Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar a contornas novas ou pouco coñecidos, dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares), os conceptos, principios, teorías ou modelos relacionados co área do proxecto arquitectónico. |
AM5 AM6 AM7 AM8 AM9
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Ao finalizar a asignatura o alumnado haberá de ter acadada as seguintes aptitudes:
- Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos.
- Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos urbanos.
- Aptitude para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras.
- Aptitude para elaborar programas funcionais de edificios e espazos urbanos.
- Aptitude para intervir en conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído.
- Aptitude para exercer a crítica arquitectónica.
Así como todas as competencias básicas e transversais do título.
|
AM5 AM6 AM7 AM8 AM9 AM10 AM12
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7 BM8
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1 - ESTRATEXIAS DE LANZAMENTO DO PROXECTO ARQUITECTÓNICO |
1.1 - Linguaxe e contexto
1.2 - A cuestión do estilo
1.3 - A cuestión da tipoloxía
1.4 - A cuestión do espazo |
2 - ANÁLISE, INTERPRETACIÓN E AVALIACIÓN DOS CONTEXTOS CONTEMPORÁNEOS |
2.1 - O contexto urbano contemporáneo
2.2 - O contexto rural. Tradición, agresión, rexeneración
2.3 - Arquitecturas nos límites |
3 - INNOVACIÓN E TECNOLOXÍAS AVANZADAS APLICADAS AO PROXECTO ARQUITECTÓNICO |
3.1 - Novas tecnoloxías para o control ambiental
3.2 - Materiais avanzados. Revestimentos, illamentos, impermeabilizacións
3.3 - Solucións avanzadas para a sustentabilidade e a eficiencia enerxética dos edificios
|
4 - ARQUITECTURAS DE ESCALA COMPLEXA |
4.1 - Proxectos para grandes infraestructuras
4.2 - O hábitat complexo
4.3 - Planificación a escala global
4.4 - Proxecto e Territorio
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A5 B6 C1 C3 C6 |
4 |
10 |
14 |
Análise de fontes documentais |
B6 C6 |
0 |
15 |
15 |
Discusión dirixida |
A6 A10 B4 |
10 |
0 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
B1 B2 B5 |
10 |
20 |
30 |
Obradoiro |
A7 A8 A9 A12 B3 B7 B8 C4 C5 C7 C8 |
10 |
40 |
50 |
Sesión maxistral |
B2 B6 C4 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 |
12 |
24 |
36 |
Portafolios do alumno |
B5 B7 C1 C3 C8 |
5 |
30 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin
de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos.
|
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes, documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, revistas, planos históricos e actuais, textos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades específicamente deseñadas para a análise dos mesmos.
Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación de estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como sínteses.
|
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, *informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar *coordinados por un *moderador. |
Aprendizaxe colaborativa |
A aprendizaxe colaborativa xérase a partir da combinación dunha serie de principios como: a articulación, o conflito e o traballo en común.
Baséase en chegar ao consenso a través da cooperación entre os membros do grupo. Outra premisa esencial desta aprendizaxe é a vontade de facer ou actividade directa de cada membro do grupo, o cal é fundamental porque a aprendizaxe colaborativa baséase na actividade de cada un dos membros. É, en primeira instancia, aprendizaxe activa que se desenvolve nunha colectividade non competitiva, na cal todos os membros do grupo colaboran na construción do coñecemento e contribúen á aprendizaxe de todos. |
Obradoiro |
Obradoiro de arquitectura: Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes nos que se introducen coñecementos de diversas materias, siempre ó redor dun proxecto arquitectónico, no cal pódense combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través das que o alumnado desenrola tarefas prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado das materias implicadas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A sesión maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutéla do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe. |
Portafolios do alumno |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver, a través dos profesores do grupo ao que fose asignado. No Taller terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.
O traballo do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A5 A6 A7 A8 A9 A10 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe - tanto autónomo coma colaborativo - dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos, profesionais e competitivos). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
Se exige la asistencia al 80% de las sesiones interactivas
La valoración de la práctica obligatoria del taller no se restringe a los contenidos, también, se constata la autoría de la misma |
50 |
Portafolios do alumno |
B5 B7 C1 C3 C8 |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
Se exige la asistencia al 80% de las sesiones interactivas
La valoración de la práctica obligatoria del taller no se restringe a los contenidos, también, se constata la autoría de la misma |
50 |
|
Observacións avaliación |
Os exercicios a realizar na asignatura provirán, principalmente de tres fontes: 1ª - Necesidades reais en contornos existentes dun alto grao de complexidade. Novas propostas ou recuperación-rehabilitación de edificios públicos, conxuntos residenciais, áreas de cidade ou territoriais, lugares en transformación, paisaxes vulnerables... condicións que esixen unha coidadosa análise e síntese multifactorial. A proposta terá competencia como proxecto básico profesional. 2ª - Concursos de arquitectura. Convocados por administracións públicas ou organismos privados, nacionais ou internacionais. O alumnado, organizado en grupos, analizará a conveniencia e posibilidades de presentar propostas a estas convocatorias, baixo a tutela do profesorado. A incorporación dunha persoa a un equipo, no que asumirá un rol especializado, no que as condicionantes administrativas, de prazos e orzamentos son determinantes, situarán a persoa e ao seu equipo nun entorno real e competitivo, que lles permitirá conectar coa realidade profesional nun amplo espectro de actividade. 3ª - Propostas de intervención. O alumnado, organizado en equipos, poderá propoñer, ademais, intervencións sobre demandas e contornas reais, que aporten solucións a espazos e disfuncións urbanas detectadas nas análises das actividades iniciais do curso.
A avaliación terá en conta os resultados alcanzados na elaboración e posible tramitación das propostas. Se exige la asistencia al 80% de las sesiones interactivas La valoración de la práctica obligatoria del taller no se restringe a los contenidos, también, se constata la autoría de la misma
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VVAA (2017). Augas Quentes: Argumentos para lo urbano. A Coruña: Universidade da Coruña
Rainer Maria Rilke (2012). Cartas a un joven poeta. Madrid: Alianza Editorial
X. Monteys, P. Fuertes (2014). Casa collage. Barcelona: Gustavo Gili
Robert Venturi (1992). Complejidad y contradicción en arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
VVAA (2017). CTE - Código Técnico de la Edificación. Madrid: Ministerio de Fomento
Sigfried Giedion (2009). Espacio, tiempo y arquitectura. Origen y desarrollo de una nueva tradición. Barcelona: Reverte
Kenneth Frampton (1980). Historia crítica de la arquitectura moderna. Barcelona: Gustavo Gili
Aldo Rossi (1992). La Arquitectura de la Ciudad. Barcelona: Gustavo Gili
Enrique Walker (2010). Lo Ordinario. Barcelona: Gustavo Gili
Peter Zumthor (2014). Pensar la arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Rafael Moneo (2010). Rafael Moneo: Apuntes sobre 21 obras. Barcelona: Gustavo Gili
Eduardo Torroja Miret (2008). Razón y ser de los tipos estructurales. Madrid: CSIC
I. Abalos, J. Herreros (2000). Técnica y Arquitectura en la Ciudad Contemporánea. San Sebastián: Nerea |
|
Bibliografía complementaria
|
Philip Jodidio (2004). Architecture Now. Colonia: Taschen
Victor Olgyay (1998). Arquitectura y clima. Manual de diseño bioclimático para arquitectos y urbanistas. Barcelona: Gustavo Gili
Henri Lefebvre (1973). De lo Rural a lo Urbano. Barcelona: Península
Rem Koolhaas (1978). Delirious New York. A retroactive Manifiesto for Manhattan. Nueva York: Oxford University Press
Ian McHarg (1969). Design with Nature. Nueva York: Natural History Press
Marc Augé (1996). El Viaje Imposible. El Turismo y sus Imágenes. Barcelona: Gedisa
Peter Cook (1970). Experimental Architecture. Londres: Studio Vista
Rudolf Arnheim (2001). La forma visual de la arquitectura. Barcelona: Gustavo Gili
Reyner Banham (1976). Megaestructure. Urban Futures of the Recent Past. Londres: Harper & Row
Luigi Prestinenza (2008). New Directions in Contemporary Architecture: Evolutions and Revolutions in Building Design Since 1988. Chichester: John Wiley & Sons
Patrice Goulet (1989). Temps sauvage et incertain. Paris: Les Editions du Demi-Cercle
B. Tschumi, I. Cheng (2003). The state of architecture at the beginning of the 21st century. New York: The Monacelli Press / Columbia Books of Architecture
Alison & Peter Smithson (1967). Urban structuring. Londres: Studio Vista
M. Mostafavi, G. Doherty (2014). Urbanismo ecológico. Barcelona: Gustavo Gili |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxecto de Construción/630519001 | Proxecto de Estruturas/630519002 | Crítica Arquitectónica/630519004 | Instrumentos de Intervención Urbanística/630519006 | Proxecto de Instalacións/630519003 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Mestrado/630519007 |
|
|