Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O estudante debe coñecer as prestacións que se demandan no proxecto e construcción do esparzo público, recoñecendo as categorías nas que se pode clasificar. Debe saber facer as análisis necesarias da problemática que plantexa, elaborando un catálogo dos tipos de espazos recoñecidos, en especial os relacionados cos conceptos xerais de rúa, praza e xogo. |
A34 A35 A37 A39 A41 A42 A45 A51 A52 A53 A55 A56 A58
|
B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
O estudante debe de saber da normativa aplicable no proxecto de espazo público, coñecendo as súas prestacións como garante dunhas axeitadas condicións de accesibilidade e de servizo. Debe saber atopar a solución axeitada e demostrar que o seu proxecto cumpre con estas condicións. |
A34 A35 A37 A39 A45 A46 A52 A53 A58 A59 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
O estudante debe coñecer as condicións ambientais que afectan ao proxecto de espazo público, entendendo a relación entre vexetación e arquitectura como parte importante do seu valor e cualidade. Debe saber dar solucións axeitadas e cuantificar o valor ambiental do seu proxecto. |
A34 A35 A39 A42 A45 A51 A52 A53 A55 A58 A59 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
O estudante debe alcanzar a competencia para dirixir e integrarse nun equipo multidisciplinar capaz de elaborar proxectos de espazo público, en escalas que irán, dende a estratexia de ordenación ata o proxecto de urbanización, incluindo o detalle da súa construcción e o entendemento dos elementos de servizo. |
A34 A35 A37 A39 A42 A45 A46 A52 A53 A55 A58 A59 A63
|
B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MÓDULO I:
PROXECTO E CONSTRUCIÓN DO ESPAZO URBANO |
I.I. ESPAZO PÚBLICO (RED) E TECIDO
I.II. CATEGORÍAS
I.III. RÚA
I.IV. PRAZA E XOGO |
MÓDULO II:
CONDICIÓNS DE ACCESIBILIDADE E SERVIZO. NORMATIVA APLICABLE |
II.I. ACCESIBILIDADE E MEDIO FÍSICO
II.II. TRAZADO DE VÍAS URBÁNS
II.III. APARCAMENTO
II.IV. PEATÓN E BICI
II.V. SERVIZOS URBÁNS |
MÓDULO III:
MEDIOAMBIENTE E ESPAZO LIBRE-PÚBLICO |
III.I. CONDICIÓNS AMBIENTAIS
III.II. PLANTA E ARQUITECTURA
III.III. ESPAZO VERDE
III.IV. BORDE URBANO |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A34 A35 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A58 A59 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
60 |
90 |
Saídas de campo |
A34 A35 A42 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A58 A59 B2 B3 B4 B5 B12 C4 C7 |
3 |
3 |
6 |
Discusión dirixida |
A34 A35 A37 A45 A46 A52 A53 A55 A56 A58 A59 A63 B2 B3 B4 B5 B12 C1 C4 C6 C7 |
2 |
0 |
2 |
Actividades iniciais |
A34 A37 A42 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A59 B3 B4 B5 B12 C4 C7 |
1 |
0 |
1 |
Proba obxectiva |
A34 A35 A37 A39 A41 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A58 A59 B2 B5 B6 B8 B11 C1 C3 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Traballos tutelados |
A34 A35 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A58 A59 A63 B2 B3 B4 B5 B12 C1 C4 C5 C6 C8 |
7 |
0 |
7 |
Proba de resposta múltiple |
A34 A35 A37 A39 A41 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A58 A59 B2 B4 B5 B6 B8 C6 |
1 |
0 |
1 |
Análise de fontes documentais |
A35 A37 A39 A42 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A58 A59 B3 B4 B12 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
0 |
5 |
Esquemas |
A34 A35 A37 A45 A59 A63 B2 B3 B4 B12 C1 C4 C6 C8 |
2 |
0 |
2 |
Portafolios do alumno |
A34 A35 A37 A63 B2 B3 B4 C6 C8 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas a través de TIC |
A34 A35 A37 A39 A41 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A58 A59 B2 B3 B5 B6 B8 B11 C3 C8 |
5 |
0 |
5 |
Lecturas |
A34 A35 A37 A39 A41 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A58 A59 B3 B4 B6 B8 B11 B12 C6 C8 |
12 |
0 |
12 |
Sesión maxistral |
A34 A35 A37 A39 A41 A45 A46 A52 A53 A55 A56 A58 A59 B2 B3 B4 B6 B8 B11 B12 C4 C5 C6 C7 C8 |
13 |
0 |
13 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
traballo de análisis, planificación territorial e deseño urbano. Desenrólase vinculado ao Taller 5, onde se definen os contidos da práctica, obxectivos, documentación e entregas. |
Saídas de campo |
considérase fundamental o coñocemento do territorio obxeto do análise, polo que a visita ao lugar elixido para o traballo é fundamental. |
Discusión dirixida |
os resultados do obradoiro serán obxecto de discusións dirixidas ao longo do curso. |
Actividades iniciais |
presentación das actividades a realizar no curso e inicio da busca a partir da descripción de fontes documentais básicas |
