Datos Identificativos | 2019/20 | ||||||
Asignatura (*) | Exercicio e condición física no ámbito do rendemento e a saude | Código | 620517010 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 20 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Educación Física e Deportiva |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral |
A materia Exercicio e condición física no ámbito do rendemento e a saúde ten como principal obxectivo aproximar ao alumno ao proceso de investigación dos diferentes compoñentes da condición física tanto desde a perspectiva do rendemento deportivo como desde o enfoque asociado ao exercicio físico para a mellora da saúde e a calidade de vida. Trátase dunha materia optativa á que o estudante accede tras unha primeira etapa de formación obrigatoria na que adquiriría coñecementos e competencias para intervir nun proceso de investigación. Desde esta premisa, a materia ten un enfoque eminentemente procedimental e aplicado, onde o alumno aproximarase á dinámica dun grupo de investigación, implicándose nas diferentes tarefas e procedementos. En definitiva, preténdese que o estudante desenvolva un proceso de prácticas de investigación que lle permitan implementar nun contexto real as competencias adquiridas na formación obrigatoria |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Coñecer e saber utilizar as técnicas de investigación no ámbito exercicio e condición física no ámbito do rendemento e a saúde | AI2 AI4 AI5 AI7 AI11 AI16 |
BI1 BI2 BI6 BI7 BI9 |
CI1 CI2 CI3 CI4 |
Saber realizar un deseño de investigación para a análise do exercicio e condición física no ámbito do rendemento e a saúde | AI9 AI17 AI18 |
BI2 BI3 BI5 BI6 BI7 BI9 |
CI1 CI2 CI3 CI4 |
Saber analizar os resultados e interpretalos | AI4 AI6 AI10 AI13 AI16 |
BI3 BI5 |
CI4 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
O método científico no estudo do exercicio e condición física no ámbito do rendemento e a saúde | |
Deseños de investigación para a análise do exercicio e da condición física no ámbito do rendemento e a saúde | |
Implementación dun deseño para a análise do exercicio e a condición física no ámbito do rendemento e a saúde | |
Recollida e procesamento de datos correspondentes a un deseño para a análise do exercicio e da condición física no ámbito do rendemento e a saúde | |
Comunicación oral e escrita dun deseño para a análise do exercicio e da condición física no ámbito do rendemento e a saúde |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Sesión maxistral | A4 A7 A11 B1 B3 B7 C2 C3 | 8 | 0 | 8 |
Prácticas de laboratorio | A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A18 B6 B7 C1 C4 | 60 | 50 | 110 |
Seminario | A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 | 15 | 15 | 30 |
Actividades iniciais | A6 A11 A18 B2 B3 B6 B9 C1 | 15 | 0 | 15 |
Traballos tutelados | A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 | 0 | 200 | 200 |
Presentación oral | A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A18 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 | 2 | 15 | 17 |
Análise de fontes documentais | A2 A5 A6 B1 B3 B5 B6 B9 C1 C4 | 0 | 120 | 120 |
Atención personalizada | 0 | 0 | ||
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Exposición dos contidos da materia, con soporte audiovisual. A pesar das características concretas desta metodoloxía, buscarase a implicación activa do alumno, así como a significación das aprendizaxes |
Prácticas de laboratorio | Realización práctica de procedementos experimentais (recollida e xestión de datos) e formación no manexo de instrumentos de investigación |
Seminario | Reunións e actividades de grupo de investigación para abordar os diferentes proxectos e iniciativas en marcha: seguimentos de experimentos, análises de artigos, exposición de de traballos (comunicacións en congresos, artigos en preparación etc.). |
Actividades iniciais | Resolución de dúbidas e seguimento de traballos |
Traballos tutelados | Consistirá na elaboración dunha memoria das actividades presenciais e non presenciais levadas a cabo. Das primeiras o alumno elaborará un diario pormenorizado e reflexivo das tarefas realizadas: sesións maxistrais, prácticas de laboratorio, reunións de grupo de investigación e titorías en grupo reducido. Respecto das segundas, o alumno deberá realizar unha descrición detallada do traballo non presencial requirido: procura bibliográfica levada a cabo, tratamento e xestión de datos, elaboración da memoria etc. O alumnos poderá incorporar as evidencias de cada unha das actividades que considere oportunas (documentos, diapositivas etc). A memoria conterá polo menos os seguintes apartados: - Descrición/Diario das actividades presenciais con xustificación das horas de traballo cumprimentadas - Descrición das actividades non presenciais desenvolvidas - Resultados dunha revisión bibliográfica. Devandito procedemento sería encamiñado á preparación do traballo fin de máster e á elaboración do deseño de investigación que se incluirá na presente memoria. O alumno neste apartado simplemente presentará os resultados da procura: bases de datos consultadas, palabras craves empregadas, número de referencias iniciais, criterios dee inclusión/exclusión e listaxe de referencias finalmente seleccionadas - Deseño de investigación. Debereise elaborar un proxecto de investigación no campo de estudo da materia |
Presentación oral | Análise do traballo tutelado, con especial énfase na exposición de deseño de investigación |
Análise de fontes documentais | Consistirá na análise de artigos referidos ao estudo da condición física nos ámbitos de rendemento de portivo e exercicio físico para a mellora da saúde. Poñerase especial énfase no estudo de traballos en lingua inglesa de publicacións incluídas en JCR. Compromete un importante traballo do alumno, quen analizará a documentación achegada polo profesor ou localizada polo propio estudante, para posteriormente proceder á súa discusión nas titoría e reunións de grupo. Así mesmo inclúense as tarefas de revisión bibliográfica requirida para a elaboración do aparatado correspondente do traballo tutelado |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Prácticas de laboratorio | A2 A4 A7 A9 A10 A16 A17 A18 B6 B7 C1 C4 | O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado | 5 |
Seminario | A2 A4 A5 A6 A13 B2 B5 B9 C2 C3 | O alumno deberá acumular polo menos o 70% da carga presencial para contabilizar este apartado | 5 |
Traballos tutelados | A2 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A13 A16 A17 A18 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C3 C4 | Valoraranse: - Calidade da presentación formal - Rigor e precisión no rexistro das actividades realizadas - Procura bibligráfica sistematizada e axustada - Calidade do deseño de investigación: orixinalidade, viabilidade e nivel de concreción |
70 |
Presentación oral | A4 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A18 B2 B3 B5 B9 C1 C2 C4 | Valoraranse: - Calidade da comunicación verbal - Calidade no emprego de Tics |
20 |
Observacións avaliación | |||
Para superar a materia será imprescindible lograr o |
Fontes de información |
Bibliografía básica |
(). . |
A bibliografía será recomendada individualmente a cada alumno en función do proxecto para desenvolver dentro do traballo tutelado |
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Materias que continúan o temario |
Observacións | |