Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Proxectos 5 Código 630G02021
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Crespo Gonzalez, Cristobal
Correo electrónico
cristobal.crespo@udc.es
Profesorado
Crespo Gonzalez, Cristobal
Martinez Raído, Jose Luis
Mesejo Conde, Mónica
Pedros Fernandez, Oscar
Prieto López, Juan Ignacio
Correo electrónico
cristobal.crespo@udc.es
jose.luis.martinez.raido@udc.es
monica.mesejo@udc.es
oscar.pedros@udc.es
juan.prieto1@udc.es
Web http://dpauc.udc.es/
Descrición xeral Nesta materia consolidarase a elaboración da metodoloxía proxectual individual de cada alumno, permitíndolle comprobar como o achegamento ao proxecto baixo unha perspectiva disciplinar permite abordar programas moi diversos en canto a escala e complexidade. Neste cuatrimestre reflexionarase sobre o papel do edificio con respecto á súa contorna, de tal xeito que se pondere a influencia do mesmo en condicións que van desde a intervención nun conxunto urbano consolidado e con interese patrimonial a un área en desenvolvemento na periferia urbana e sen elementos construídos que a caractericen.

Así mesmo, traballarase sobre o concepto do uso colectivo, os espazos comúns e de relación e as condicións de privacidade, as circulacións, os espazos de acceso e reunión, os aspectos de representatividade e imaxe, o carácter dos espazos exteriores, pavimentos, axardinamento, patios, iluminación das estancias, etc.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ao superar este asignatura, o alumno deberá estar en condicións de: - Saber manexar ferramentas materiais de certa complexidade, e reforzar os seus argumentos culturais e intelectuais para poder acometer a ideación e desenvolvemento dun proxecto arquitectónico de mediana escala e complexidade. - Saber relacionar as diferentes escalas de análise e concreción do proxecto, dende a urbanística ata a escala de detalle, incluíndo elementos de definición constructiva, tales como os acabados e os cerramentos, e de deseño e definición estrutural. - Ser capaz de elaborar unha documentación técnica adecuada para un proxecto de mediana complexidade e escala, indicando con precisión a súa configuración formal, os seus aspectos materiais, constructivos, estruturais e de instalacións, tendo en conta aspectos de normativa técnica e urbanística. - Aplicar sistemas de acondicionamento tendo en conta as normativas técnicas e os criterios relacionados coa sustentabilidade, as respostas enerxéticas pasivas e a optimización dos recursos enerxéticos. A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A10
A12
A13
A14
A17
A25
A34
A35
A39
A41
A44
A45
A48
A49
A50
A51
A52
A53
A54
A55
A56
A57
A58

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1 - METODOLOXÍA DO PROXECTO II - Ferramentas organizativas. Programa, uso e función.

- Ferramentas culturais. Tradición, historia e cultura do lugar.

- Edificio e ambiente: enerxía e comportamento pasivo.

- O uso colectivo. Espazos comúns, de relación e de reunión.

- Tratamento de espazos interiores. Material, cor, iluminación.

- Tratamento de espazos exteriores. Pavimentos, axardinamento, patios.
TEMA II - ARQUITECTURA E CIDADE - Arquitectura pública e institucional.

- Arquitectura e patrimonio. A cidade histórica. A cidade herdada

- Arquitectura e paisaxe. Medio físico e cultural

- Linguaxe arquitectónica. Materialidade e estrutura

TEMA III - INTRODUCCIÓN Á NORMATIVA DE PROXECTO II - Acondicionamento dos espazos. Iluminación, ventilación, sistemas.

- Instalacións dos edificios.

- Condicións de seguridade contra incendios e evacuación.

- Patrimonio, restauración e intervención arquitectónica.
EXERCICIO 1 - PROXECTO EXECUTIVO - Análise urbana.

- Proxecto de equipamiento ou edificio con certa relevancia estructural nunha contorna non consolidada.

- Desenvolvemento da materialidade da proposta: construción e estrutura.
PROGRAMA IACOBUS Erasmus+ - CONSTRUINDO O PATRIMONIO EUROPEO - Nesta asignatura insérese un dos proxectos do Convenio Internacional IACOBUS Erasmus, que se realiza conjuntamente coas Escolas de Arquitectura OTH de Ratisbona (Alemania), ENSACF de Clermont-Ferrand (Francia) e NUACA de Yerevan (Armenia)

- O convenio ten carácter anual e rotatorio. O seu obxecto e tema inciden na recuperación do Patrimonio Arquitectónico Europeo e a atención aos refuxiados, e configúrase mediante un Taller Internacional e unha presentación final con formato de Concurso de Proxectos.

