota da presentación oral será otorgada de forma
individualizada a cada alumno.
No caso de que un alumno de modalidade online non puidese expoñer o seu
traballo de forma virtual, valorarase a presentación en power point con audio, tendo en conta a calidade da presentación e a precisión e claridade nas respostas ás preguntas que a profesora lle formule posteriormente vía mail ou por Skype. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Nota: A asistencia e participación é obrigatoria e valorarase tendo en conta a implicación dos estudantes nas sesións presenciais (modalidade presencial) ou a través da participación en moodle ou o por correo electrónico (modalidade online). Os alumnos de modalidade online poderán formar grupos de traballo con alumnos da súa mesma modalidade, sempre e cando llo notifiquen previamente ao profesor e este o considere oportuno. A revisión das cualificacións da primeira oportunidade realizaranse durante a cuarta semana de maio. O sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a segunda oportunidadade de Xullo. De modo que o alumno deberá entregar as lecturas correspondentes e o traballo. A entrega de traballos e lecturas na segunda oportunidade realizaranse na segunda semana do mes de xullo e a revisión das cualificacións farase na terceira semana do mes de xullo. No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación, pero terá a mesma obligación de realizar actividades e de acudir a calquer tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KIRANT, O; IÇÖZ, O (2010). A Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mix. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 8(3) Special Issue págs. 105-113.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural
GARCÍA, J.M.; SUCH M.J (2010). Influencia de los mega-eventos en la oferta alojativa de un destino: los juegos olímpicos. Análisis Turístico 10 2º semestre, pp. 45-55. Análisis Turístico
RODRÍGUEZ, M.M (2016). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales. .
BUENDÍA, J.M (2009). Organización de Reuniones, Convenciones, Congresos y Seminarios.. México, Trillas
LÓPEZ, D. et al (2008). Turismo de negocios y reuniones. Congresos, convenciones e incentivos,. Valencia, Tirant lo Blanch |
- LABORDA, J.L (2000). Congresos, convenciones e incentivos. Madrid, Síntesis.
- MIRANDA, D. (2008). Análise do desenvolvemento e o potencial do turismo MICE. Estudo do caso de Galicia e Santiago de Compostela. Dirección Xeral de Turismo, Xunta de Galicia - MAURE AGÜERO, G. (2007). Definiciones y tendencias del turismo de eventos. Contribuciones a la Economía - - RICHERO, A. (2008). Planeación y ejecución de eventos presenciales y en línea. México, Trillas
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|