| Competencias do título |
|
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
| A7 |
Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación. |
| A14 |
Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social. |
| A16 |
Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos. |
| A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
| A34 |
Conocimientos y actitudes de ética profesional. |
| B2 |
Toma de decisiones. |
| B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
| B7 |
Conocimientos de informática relativos al ámbito de estudio. |
| B13 |
Razonamiento crítico. |
| B17 |
Motivación por la calidad. |
| C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
| C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
| C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
| Resultados de aprendizaxe |
| Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
| Coñecerá unha ampla variedade de fontes estatísticas e de bases de datos nacionais e internacionais. |
A7 A17
|
B5 B7
|
C1 C3
|
| Saberá valorar a relevancia, fiabilidade, utilidade e aplicabilidade da información e das bases de datos secundarios |
A7 A14 A16 A17 A34
|
B2 B5 B13 B17
|
C1 C3 C6
|
| Saberá como acceder e traballar coas principais bases de datos secundarios para a análise sociolóxica. |
A14 A17
|
B5 B7 B17
|
C3
|
| Coñecerá as dimensións e os problemas básicos a ter en conta á hora de deseñar unha base de datos |
A14 A16 A34
|
B2 B5 B13 B17
|
C3 C6
|
| Contidos |
| Temas |
Subtemas |
| TEMA I: FONTES SECUNDARIAS: USOS E CONCEPTOS |
1. Relevancia e aplicabilidad dos datos secundarios na investigación social.
2. Ideoloxía e estatística.
3. Características das fontes estatísticas: cobertura, fiabilidade, coherencia, correspondencia, etc.
|
| TEMA II: PRINCIPAIS FONTES DE DATOS SECUNDARIOS PARA A ANÁLISE SOCIOLÓXICA |
4. Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigacións Sociolóxicas.
5. Principais organismos e fontes internacionais. |
| TEMA III: APLICACIONS PRÁCTICAS: TRABALLANDO CON FONTES DE DATOS SECUNDARIOS |
6. A interpretación da información estatística: a importancia da metainformación.
7. O manexo informático dos datos.
8. Referenciar os datos estatísticos e presentación de resultados.
9. Integrar datos secundarios e primarios na investigación social.
10. Custos e beneficios na producción e mantenimiento de datos estatísticos: erros e procesos de corrección, difusión da información, etc.
11. Fontes secundarias de datos cualitativos
|
| Planificación |
| Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
| Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
15 |
45 |
60 |
| Sesión maxistral |
A7 A14 A16 A17 A34 |
16 |
32 |
48 |
| |
| Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
| |
| *Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
| Metodoloxías |
|
Metodoloxías |
Descrición |
| Traballos tutelados |
O alumno será valorado a través dun traballo tutelado que irá elaborando durante o curso, a través das horas presenciais dedicadas ás clases prácticas, e a través das horas non presenciais que dedique á materia. |
| Sesión maxistral |
Docencia presencial de desenvolvemento e debate do programa. |
| Atención personalizada |
|
Metodoloxías
|
| Traballos tutelados |
|
| Descrición |
| A atención personalizada desenvolveráse de xeito individual para a resolución de dúbidas e problemas. Asemade, para o desenvolvemento dos traballos tutelados e a súa presentación oral, prevese atención en grupos. O desenvolvemento da atención persoalizada será a través do horario de titorías establecido. |
|
| Avaliación |
|
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
| Traballos tutelados |
A7 A14 A16 A17 A34 B2 B5 B7 B13 B17 C1 C3 C6 |
Nos traballos tutelados valorarase a capacidade de xestión, procura e síntese da información, así como a capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos. |
100 |
| |
|
Observacións avaliación |
|
Este sistema de avaliación admite en igualdade de condicións ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia. Para a segunda e posteriores convocatorias, pedirase tamén un traballo final, aínda que as condicións do mesmo deberán ser acordadas en titoría.
|
| Fontes de información |
|
Bibliografía básica
|
|
|
De Miguel, Amando. 2009. "Historia personal de una desventura: los 'foessas'", Política y Sociedad 46(3): 91-102.
Fernández Esquinas, Manuel. 2003. "Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales", Empiria 6: 47-77.
García Ferrando, M., Ibáñez, J. y F. Alvira (Comp), 2000. El análisis de la realidad social. Madrid, Alianza (tercera edición revisada).
Osborne, Raquel. 2008. "De la 'violencia' (de género) a las 'cifras de la violencia': una cuestión política", Empiria 15: 99-124.
Porter Theodore M. 2009. "Las estadísticas y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuatificado", Empiria 18: 19-35.
Reher, D-S e Valero Lobo, Á. (1995). Fuentes de información demográfica en España. Madrid: CIS.
A principios de curso entregarase unha bibliografía máis extensa e detallada para cada parte da materia, así como referencias a webs vinculadas a unha ampla variedade de bases de datos.
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
|
| Recomendacións |
| Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
| Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
| Materias que continúan o temario |
|
|