Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Xestión Documental Código 616011602
Titulación
Licenciado en Comunicación Audiovisual
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Terceiro Cuarto Optativa 3.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Computación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é mostrar ao alumnado as posibilidades que ofrecen as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións na xestión da información multimedia: almacenamento, procura, acceso, etc.

Para acadar este fin a materia está dividida en dúas partes, unha primeira en que se lle explica ao alumnado os fundamentos da bases de datos e as súas aplicacións e unha segunda en que se amosan os distintos métodos de recuperación da información, como medir a súa calidade e sistemas para a xestión de contido multimedia.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A7 Capacidade para buscar, seleccionar e sistematizar calquera tipo de documento audiovisual nunha base de datos.
A15 Capacidade para buscar, seleccionar e sistematizar calquera tipo de documento audiovisual.
B1 Aprender a aprender.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B11 Mellorar a habilidade para o uso e a adaptación axeitada das ferramentas tecnolóxicas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade de análise da información para o seu almaceamento en bases de datos. A7
A15
C3
Coñocer as bases dos Sistemas de Xestión de Bases de Datos (SXBD) empregados na actualidade nas empresas. B1
C3
Capacidade para evaluar Sistemas Documentais de Recuperación da Información. B3
C3
C6
Coñecer e capacidade para manexar os estándares para descripción de contido multimedia. A7
B1
B11
C3
Capacidade para traballar en equipo. B1
B5

Contidos
Temas Subtemas
1- Fundamentos de Bases de Datos. - Modelo Entidade-Relación.
- Modelo Relacional.
2- Bases de Datos Multimedia.
- Obxectivos e problemas.
- Conceptualización do contido multimedia.
- Estándares para a descrición de contido multimedia. MPEG-7.
- Exemplos de Bases de Datos Multimedia.
3- Sistemas de Bases de Datos Documentais. - ¿Qué é unha Base de Datos Documentais?
- Elementos da cadea documental.
- Calidade dos Sistemas de Bases de Datos Documentais.
4- Técnicas de recuperación da información - Modelos clásicos: booleano, vectorial e probabilístico.
- Novos modelos: conxuntos difusos, vector xeralizado e redes de inferencia.
5- Motores de procura. - Búsqueda en Internet.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta breve 2 1 3
Actividades iniciais 1 0 1
Sesión maxistral 20 10 30
Prácticas a través de TIC 20 0 20
Traballos tutelados 2 26 28
 
Atención personalizada 5.5 0 5.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta breve Consisitirá nunha proba escrita que o alumno terá que realizar o rematar o cuatrimestre, para comprobar co alumno comprendeu os conceptos explicados nas sesións maxistrais.
Actividades iniciais Clases nas que se explica o alumno o contido da asignatura, organización e planificación o longo do curso.
Sesión maxistral Esta metodoloxía será empregada no curso para mostrar o alumno os distintos conceptos teóricos que se abordan na asignatura.
Prácticas a través de TIC Nas prácticas o alumno poderá ver a aplicación dos conceptos vistos na clase.

Así, no laboratorio de informática o alumno aprenderá a manexar aplicacións que permitan-lle ver as posibilidades destas ferramentas no tratamento da información.
Traballos tutelados O traballo tutelado será feito en grupos, cada un deles deberá ampliar un dos temas que compoñen os contidos da signatura, co fin de profundar en cada un deles.

Farán-se sesións de control para garantir o correcto desenvolvemento do traballo.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada enfocase o apoio ó alumno na compresión das diferentes técnicas mediante o apoio nas tutorías e a resolución das dúbidas que aparezan na materia.

Tamén, se proporcionará atención na realización das prácticas para co alumno poida desenvolve-las e adquirir as competencias relacionadas con elas.

Durante o traballo tutelado se supervisará o alumno, así planifican-se sesións de control co fin de supervisar o correcto desenvolvemento do traballo, solucionar as dúbidas que poidan aparecer e correxir os defectos que se atopén.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC Consistirá no traballo con Bases de Datos no laboratorio de Informática, para ver a aplicación dos conceptos. 20
Traballos tutelados Consiste no desenvolvemento dun dos temas do programa en grupo. 45
Proba de resposta breve Examen escrito sobre os conceptos comentados na clase.
35
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica De Miguel; Pattini (1993). Concepción y Diseño de Bases de Datos. Del Modelo E/R al Modelo Relacional. RaMa
korth (1993). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw-Hill
Manning, Christopher (2008). Introduction to information Retrieval. Cambridge University Press
(2008). MPEG. http://www.chiariglione.org/mpeg/
Hershey (2005). Video data management and information retrieval. IRM Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
Recomenda-se para un aproveitamento óptimo da materia un seguimento activo das clases, participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución de dúbidas o cuestións que poida ter.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías