Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Deseño Gráfico e Comunicación Visual Código 616011601
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Cuarto Optativa 3.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Matemáticas
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://www.udc.es/cienciasdacomunicacion/
Descrición xeral Coñecemento e creación da marca. A Identidade Corporativa.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Capacidade para aplicar técnicas e procesos de creación e difusión no campo do deseño gráfico.
A6 Capacidade de experimentar e innovar mediante o coñecemento e uso de técnicas e métodos aplicados.
A9 Capacidade de análise da forma icónica e a imaxe espacial tanto na imaxe fixa como en movemento.
A11 Capacidade de utilización das técnicas e procesos na creación de productos multimedia.
B2 Aprender a comunicarse con habilidade e fluidez.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B8 Traballar en equipo respetando os valores dos demais.
B12 Capacidade de incorporarse e adaptarse a un equipo de traballo.
B15 Habilidade para a organización e temporalización de tarefas.
B16 Capacidade de autoavaliación crítica.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecemento da historia, evolución e linguaxe propia do deseño gráfico. A1
A11
B2
Capacidade para elaborar unha identidade visual completa para un producto. A1
A6
A9
A11
B3
B5
B15
Capacidade para desenrolar e expoñer en público un proyecto creativo. B16
Desenrolo dun traballo creativo en grupo, asumiendo roles e responsabilidades. B7
B8
B12
B16

Contidos
Temas Subtemas
MÓDULO 1.- Teoría do Deseño

TEMA 1.- Fundamentos do Deseño Gráfico
1.1 Elementos básicos.
1.2 Principios básicos.
1.3 Ámbitos.
TEMA 2.- Deseño Gráfico e Comunicación Visual 2.1 A Comunicación.
2.2 A Forma.
2.3 A Loxística e a economía.
2.4 A Técnica.
TEMA 3.- A Identidad Corporativa 3.1 Deseño dunha Identidade
3.2 Elementos básicos da Identidade Corporativa.
3.3 Metodoloxía.
MÓDULO 2.- Historia do Deseño Gráfico.

TEMA 1.- Deseño gráfico ata o século XX.
1.1.El diseño gráfico: Grecia, Roma, Edad Media.
1.2 La tipografía y el libro (hasta el 1500 aprox.)
1.3.Los siglos de transición: s. XVI – s. XVIII.
1.4.Diseño gráfico comercial (publicidad): París y Londres, s. XIX
1.5.Arts & Crafts, Art nouveau, Judgendstil y Werkbund Institut.
1.6.Las vanguardias artísticas del sXX: arte y diseño.
1.7.La Bauhaus. Alemania 1900/30: Tschichold.
1.8.Diseño gráfico y la I Guerra Mundial.
1.9.Europa de entre guerras
1.10.El exilio europeo a EEUU. El estilo americano.
1.11.1945 en adelante: Francia, Inglaterra, Alemania.
1.12.1945 en adelante: Suiza, Italia, Polonia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 14 21 35
Xogo de rol (role playing) 4 2 6
Traballos tutelados 10.5 26.25 36.75
Lecturas 0 2.5 2.5
Proba obxectiva 2 0 2
 
Atención personalizada 5.25 0 5.25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral - Exposición de contidos mediante medios audiovisuáis.
Traballos tutelados - Realización dun traballo de identidade sobre un producto.
Lecturas - Bibliografía proposta na materia.
Proba obxectiva - Proba sobre os contidos teóricos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Seguimento dos avances e corrección de erros na realización do traballo tutelado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Xogo de rol (role playing) Claridad de contidos, linguaxe apropiada. 5
Traballos tutelados Capacidade de comunicación, nivel formal, legibilidade, orixinalidade. 55
Proba obxectiva Aprendizaxe e interpretación dos coñecementos. 40
 
Observacións avaliación
Grupo ECTS:
é imprescindible aprobar os tres apartados.


Grupo non ECTS:
1. Proba teórica: 40%
2. Proba práctica: 60%

imprescindible aprobar ambas.

Fontes de información
Bibliografía básica Satué, Enric (2002). El diseño gráfico. Desde sus orígenes hasta nuestros días. Madrid. Alianza Editorial
caves, Norberto y Pibernat, Oriol (1989). La gestión del diseño . Madrid. Editorial Miner
Chaves, Norberto (1988). La imagen corporativa. Barcelona. GG Diseño
Costa, Joan (2004). La imagen de marca un fenómeno social. Barcelona. Paidós

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño Aplicado/616011405

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Grafismo Dixital/616011304

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías