Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento, dun xeito sistemático. |
A9
|
B10
|
|
Capacidade para analizar textos audiovisuais. |
A13
|
B10
|
|
Coñecer algunhas das metodoloxías de investigación científica da área de coñecimiento da comunicación audiovisual. |
A19
|
B10 B11 B12
|
|
Elaborar un traballo de investigación breve cunhas caracterísiticas mínimas que o fagan aceptable nun entorno académico |
A19
|
B1 B3
|
|
Capacidade para defender nunha oralmente o plantexamento dunha idea ou argumento |
A19
|
B17 B18
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introducción a teoría da comunicación audiovisual.
Conceptos introductorios sobre a natureza do cadro fílmico: Formalismo vs. Realismo. |
Sen especificar |
Hugo Munsterberg: A comunicación audiovisual como proceso mental.
|
Sen especificar |
Rudolf Arnheim: A comunicación audiovisual como arte.
|
Sen especificar |
Béla Balázs: A cultura da imaxe fronte á cultura da palabra. |
Sen especificar |
André Bazin: A natureza da imaxe fílmica.
|
Sen especificar |
Siegfried Kracauer:A redención da realidade física.
|
Sen especificar |
Teóricos e teorías da segunda metade do século XX. |
|
A montaxe “transparente”. A montaxe no cine clásico americano.
|
Sen especificar |
A montaxe “realista” de André Bazin.
|
Sen especificar |
A montaxe “dialéctica”. Eisenstein.
|
Sen especificar |
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de resposta breve |
|
0 |
50 |
50 |
Proba obxectiva |
|
0 |
50 |
50 |
Lecturas |
|
0 |
47 |
47 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de resposta breve |
Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas. |
Proba obxectiva |
Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos. |
Lecturas |
Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u) |
Atención personalizada |
|
Descrición |
INVESTIGACIÓN: Durante o proceso de elaboración do traballo de investigación o alumno asistirá a dous titorías obrigatorias que ademais serán avaliadas e que servirán como orientación para levar a bó término o traballo. Asimesmo o alumno poderá pedir outras titorías de modo voluntario. Estás titorías faranse no horarion das clases presenciais.
DISCUSIÓN DIRIXIDA: A discusión farase a partires de textos de autores teóricos que serán o punto de partida do tema que o profesor explicará na clase maxistral. Ao orientar, o profesor favorece que o alumno poida coa lóxica chegar aos núcleos centrales do tema, favorecendo así o seu posterior estudo.
Esta atención farase a partires das intervencións de cada alumno no grupo, dun modo colaborativo.
LECTURAS: Para a resolución de dúbidas é aconsellable que o alumno asista a titorías no gabinete do mestre e no horario designado a tal efecto. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
|
Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas. |
20 |
Lecturas |
|
Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u) |
20 |
Proba obxectiva |
|
Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a asignatura é preciso superar o 50% do exame.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Andrew, Dudley (1993). Las principales teorías cinematográficas. Madrid. Rialp
Aumont, Jacques (2004). Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores. Barcelona. Paidós |
Aumont, Jacques (2004) Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores Barcelona. Paidós |
|
Aumont, Jacques, Alain Bergala, Michel Marie y Marc Vernet (1985) Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje Barcelona. Paidós |
|
Balázs, Bela (1978) El Film. Evolución y esencia de un arte nuevo Barcelona. Gustavo Gili |
|
Bazin, André (1990) Qué es el cine Madrid. Rialp |
|
Casetti, Francesco (1994) Teorías del cine: 1945-1990 Madrid. Cátedra |
|
Eisenstein, Sergei M. (1989) Teoría y técnica cinematográfica Madrid. Rialp |
|
Gaudreault, André y François Jost (1995) El relato cinematográfico Barcelona. Paidós |
|
Kuhn, Anette (1991) Cine de mujeres. Feminismo y cine Madrid. Cátedra |
|
Metz, Christian (2002) Ensayos sobre la significación en el cine Barcelona. Paidós |
|
Metz, Christian (2001) El significante imaginario: psicoanálisis y cine Barcelona. Paidós |
|
Mitry, Jean (1990) La semiología en tela de juicio (cine y lenguaje) Madrid. Akal/Comunicación |
|
Mitry, Jean (1999) Estética y psicología del cine I y II Madrid. S XXI de España |
|
Montiel, Alejandro (1992) Teorías del cine: un balance histórico Barcelona. Montesinos |
|
Stam, Robert (1999) Nuevos conceptos de la teoría del cine: estructuralismo, semiótica, narratología, psicoanálisis, intertextualidad Barcelona. Paidós |
|
Stam, Robert (2001) Teorías de cine, una introducción Barcelona. Paidós |
| |
Bibliografía complementaria
|
|
|
|