Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o papel histórico da información estatística na evolución das ciencias sociais e do estado de benestar |
|
BM14
|
CM3
|
Analizar os factores ideolóxicos, coxunturais e discrecionais na produción e interpretación de datos estatísticos |
AM1
|
BM6 BM8 BM13 BM14
|
CM3
|
Coñecer en profundidade algunhas das principais fontes de información estatística que recolle datos oficiais para a análise das desigualdades e da exclusión social, nas súas distintas vertentes |
AM3 AM4
|
BM7 BM17
|
CM3 CM6 CM7
|
Apreciar a pertinencia e as limitacións da información e ferramentas estatísticas dispoñibles para a análise e avaliación das políticas sociais |
AM1 AM4
|
BM2 BM8 BM14 BM15
|
CM3 CM7
|
Avaliar e deseñar indicadores e probas estatísticas adecuadas ao problema de investigación proposto |
AM1 AM3 AM4
|
BM2 BM5 BM13 BM15
|
CM7
|
Manexar e representar graficamente a información estatística a través de distintos programas e ferramentas informáticas |
|
BM5 BM17
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Breve introdución histórica sobre estatísticas sociais |
• As orixes da estatítica social
• A chegada e desenvolvemento da estatitica inferencial
|
Ideoloxía e estatística: da invisibilidade á construción social do problema |
• O que non se conta non existe
• O proceso de sobredimensionar |
Argumentando con estatística |
• Argumentar
• Ilustrar
• Documentar
|
Principais fontes estatísticas e indicadores para o estudo da exclusión social e das políticas sociais |
• Operacións estatísticas do INE sobre o nivel e condicións de vida.
• Enquisa anual de custo laboral do INE.
• Enquisa Estrutural a Fogares (EEF), IGE.
• OECD Family Database
• Eurostat: Statistics of Income and Living Conditions (SILC) / Statistics on Social Protection
|
Fontes bibliográficas: |
• A referenciación da bibliografía
• Os xestores bibliográficos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
9 |
45 |
54 |
Portafolios do alumno |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
9 |
45 |
54 |
Sesión maxistral |
A1 B6 B14 C3 |
12 |
24 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Os obradoiros consistirán en traballar individualmente o en grupo exercicios de resolución de problemas e aplicación de coñecementos sobre os temas expostas na bibliografía e na documentación, así como nas clases maxistrais. Requiren lectura e preparación previa de materiais. Algúns dos exercicios desenvolvidos durante os obradoiros plasmaranse en resultados que conformarán o portafolio do alumno. |
Portafolios do alumno |
Para esta materia levarase un portafolios dos traballos de cada alumno, o cal consistirá, básicamente, nos resultados dos exercicios realizados nos obradoiros e ampliados mediante traballo autónomo (ou en exercicios sustitutorios equivalentes). Cada exercico responderá a instrucións e a criterios de avaliación detallados con anterioridade a súa entrega. As instruccións contarán con data de entrega, e se penalizará o atraso. |
Sesión maxistral |
Dedicaranse horas presenciais para a presentación e discusión de cada tema, partindo dunha bibliografía e documentación de partida. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A atención personalizada que se contempla para o portafolio do alumno refire a titorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A3 A4 B2 B5 B7 B8 B13 B15 B17 C6 C7 |
Para esta materia levarase un portafolios dos traballos de cada alumno, o cal consistirá, básicamente, nos resultados dos exercicios realizados nos obradoiros e ampliados mediante traballo autónomo (ou en exercicios sustitutorios equivalentes). Cada exercico responderá a instrucións e a criterios de avaliación detallados con anterioridade a súa entrega. As instruccións contarán con data de entrega, e se penalizará o atraso. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Haberá exercicios para o seu seguimento presencial e outros equivalentes para os alumnos on-line. Os exercicios e traballos on-line son tamén o sistema alternativo para os alumnos a tempo parcial que soliciten dispensa de asistencia. Todos os materiais e a información para realizar os exercicios e traballos que conformen o portafolio estarán dispoñibles na plataforma Moodle. Os alumnos que se presenten á convocatoria da segunda oportunidade, Terán que presentar os mesmos traballos que se requiren para os alumnos on-line.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Porter, Theodore (2009). "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado". Empiria 18: 19-35
GUPTA, D.K. (2010). Analyzing Public Policy: Concepts, Tools, and Techniques. Londres: CQ Press
NAVARRO, V (2015). Ataque a la democracia y al bienestar. Barcelona: Anagrama
WILKINSON, R.W. e PICKETT, K (2009). Desigualdad: un análisis de la infelicidad colectiva. Barcelona: Turner
PAZOS MORÁN, M (2013). Desiguales por ley. Madrid: La Catarata
García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
MARTÍNEZ GARCIA, J. S (2013). Estructura social y desigualdad en España. Madrid: La Catarata
Cea D’Ancona, Mª Angeles (2012). Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa. Madrid: Síntesis
Fernández Esquinas, Manuel (2003). “Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales”. Empiria 6: 47-77 |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|