- Este proxecto poderá superponerse ou substituír a algún dos exercicios suscitados dentro dos contidos da asignatura.

A participación neste programa ten carácter voluntario para o alumnado.
EXERCICIO 2 - PROXECTO BÁSICO - Análise contextual.

- Proxecto de intervención sobre o patrimonio natural e/ou construído.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A10 A48 A49 A54 2 0 2
Análise de fontes documentais A3 A4 A5 A50 A51 0 12 12
Aprendizaxe colaborativa A53 A55 A56 A57 A58 4 10 14
Discusión dirixida A25 A41 A52 5 0 5
Esquemas A1 A2 0 8 8
Obradoiro A6 A7 A12 A13 A14 A17 A34 A35 A39 A44 A45 15 20 35
Sesión maxistral A25 A48 A49 A52 A53 A54 15 0 15
Traballos tutelados A1 A2 A10 A12 A13 A14 A17 A25 A34 A35 A41 A44 14 20 34
Proba obxectiva A34 A44 A45 A48 1 0 1
Portafolios do alumno A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 0 20 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Nas primeiras clases do curso formúlase ao alumno unha proba gráfica que permita coñecer o nivel previo co que parte o alumno. A devandita proba realízase na aula.
Análise de fontes documentais Antes de iniciar o desenvolvemento material dos traballos no TALLER, procederase á análise das fontes documentais relacionadas co tema proposto mediante a utilización de documentos audiovisuais, bibliográficos, reportaxes documentais, paneis gráficos, fotografías, maquetas, artigos, textos informativos, normativa de aplicación, etc. Os grupos (profesor - alumnos) analizan a documentación dispoñible e amplíana, elaborando unha síntese das distintas fontes documentais. Compleméntase esta análise con intervencións de profesionais da arquitectura e doutros campos, que serán invitados a efectuar charlas e coloquios con desenvolvemento de temas concretos e experiencias persoais.
Aprendizaxe colaborativa A clase organízase en pequenos grupos de traballo, onde os alumnos traballan conxuntamente para resolver as tarefas asignadas polo profesor. Organízase ao grupo para obter a máxima información posible e compartila (análise da parcela, busca de exemplos, de normativas, construción da maqueta xeral do emprazamento, toma de datos ou medicións in situ, tratamento infográfico da documentación obtida, etc.). Este traballo está guiado de forma presencial polo profesor asignado. Trátase de optimizar a aprendizaxe individual e o do grupo.
Discusión dirixida Tanto o traballo de grupo coma o individual expóñense de xeito público para incitar os membros do grupo a intervir no proceso creativo propio e alleo, de forma libre, informal e espontánea.
Esquemas Os datos obtidos nas análises, así como as intencións do proxecto, exprésanse de forma gráfica simplificada nas primeiras fases de cada traballo. Son as fases de información previa e anteproxecto.
Obradoiro Os proxectos desenvólvense mediante a combinación de diversas metodoloxías e probas: asistencia a exposicións, conferencias, análise de problemas concretos do programa. O alumno realiza tarefas eminentemente prácticas en cada un dos exercicios do curso, sempre baixo o apoio e supervisión do profesorado.
Sesión maxistral Periodicamente realízanse conferencias ou exposicións, relacionadas co tema a tratar en cada exercicio. Onde o relator expón de forma oral e/ou gráfica a información aos alumnos.
Traballos tutelados Preténdese promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Refírese á aprendizaxe de "como facer as cousas", é o estudante o que asume a responsabilidade da súa formación.
Proba obxectiva Farase unha proba obxectiva sobre os contidos presentados nas sesións expositivas, que configuran o marco teórico e normativo da asignatura.
Portafolios do alumno Como resultado do seu traballo ao final do cuadrimestre, o alumno terá elaborado o seu portafolios da materia, accesible a través da plataforma docente Moodle. Este obxecto final, desenvolvido a través das sesións en grupos e no taller, servirá de base á cualificación e curriculuim persoal do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Traballos tutelados
Obradoiro
Discusión dirixida
Descrición
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está a desenvolver na materia e no Taller, a través do profesor do grupo ao que fose asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos profesores dos demais grupos e materias, para poder contrastar opinións e criterios e confrontalos cos propios.

O portafolios do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.

