Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
PROXECTO BÁSICO ARQUITECTÓNICO E URBANO: aptitude ou capacidade para aplicar os principios básicos formais, funcionais e técnicos á concepción e deseño de edificios e de conxuntos urbanos, definindo as súas características xerais e as prestacións que se acadan. |
A2 |
PROXECTOS DE EXECUCIÓN: aptitude ou capacidade para elaborar proxectos integrais de execución de edificios e espazos urbanos en grao de definición suficiente para a súa completa posta en obra e equipamento de servizos e instalacións. |
A3 |
DIRECCIÓN DE OBRAS: aptitude ou capacidade para dirixir obras de edificación e urbanización desenvolvendo proxectos, replanteando no terreo, aplicando os procedementos de construción adecuados e coordinando oficios e industrias. |
A8 |
PROXECTO DE OBRA ACABADA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra acabada, divisións interiores, carpintería, escaleiras e demais obra acabada, en conxunto e en detalle, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A11 |
XESTIÓN DE NORMAS CONSTRUCTIVAS: aptitude ou capacidade para aplicar as normas de construción, de homologación, de protección, de mantemento, de seguridade e de cálculo nos proxectos integrados e na execución, tanto de obras de edificación como de espazos urbanos. |
A12 |
PROXECTO DE ACONDICIONAMENTO AMBIENTAL: aptitude ou capacidade para concibir, deseñar, calcular, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de acondicionamento ambiental, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural, así como para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A27 |
PROXECTO DE OBRA GROSA: aptitude ou capacidade para dimensionar, deseñar, programar e poñer en obra e integrar en edificios e conxuntos urbanos as solucións construtivas, encontros e remates dos sistemas de obra grosa, pechamento, cuberta, e en detalle, e tamén para asesorar tecnicamente sobre estes aspectos. |
A29 |
ANÁLISE TÉCNICO DE PROXECTOS: aptitude ou capacidade para elaborar estudos de viabilidade e exercer a supervisión, control e coordinación de proxectos integrados de edificación e de conxuntos e espazos urbanos. |
A59 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS CONVENCIONAIS: comprensión ou coñecemento das características físicas, os procedementos de fabricación e homologación, os tratamentos e acabados, a organización dimensional, os métodos de montaxe e a análise patolóxica dos compoñentes construtivos convencionais na obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
A60 |
SISTEMAS CONSTRUTIVOS INDUSTRIALIZADOS: comprensión ou coñecemento dos procedementos de produción industrial e homologación, os tratamentos e acabados, a coordinación modular e dimensional e os métodos de montaxe dos sistemas prefabricados e de alta tecnoloxía en obra estrutural, civil, grosa e acabada. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
El Trabajo Fin de Máster es el instrumento para que el alumno, tutelado por el profesor tutor, desarrolle un trabajo original de investigación y/o intervención en el patrimonio construido. La selección del tema, su alcance y repercusión debe ser aprobado por el tutor y la Comisión Académica del título, de forma que se asegure en todos los casos un nivel satisfactorio. |
|
|
|
Coñecemento da normativa técnica relativa a edificación |
A11
|
|
|
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos |
A1
|
|
|
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo.
|
A8
|
|
|
Coñecemento dos factores físicos que producen movimentos e tensions que desencadenan procesos patolóxicos nos edificios. |
A12
|
|
|
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos |
A2
|
|
|
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo.
|
A3
|
|
|
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. |
A27
|
|
|
Capacidade de diseño integrador para conseguir a coexistencia compatible de todos e cada un dos sistemas constructivos |
A29
|
|
|
Capacidade para analizar, individuar, valorar e xerarquizar situacions de índole física, psicológica e ambiental que deben de ser resoltas con diseño constructivo. |
A59
|
|
|
El Trabajo Fin de Máster es el instrumento para que el alumno, tutelado por el profesor tutor, desarrolle un trabajo original de investigación y/o intervención en el patrimonio construido. La selección del tema, su alcance y repercusión debe ser aprobado por el tutor y la Comisión Académica del título, de forma que se asegure en todos los casos un nivel satisfactorio. |
A60
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA O: INTRODUCIÓN
|
0.1.- Desenrolo global de contidos de Construcción
0.2.- Sistematización constructiva:
materiais, elementos, subsistemas e sistemas
0.3- Patoloxía dos materiais. Movimentos de orixen térmico, mecánico e por cambios de humedade. Compatibilidade de movimentos: xuntas de control e dilatación.
0.4.- Compatibilidade entre materiais. Compatibilidade de sistemas constructivos. |
TEMA I |
I.1.- Tipoloxías constructivas singulares. O terreo, implicacions no proxecto. Relación cuberta fachada. Edificios en altura, grandes luces.
I.2.- Coherencia entre construcción (materiais e sistemas) e arquitectura . Relación entre cerramento e estructura; instalacions estructura; instalacions e revestimentos ou particions ; particions e estructura; cuberta e evacuación de pluviais
I.3.- Construcción sostible
|
TEMA 2 |
2.1.- Desenrolo de detalles constructivos e documentos do proxecto de execución
2.1.- Aplicación das normas técnicas e constructivas |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
0 |
50 |
50 |
Workbook |
|
0 |
10 |
10 |
Workshop |
|
0 |
10 |
10 |
Objective test |
|
1 |
78 |
79 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación teórico-práctica dos conceptos básicos que inciden na coherencia dos materiais e sistemas usados, de adecuación a Normativa Tecnolóxica e que afectan o diseño constructivo, execución, manteñemento das construccions |
Workbook |
Os alumnos leerán libros, artículos e documentación que indiquen os profesores; pra que quede constancia da sua lectura, presentarán en tempo e forma os traballos oportunos |
Workshop |
O obradoiro e un espacio de traballo e intercambio concebido para facilitar a confluencia dos contenidos das diferentes asignaturas en torno a arquitectura, garantindo a optimización dos recursos docentes e racionalizando o traballo do alumno. O obradoiro pretende establecer mecanismos de coordinación e transversalidad ao longo dos estudios, evitando duplicidades e reiteración nos contenidos. A realización de prácticas, como base da docencia, na cal o alumno atopa a identificación inmediata entre a concepción do proxecto e a sua materialización constructiva, aplicando os coñecementos das clases maxistrais e das lecturas realizadas.
Realizaránse entregas parciais obligatorias. Docencia individualizada en clases prácticas. O control das prácticas realizase de forma personal con correccions e mediante a exposición de exercicios de alumnos ante a clase, para xenerar o debate arredor das mesmas. Esta asignatura participa con 3 créditos no Taller do 10 cuatrimestre. |
Objective test |
A proba obxetiva presencial na aula busca constatar a aplicación do coñecemento adquirido na materia e as competencias adquiridas polo dicente. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
|
Description |
Esta asignatura tiene extinguida su docencia presencial de acuerdo con el cronograma de implantación de la titulacion "Grado en Estudios de Arquitectura"
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
|
Está previsto que el alumno realice una prueba teórica en forma de test que permita conocer el aprovechamiento del alumno de las clases magistrales y su dominio de la normativa.
Junto con la prueba teórica el alumno responderá una serie de preguntas acerca del contenido de su trabajo práctico. El alumno presentará al profesor, el dia día del examen, un Trabajo Práctico, a nivel de Proyecto Básico, con los documentos escritos y gráficos suficientes, como para definir espacios arquitectónicos, dimensiones, elementos estructurales, acabados, detalles constructivos, memorias de carpinteria, etc.
|
100 |
Workshop |
|
Es un ejercicio decisivo para evaluar la capacidad del alumno para el diseño constructivo, con las consdiciones de idoneidad, adecuación, coherencia y globalidade necesarias.
El trabajo en Taller permitirá el contacto personal entre alumno y profesor, así como la tutela en el desarrollo del trabajo del alumno.
|
0 |
|
Assessment comments |
Na evaluación final do estudiante teráse en conta: A proba escrita o dia do examen, que constarán de
preguntas relativas tanto a parte teórica como a os exercicios realizados. O traballo práctico realizado polo alumno e titorizado polo profesor. En calquera caso valoraráse ponderadamente o trabajo do alumno: os coñecementos teóricos suporán un 30% da calificación, en
tanto que a práctica realizada serán o 70 % restante. En todo caso a
calificación da parte práctica deberá alcanzar 5 puntos sobre 10 para poder
superar a asignatura A evaluación do estudiante levaráse a cabo mediante a entrega da parte práctica e a
realización dun único examen, no que se valorarán os coñecementos
teóricos e prácticos. Criterios de evaluación de primeira e segunda oportunidade son
coincidentes, terán os mismos coeficientes de ponderación e idéntica
exixencia de calificación mínima que os señalados para a Primeira Oportunidade. O desensrolo de contidos mínimos,
datas de entrega, así como o resto de concrecions, realizaránse na programación do curso que se entrega o comenzo do mesmo. A docencia a alumnos de programas de movilidade adaptaráse a condicions pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exámenes de evaluación. PRIMEIRA OPORTUNIDAD: E obligatorio a realización da proba presencial. Debese obter o menos a calificación de 5 puntos sobre
10. SEGUNDA OPORTUNIDAD: Se o alumno non aproba a asignatura na primeira oportunidade, presentará na data fixada os mesmos traballos
exixidos na primeira oportunidade realizando as correccions señaladas polo profesor e realizando a proba presencial. Valoraráse con mesmo coeficiente de ponderación na
nota final que a realizada na primeira oportunidade.
|
Sources of information |
Basic
|
|
• Abalos y Herreros -
TÉCNICA Y ARQUITECTURA EN LA CIUDAD CONTEMPORÁNEA . Ed. Nerea • Andrea Deplazes (2005) . CONSTRUIR LA ARQUITECTURA. Del
material en bruto al edificio. Un manual. Ed. GG • Araujo, Ramón. LA ARQUITECTURA COMO TÉCNICA (1). ATC
ediciones • Araujo, Ramón. CONSTRUIR EN ALTURA. Ed. Reverte • Araujo y Seco LA
CASA EN SERIE (ETSAM). Escuela Tecnica
Superior Arquitectura Madrid • Baixas, Juan Ignacio. Forma resistente. Ed. Arq. Santiago de Chile • Bruce Martin. LAS JUNTAS EN LOS EDIFICIOS. GG • Edward R.
Ford. THE DETAILS OF MODERN ARCHITECTURE Vol 1/ 2 , MIT press • Kenhet Frampton. ESTUDIOS DE UNA CULTURA TECTÓNICA- Akal • M. Fengler . ESTRUCTURAS RESISTENTES Y ELEMENTOS DE FACHADA
. Gustavo Gili • Paricio Ansuategui, I - (1984) 1.- LAS TECNICAS, 2.- LOS ELEMENTOS 3.- LA
COMPOSICIÓN. . ITEC • Paricio, I. LAS CUBIERTAS CON CHAOA.- LAS
CLARABOYAS, - LA PROTECCIÓN SOLAR. - LA FACHADA DE LADRILLO. ed Bisagra. •Stike, James. DE LA CONSTRUCCIÓN A LOS PROYECTOS.Ed Reverte • Revista "TECTÓNICA" Nº 1 al 41 o bien en versión
digital http://www.tectonica-online.com/ •. TECTONICABLOG .http://tectonicablog.com/ • Ministerio de la Vivienda. CODIGO TECNICO DE LA
EDIFICACION |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Construction 6/630G01037 | Facilities 2/630G01039 | Projects 9/630G01041 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
<div> Suponse que o alumno ten os coñecementos das anteriores asignaturas de Construcción, para poder abordar a superación de esta asignatura.</div><div>Según a documentación do Titulo de Arquitecto da ETSAC: “Os alumnos terán que cursar simultáneamente todalas asignaturas do Taller, polo que si e a primeira vez que se matriculan en asignaturas de un taller terán que facelo en todalas asignaturas do mesmo" <br /></div><div>"Os alumnos terán que cursar previa ou simultáneamente a un taller todalas asignaturas vinculadas a talleres anteriores que no &amp;amp;nbsp;superaran completamente" <br /></div><div>ESTA ASIGNATURA TIENE EXTINGUIDA SU DOCENCIA PRESENCIAL DE ACUERDO CON EL CRONOGRAMADE IMPLANTACIÓN DE LA TITULACIÓN DEL GRADOEN ESTUDIOS DE ARQUITECTURA.<br /></div> |
|