Proba obxectiva |
proba utilizada para evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc, aplicable tanto para a evaluación diagnóstica, formativa ou aditiva e pode conter tanto preguntas escritas de resposta múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico. |
Traballos tutelados |
traballos de busca de información, análise ou resumo en paralelo co traballo do obradoiro. |
Proba de resposta múltiple |
proba obxectiva que consiste en preguntas directas con varias opcións de resposta das que unha de ellas é válida. |
Análise de fontes documentais |
técnica metodolóxica na que se utilizan documentos audiovisuais e bibliográficos relevantes para a temática da materia e que forman parte non só da aproximación á solución dos traballos a resolver senón contido relevante dos mesmos. |
Esquemas |
consiste na elaboración de síntesis dos principias contidos dos traballos, sendo un recurso óptimo que falicita a comprensión da realidade e a explicación das propostas. |
Portafolios do alumno |
documentos de resumo gráfico e escrito que explican partes concretas dalgún traballo específico realizado como as maquetas que se realizan no curso ou a posta en orde da información urbanística. |
Prácticas a través de TIC |
control do traballo individual das prácticas do obradoiro mediante TIC. |
Lecturas |
ao longo do curso indícanse unha serie de lecturas de apoio que son de grande utilidade para facilitar o entendemento e asimilación dos coñecementos teóricos así como para establecer pautas e abrir posibilidades que orienten o traballo no obradoiro. |
Sesión maxistral |
os distintos temas relevantes para o desenvolvemento do obradoiro serán obxecto de sesións maxistrais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Obradoiro |
Saídas de campo |
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A34 A35 A37 A39 A41 A42 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A56 A58 A59 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O traballo final valorarase nas súas vertentes analítica, planificadora e de deseño. Parte do traballo práctico estará relacionado coa práctica do Taller 5, de tal maneira que, tanto o texto como as entregas formarán parte dos contidos do mesmo. As entregas serán únicas e para a avaliación do alumno será imprescindible ter participado e entregado de forma completa tanto o traballo realizado para as clases prácticas da asignatura coma para o taller. |
50 |
Proba obxectiva |
A34 A35 A37 A39 A41 A45 A46 A51 A52 A53 A55 A58 A59 B2 B5 B6 B8 B11 C1 C3 C7 C8 |
Os coñecementos instrumentais contidos no temario de docencia expositiva, teóricos e prácticos, do curso serán avaliados mediante unha proba obxectiva que pode conter tanto preguntas escritas de resposta múltiple, escritas de resposta curta, longa e de xeito gráfico. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Trátase dunha Avaliación Continua, controlada mediante a asistencia a clase completada coa realización de probas teórico-prácticas que permiten comprobar que o estudante asimilou os contidos conceptuais e procedimentais propios da asignatura. A avaliación do alumno dependerá, ademáis da súa participación na materia específica, na que se estima unha asistencia mínima obligatoria dun 80%, da participación e entregas realizadas no conxunto de Taller 6, a onde se vincula a parte práctica principal da asignatura. Tanto a non realización das probas propostas como o incumprimento de asistencia ou de entregas suporá un Non Presentado como calificación da convocatoria. En cualquera caso, a calificación final da asignatura será valorada coa media que resulta das calificacións tanto das probas escritas e examen como as probas teórico prácticas. O coñecemento do alumno deberá estar sempre en cualquera de elas por riba do 50%. A avaliación do estudante nas convocatorias extraordinarias levarase a cabo mediante a realización dun único exame, se ben aqueles alumnos que non teñan superado a parte correspondente ás probas teórico-prácticas, deberán tamén acreditar a corrección e realización das mesmas. A avaliación do estudante en sucesivas matrículas realizarase polo mesmo procedimento arriba descrito.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kevin Lynch (). La imagen de la ciudad. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 1/630G01001 | Proxectos 2/630G01006 | Proxectos 3/630G01011 | Proxectos 4/630G01016 | Urbanística 1/630G01018 | Proxectos 5/630G01021 | Urbanística 2/630G01024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos 6/630G01026 | Urbanística 4/630G01032 | Urbanística 5/630G01042 |
|
|