Condicións específicas relativas á mobilidade para alumnos saíntes e entrantes:
- A asignatura contempla exclusivamente a avaliación continua para todos os alumnos, ata para aqueles en programas de mobilidade, saínte ou entrante, para os que rexerán as mesmas condicións de avaliación e asistencia que para o resto, e sen prexuízo de que se poida prestar atención específica ao alumnado entrante por causa lingüística ou diferenzas manifestas entre as Escolas de orixe e destino.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolios persoal do alumno, dispoñible e accesible a través da plataforma docente Moodle.

Avalíanse os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
80
Proba obxectiva A34 A44 A45 A48 Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva do curso serán avaliados mediante unha proba oxectiva. 20
 
Observacións avaliación
Para poder superar a materia será necesario cumprir os seguintes requisitos:

1º Entregar todos os traballos propostos nos prazos e formas indicados na materia.
2º Asistir regularmente a clases e ao Taller. Esixirase unha asistencia mínima do 80%

Terá a condición de NON PRESENTADO o/a alumno/a que se atope nalgunha das seguintes circunstancias:

1º Non cumpra a asistencia esixida ás clases e ao Taller.
2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, ou os entregue incompletos. Consideraranse incompletos aqueles traballos que non conteñan a documentación requerida en tódalas asignaturas que compoñen o Taller.
3º Non asista á proba obxectiva

NOTA: ESIXIRASE UNHA CUALIFICACIÓN MÍNIMA EN CADA UNHA DAS PROBAS QUE COMPUTAN NA AVALIACIÓN PARA SUPERAR A ASIGNATURA.

- De acordo co establecido na memoria do Título de Grao en Estudos de Arquitectura, convocarase unha Xunta de Avaliación do Taller, que analizará os resultados globais do mesmo e dirimirá, no seu caso, sobre casos puntuais de avaliación do alumnado.

- De acordo co establecido na memoria do Título de Grao en Estudos de Arquitectura, os alumnos que non superen nas dúas oportunidades de cada convocatoria a materia de Proxectos deberán asistir ao Taller do ano seguinte.

- As probas das diferentes oportunidades permitirán aos alumnos completar e modificar total ou parcialmente os traballos presentados no Taller, para poder así superar a asignatura.

Fontes de información
Bibliografía básica NEUFERT, Ernst (2007). Arte de Proyectar en Arquitectura. Barcelona, G.G.
VVAA (2010). Código Técnico de la Edificación. http://www.codigotecnico.org/web/recursos/documentos/
TANIZAKI, Junichiro (1933). El elogio de la sombra. Siruela
VVAA (2009). Escuela de música y albergue en St. Klara, Regensburg. A Coruña, UDC
PROYECTOS III (Plan Antiguo) (). IACOBUS: Rehabilitación del Patrimonio Europeo. http://blogiacobus.wordpress.com/
VVAA (2007). La plaza de Pontevedra y el frente marítimo del Orzán. A Coruña, UDC
AUGÉ, Marc (). Los no lugares. Gedisa
VVAA (2007). Normas do hábitat galego. http://igvs.xunta.es/ipecos-opencms-portlet/export/sites/default/PortalVivenda/Biblioteca/normashabi
ZUMTHOR, Peter (). Thinking architecture. Birkhäuser
VVAA (2008). Un complejo hotelero en Randan. A Coruña, UDC
ASCHNER ROSELLI, Juan Pablo (2009). ¿Cómo concebir un proyecto arquitectónico?. deArq (Revista digital) num. 05

Bibliografía complementaria DAZA, Ricardo (2000). Buscando a Mies. Barcelona, Actar Publishers
MONTEYS, X., FUERTES, P. (2001). Casa Collage. Barcelona, G.G.
KOOLHAAS, Rem (2007). Conversaciones con estudiantes. Barcelona, G.G.
SLOTERDIJK, Peter (1998-2004). Esferas . Siruela
BACHELARD, Gaston (). LA POETICA DE LA ENSOÑACION . Madrid: Fondo de Cultura Económica de España
TORRES TUR, Elías (2005). Luz cenital. Barcelona, Collegi d´Arquitectes de Catalunya
DELEUZE, Gille, GUATTARI, Félix (1994). Mil Mesetas. Capitalismo y esquizofrenia. Pre-textos
BANHAM, Reyner (1965). TEORIA Y DISEÑO ARQUITECTONICO EN LA ERA DE LA MAQUINA . Buenos Aires: Nueva Visión


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Construción 3/630G01022
Urbanística 2/630G01024
Proxectos 4/630G02016
Estruturas 2/630G02023

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Construción 4/630G01027
Urbanística 3/630G01029
Estruturas 3/630G02028

Materias que continúan o temario
Proxectos 7/630G01031
Proxectos 6/630G02026

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías