Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Teoría da Comunicación Audiovisual Código 616011303
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Troncal 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://tecomunicav.wordpress.com/
Descrición xeral A identidade profesional do titulado en Comunicación Audiovisual da Universidade da Coruña, desenvólvese nos catro ámbitos establecidos a nivel supranacional pola ANECA, e feitos públicos no Libro Branco dos títulos de grado de Ciencias da Comunicación. Ún destes perfís é o de investigador, docente e experto en estudios visuais. Este perfil atende ao desenvolvemento de tarefas de especialista en investigación e análise de fenómenos e procesos de comunicación audiovisual, amais de posible docente na área e consultor profesional. A materia Teoría da Comunicación Audiovisual pretende dar resposta a este perfil, ofrecendo ao alumno a posibilidade de se introducir nalgunas das metodoloxías de investigación do audiovisual actual, así como na escritura e exposición científica dos resultados do traballo de investigación no seu ámbito científico.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento, dun xeito sistemático. A9
B10
Capacidade para analizar textos audiovisuais. A13
B10
Coñecer algunhas das metodoloxías de investigación científica da área de coñecimiento da comunicación audiovisual. A19
B10
B11
B12
Elaborar un traballo de investigación breve cunhas caracterísiticas mínimas que o fagan aceptable nun entorno académico A19
B1
B3
Capacidade para defender nunha oralmente o plantexamento dunha idea ou argumento A19
B17
B18

Contidos
Temas Subtemas
Introducción a teoría da comunicación audiovisual.
Conceptos introductorios sobre a natureza do cadro fílmico: Formalismo vs. Realismo.
Sen especificar
Hugo Munsterberg: A comunicación audiovisual como proceso mental.
Sen especificar
Rudolf Arnheim: A comunicación audiovisual como arte.
Sen especificar
Béla Balázs: A cultura da imaxe fronte á cultura da palabra. Sen especificar
André Bazin: A natureza da imaxe fílmica.
Sen especificar
Siegfried Kracauer:A redención da realidade física.
Sen especificar
Teóricos e teorías da segunda metade do século XX.
A montaxe “transparente”. A montaxe no cine clásico americano.
Sen especificar
A montaxe “realista” de André Bazin.
Sen especificar
A montaxe “dialéctica”. Eisenstein.
Sen especificar

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 0 50 50
Proba obxectiva 0 50 50
Lecturas 0 47 47
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas.
Proba obxectiva Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos.
Lecturas Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u)

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición
INVESTIGACIÓN: Durante o proceso de elaboración do traballo de investigación o alumno asistirá a dous titorías obrigatorias que ademais serán avaliadas e que servirán como orientación para levar a bó término o traballo. Asimesmo o alumno poderá pedir outras titorías de modo voluntario. Estás titorías faranse no horarion das clases presenciais.

DISCUSIÓN DIRIXIDA: A discusión farase a partires de textos de autores teóricos que serán o punto de partida do tema que o profesor explicará na clase maxistral. Ao orientar, o profesor favorece que o alumno poida coa lóxica chegar aos núcleos centrales do tema, favorecendo así o seu posterior estudo.
Esta atención farase a partires das intervencións de cada alumno no grupo, dun modo colaborativo.

LECTURAS: Para a resolución de dúbidas é aconsellable que o alumno asista a titorías no gabinete do mestre e no horario designado a tal efecto.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta breve Proba obxectiva de resposta a 10 preguntas breves sobre o contido da asignatura. Cada unha ten unha valoración de 0,2 puntos hasta un máximo de 2 puntos. Só se computarán aquelas totalmente correctas. 20
Lecturas Fragmento dun texto da selección de autores estudiados a partir do cal haberá que responder a dúas cuestións que relacionen o fragmento coa teoría do autor concreto ou con outras teorías estudadas (1 punto c/u) 20
Proba obxectiva Proba de cinco cuestións a desenvolver.
Cada cuestión ten unha valoración de ata 1,20 puntos.
60
 
Observacións avaliación

Para aprobar a asignatura é preciso superar o 50% do exame.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
Andrew, Dudley (1993). Las principales teorías cinematográficas. Madrid. Rialp
Aumont, Jacques (2004). Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores. Barcelona. Paidós
  • Aumont, Jacques (2004)
    Las teorías de los cineastas. La concepción del cine de los grandes directores
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Aumont, Jacques, Alain Bergala, Michel Marie y Marc Vernet (1985)
    Estética del cine. Espacio fílmico, montaje, narración, lenguaje
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Balázs, Bela (1978)
    El Film. Evolución y esencia de un arte nuevo
    Barcelona. Gustavo Gili
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Bazin, André (1990)
    Qué es el cine
    Madrid. Rialp
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Casetti, Francesco (1994)
    Teorías del cine: 1945-1990
    Madrid. Cátedra
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Eisenstein, Sergei M. (1989)
    Teoría y técnica cinematográfica
    Madrid. Rialp
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Gaudreault, André y François Jost (1995)
    El relato cinematográfico
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Kuhn, Anette (1991)
    Cine de mujeres. Feminismo y cine
    Madrid. Cátedra
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Metz, Christian (2002)
    Ensayos sobre la significación en el cine
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Metz, Christian (2001)
    El significante imaginario: psicoanálisis y cine
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Mitry, Jean (1990)
    La semiología en tela de juicio (cine y lenguaje)
    Madrid. Akal/Comunicación
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Mitry, Jean (1999)
    Estética y psicología del cine I y II
    Madrid. S XXI de España
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Montiel, Alejandro (1992)
    Teorías del cine: un balance histórico
    Barcelona. Montesinos
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Stam, Robert (1999)
    Nuevos conceptos de la teoría del cine: estructuralismo, semiótica, narratología, psicoanálisis, intertextualidad
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
  • Stam, Robert (2001)
    Teorías de cine, una introducción
    Barcelona. Paidós
  • Modificar este libro Borrar este libro
    Bibliografía complementaria

    Recomendacións
    Materias que se recomenda ter cursado previamente

    Materias que se recomenda cursar simultaneamente

    Materias que continúan o temario

    Observacións


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías