Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
AM3 AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM8 BM9 BM10 BM13 BM14 BM15 BM17 BM21
|
CM5 CM6 CM7
|
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
AM3 AM6 AM7 AM8
|
BM2 BM8 BM9 BM17 BM21
|
|
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
AM3 AM6 AM7
|
BM1 BM9 BM14 BM21
|
CM5 CM6
|
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
AM3 AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM8 BM9 BM10 BM13 BM14 BM15 BM21
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais |
|
TEMA 2. Actores nas políticas sociais |
|
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública. |
|
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais |
|
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos |
|
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías |
|
TEMA 7. Ferramentas de avaliación |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 |
40 |
85 |
125 |
Sesión maxistral |
A3 B2 B14 B21 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo. |
Sesión maxistral |
Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 B2 B14 B21 |
Participación activa na clase (10%)
Realización das prácticas e debates de cada unha das sesións (20%) |
20 |
Traballos tutelados |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C5 C6 C7 |
O traballo que se realizará para a materia consistirá na avaliación dunha política pública concreta. Cada estudante deberá escoller unha política municipal para poder facer un deseño da avaliación, fixar os indicadores e finalmente elaborar un pequeno informe avaliativo.
|
80 |
|
Observacións avaliación |
Na medida do posible, o traballo final farase en coordinación coa asignatura "INVESTIGACIÓN-ACCIÓN PARTICIPATIVA, ACCIÓN COMUNITARIA E XESTIÓN DAS ORGANIZACIÓNS SOCIAIS". As instruccións e detalles a este respecto serán propostas na plataforma moodle por parte dos equipos docentes das dous materias. Para os estudantes da modalidade a distancia o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GEORGE, V. and WILDING, P (1996 (5ª ed.)). Ideolology and Social Welfare. London: Routledge
HOEFER, R. (2016). Advocacy practice for social justice. Chicago: Lyceum
BIRKLAND, T.A (2005). An Introduction to the Policy Process. Theories, concepts andmodels of public policy making. Armonk: M:E. Sharpe
HASGUINDÉGUY, J.B (2015). Análisis de políticas públicas. . Madrid: Tecnos
SUBIRATS, J., KNOEPFEL, P.; LARRUE, C. y VARONE, F. (2008). Análisis y gestión de política públicas. . Barcelona: Ariel
MUNGER, M. (2000). Analyzing Policy. Choices, Conflicts and Practices. . New York, Norton.
RAMIO, C. y BALLART, X. (2000). Ciencia de la Administración.. Valencia: Tirant lo Blanch
DENTE, B. y SUBIRATS, J. (2014). Decisiones públicas. Análisis y estudio de los procesos de decisión en políticas públicas. Barcelona: Ariel
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
BAÑÓN, R (2003). La evaluación de la acción y de las políticas públicaS. Madrid:Díaz de Santos
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
BAUMGARTNER, F; Berry, J.; HOINACKI, M.; LEECCH, B (2009). Lobbing and policy change. Chicago: The University of Chicago Press
DE MIGUEL, J., CAIS, J. y VAQUERA, E. (1999). Modelo de indicadores de calidad de las Universidades. Gestión y Análisis de Políticas Publicas, nº 16
HECLO, H. (1974). Modern social politics in Britain end Sweden. New Haven and London: Yale University Press.
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
STONE, D. (1997). Policy Paradox. The Art of Political Decision Making. . New York, Norton.
SIMPSON, G. & CONNOR, S. (2011). Social Policy for social welfare professioals. Bristol: the policy press
PASTOR, G. (2014). Teoría y prácticas de las políticas públicas. Valencia: Tirant lo Blanch
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|