Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Cursar esta asignatura pemitirá o alumno achegarse o feito aquitectónico dende plantexamentos e ópticas pluridisciplinares, incorporando respostas a unha serie de condicions e variables cada vez máis complexas e confusas. Complementará o desenrolo programático das asignaturas da área de Proxectos Arquitectónicos. |
A17 A30 A34 A35 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. ARQUITECTURA PARA AS GRANDES ESCALAS |
1.1 Territorio e planificación.
1.2 Paisaxe e infraestructuras.
1.3 Arquitecturas subterráneas.
1.4 Linguaxe e dimensión na arquitectura.
1.5 Edificación en altura: o aranhaceos. |
2. A FUNCIÓN COMPLEXA. PROGRAMAS ESPECÍFICOS |
2.1 Arquitecturas para o transporte.
2.2 Arquitectura sanitaria e asistencial.
2.3 Os espazos para o traballo.
2.4 Arquitecturas para a industria.
2.5 Arquitecturas para grandes eventos. |
3. A FORMA COMPLEXA. NOVAS FERRAMENTAS PARA O DESEÑO ARQUITECTÓNICO. |
3.1 Xeometrías fractais.
3.2 As novas ciencias da complexidade.
3.3 Dinámicas non lineais, teoría do caos e sistemas auto-organizados.
3.4 Deseño paramétrico.
3.5 Arquitecturas e mundos virtuais. |
4. ARQUITECTURAS EN ENTORNOS COMPLEXOS. |
4.1 Arquitectura en condicións extremas.
4.2 Arquitectura nómada.
4.3 Arquitectura e identidade.
4.4 Arquitecturas nas periferias. |
5. FERRAMENTAS E SISTEMAS DE XESTIÓN DO PROXECTO COMPLEXO. |
5.1 Xestión de equipos multidisciplinares
5.2 Plataformas e contornas de xestión do proxecto
5.3 Contratación e tramitación administrativa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B5 C8 |
1 |
4 |
5 |
Sesión maxistral |
B10 B11 |
6 |
0 |
6 |
Discusión dirixida |
B1 B5 C1 C7 |
5 |
0 |
5 |
Saídas de campo |
B10 B11 C8 |
4 |
0 |
4 |
Obradoiro |
A17 A30 A34 A35 A67 B2 B3 B4 C3 C4 C5 C6 |
20 |
40 |
60 |
Portafolios do alumno |
A17 C7 |
10 |
12.5 |
22.5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos coñecementos previos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A sesión maxistral é tamén coñecida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Saídas de campo |
A saída de campo, entendida como unha estratexia que achega de xeito consciente ao individuo coa realidade, é unha oportunidade de ensino e aprendizaxe valiosa para estudante, ao potenciar o proceso de observación, recolección de información, interpretación, formulación de conxecturas, explicacións e proxeccións que lles posibilitan interpretar a súa contorna social e o contexto cultural. |
Obradoiro |
Obradoiro de proxectos: Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes nos que se introducen coñecementos de diversas materias, sempre ao redor dun proxecto arquitectónico, onde se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.) a través da que o alumnado desenvolve tarefas prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado das materias implicadas. |
Portafolios do alumno |
O resultado final dos traballos realizados na materia plasmarase no portafolio persoal do alumno, físico e dixital, dispoñible físicamente en papel e accesible a través da ferramenta informática para a docencia Moodle.
Se evalúan os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
O alumno recibe atención personalizada concernente ao traballo que está desenvolvendo na asignatura e no Taller, a través do profesor ou profesores do grupo ao que sexa asignado. No Taller, ademais, terá a posibilidade de comentar e obter revisións críticas por parte dos demais grupos, para poder contrastar opinións e criterios para confrontarlos cos propios.
O portafolio do alumno será obxecto de revisións personalizadas, para observar a súa evolución e constatar a súa autoría.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A17 C7 |
O resultado final dos traballos realizados na asignatura plasmarase no portafolio persoal do alumno, dispoñible e accesible a través da plataforma docente Moodle.
Se evalúan os resultados, pero a través dun proceso docente tutelado e guiado, onde o esforzo persoal e a evolución intelectual do alumno deberán aparecer reflectidos na documentación final.
Realizaráse unha proba obxetiva consistente nunha práctica que demostre a habilidades e competencias adquiridas polo alumno cun peso do 20% deste apartado |
40 |
Obradoiro |
A17 A30 A34 A35 A67 B2 B3 B4 C3 C4 C5 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe - tanto autónoma como colaborativa - dos estudantes, baixo tutélaa do profesor e en escenarios variados (académicos, profesionais e competitivos). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de "como facer as cousas". Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade da súa propia aprendizaxe.
A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e de traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia na oportunidade de xuño será preciso: - Ter asistencia mínima 80% das clases con partición activa tanto nas clases de revisión conxunta como individual dos traballos. - Entregar en tempo e forma os traballos (de xeito acorde o calendario da asignatura) e obter uhna calificación mínima de 3 en cada exercicio.
- Obter na proba obxetiva uhna calificación mínima de 5.
Para superar a materia na oportunidade de xullo será preciso: - Ter asistencia mínima 80% das clases do curso con participación activa tanto nas clases de revisión conxunta como individual dos traballos. - Ter entregado en tempo e forma os traballos durante o curso, e proceder a súa modificación durante os meses de xuño-xullo se á calificación non supera o 3 en cada exercicio. - Obter na proba obxetiva de xullo unha calificación mínima de 5.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rafael Moneo (2004). INQUIETUD TEORICA Y ESTRATEGIA PROYECTUAL EN LA OBRA DE OCHO ARQUITECTOS CONTEMPORANEOS . Barcelona: Actar
Rem Koolhaas (2006). LA CIUDAD GENÉRICA. Barcelona: Gustavo Gili
Peter Zumthor (2014). PENSAR LA ARQUITECTURA . Barcelona: Gustavo Gili
Ludovico Quaroni (1980). PROYECTAR UN EDIFICIO. OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA . Madrid: Xarait
Ignasi de Solá-Morales (2003). TERRITORIOS. Barcelona: Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
Josep Muntañola i Thornberg (2004). ARQUITECTURA, MODERNIDAD Y CONOCIMIENTO. Barcelona: Edicións UPC
Steen Eiler Rasmussen (2004). LA EXPERIENCIA DE LA ARQUITECTURA: SOBRE LA PERCEPCION DE NUESTRO ENTORNO. Barcelona: Reverte
Josep María Montaner (2008). SISTEMAS ARQUITECTONICOS CONTEMPORANEOS . Barcelona: Gustavo Gili |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Proxectos 5/630G02021 | Proxectos 4/630G02016 | Proxectos 2/630G02006 | Proxectos 3/630G02011 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 1/630G02001 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 9/630G02041 | Proxectos 8/630G02036 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/630G02059 |
|
|