Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Produción e Realización de Audiovisuais Código 616011403
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo Anual
Cuarto Troncal 11.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://http://www.udc.es/cienciasdacomunicacion/archivos/programas_asignaturas/produccion_gal.pdf
Descrición xeral Esta materia pretende dar a coñecer as técnicas e procesos de creación e difusión de contidos audiovisuais nas súas diversas fases de preprodución, realización e postprodución.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A8 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de producción e de difusión audiovisual en tódalas súas fases, incluída a súa promoción e comercialización.
A17 Competencia na organización de presupostos, procesos técnicos e comercialización de obras audiovisuais e multimedia.
A18 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e recursos técnicos ou humanos necesarios para o deseño de producción integral dun traballo audiovisual.
B2 Aprender a comunicarse con habilidade e fluidez.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B8 Traballar en equipo respetando os valores dos demais.
B9 Resolver problemas de forma efectiva.
B12 Capacidade de incorporarse e adaptarse a un equipo de traballo.
B13 Capacidade para asumir un liderado en proxectos.
B14 Capacidade para asumir riscos expresivos e temáticos, comunicando as ideas propias.
B18 Capacidade para adaptarse a contornos cambiantes.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
1. Comprender o proceso de elaboración e creación de obras audiovisuais. 2. Coñecer as funcións e tarefas de os que inteveñen en dito proceso, así como as etapas deste. 3. Obter unha visión global do produto audiovisual segundo un modelo de negocio e un concepto de autoría. 4. Integrar as facetas de guión, visualización, deseño de produción, fotografía, banda sonora e postprodución nun proxecto totalmente planifcado. 5. Coñecer e poñer en práctica as artes da realización, adquirir certa soltura no manexo dunha cámara de video, a iluminación e o son. 6. Exercitar a adaptación de textos literarios, a aplicación de guións orixinais, a búsqueda e elección de localizaciós axeitadas e súa necesaria ambientación, elaboración de planos de traballo (organización da produción) e a edición do exercicio: minutados de brutos gravados, guión de edición, elaboración de bandas sonora, creación de títulos, etc.; e a operación xeral dos medios técnicos que requira o proceso de realización. A8
A17
A18
B2
B5
B8
B9
B12
B13
B14
B18
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
Produción e Realización nun estudio de Animación Pipeline. O fluxo de traballo nun estudio de animación
Produción:
-A labor do productor
-Producer Line
-O equipo de produción
Realización:
-Dirección e Codirección
-O director de animación
A idea: propostas e argumentos Da idea ao guión e a planificación de produción
O proceso de produción Planificación de tarefas dun proceso de produción.
Produtora e persoal Desenvolvemento dun proceso de produción audiovisual. Xestión de recursos humanos. Departamentos e asignación de tarefas.
Medios técnicos Equipos
Soportes
Iluminación
A produción de campo -Diferenzas entre produción cinematográfica e televisiva.
-Fases do proceso de producción: preproducción, produción e postprodución.
-Instrumentos no proceso de producción Movie Magic (Sreenwriter, Scheduling, Budgeting).
-As funcios do persoal na produción de campo
O poder da cámara Campo e fóra de campo
Tipos de planos
Movementos de cámara
Planifcación de secuencias Secuencias de diálogo
Secuencias de movemento
Realización práctica Raccord e composición

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A8 A17 A18 B2 B5 B8 B9 B12 B13 B14 B18 C3 C6 C7 47 188 235
Proba mixta A8 A17 B2 B5 B8 1 25 26
Sesión maxistral A8 A17 A18 B2 B5 12 10 22
 
Atención personalizada 4.5 0 4.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Realización de diferentes prácticas en grupo. A parte práctica significará un 60% da nota final.
Proba mixta A parte teórica conta cun valor do 40% da nota final. Esta estará composta por unha parte tipo test, unha serie de preguntas cortas e un caso práctico.
Sesión maxistral Clases teóricas con desenvolvemento de casos prácticos de realización audiovisual.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Os alumnos necesitarán atención personalizada para resolver as dudas na realización das prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A8 A17 A18 B2 B5 B8 B9 B12 B13 B14 B18 C3 C6 C7 Creación de diferentes productos audiovisuais.

40
Proba mixta A8 A17 B2 B5 B8 Proba composta por: unha parte tipo test e unha serie de preguntas cortas. 60
 
Observacións avaliación

  -O alumno deberá facer unhas prácticas que lle serán encargadas e ademáis asistir ao examen teórico.

-Para superar a asignatura deberán estar aprobadas as dúas partes, tanto a teoría como a práctica.


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
Katz, Steve D. (2001). Dirección 1. Plano a plano. De la idea a la pantalla. Plot ediciones, Madrid
Katz, Steve D. (2000). Dirección 2. Rodando. La planifcación de las escenas.. Plot ediciones, Madrid
Rabiger, Michael (2001). Dirección de documentales. IORTV, Madrid
Cury, Iván (2002). Directing and producing for televisión. A format approach. Focal Press
Augros,Jöel (2000). El dinero de Hollywood. Paidós
Augros, Joël (2000). El dinero de Hollywood: financiación, producción, distribución y nuevos mercados. Paidós
Sáinz Sánchez, Miguel (1999). El productor audiovisual. Sinteis
Arijón, D. (1988). Gramática del lenguaje audiovisual. Escuela de cine y vídeo: Guipúzcoa
Clemente, Jorge (2004). Introducción al software de gestión en la producción audiovisual. Fragua
Miller, Pat P. (1997). La supervisión del guión.. IORTV, Madrid
Millerson, G. (2003). Producción y realización en televisión. IORTV, Madrid
Catherine Winder (2001). Producing Animation. Focal Press
Barroso, Jaime (2008). Realización audiovisual. Editorial Síntesis, Madrid
Barroso, Jaime (1996). Realización de los géneros televisivos. Síntesis, Madrid
Barroso, Jaime (2001). Técnicas de realización de reportajes y documentales para televisión. IORTV, Madrid
Castillo, José María (2004). Televisión y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid
Castillo, José María (2009). Televisión, realización y lenguaje audiovisual. IORTV, Madrid
Lea Milic (2006). The Animation Producer´s Handbook. Open University Press

Os manuais de referencia desta materia son:

"Televisión, realización y lenguaje audiovisual", de José María Castillo

"Producción y realización en televisión", de G. Millerson.

A restante bibliografía presentada é de consulta recomendada para o alumnado.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Guión/616011404
Posprodución de Audio e Vídeo/616011622

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Animación 3d/616011619

Materias que continúan o temario
Fotografía, Vídeo e Audio/616011401
Guión/616011404
Deseño de Produción e Dirección Artística/616011406

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías