Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Teoría da Intervención Contemporánea Código 630G02061
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Quinto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Agrasar Quiroga, Fernando
Correo electrónico
fernando.agrasar@udc.es
Profesorado
Agrasar Quiroga, Fernando
Paz Agras, Mari Luz
Correo electrónico
fernando.agrasar@udc.es
luz.paz.agras@udc.es
Web http://http://etsa.udc.es/web/
Descrición xeral A asignatura propón o estudo dun conxunto de casos dunha selección de obras arquitectónicas que sexan o resultado dunha intervención sobre o construido. Todos estes exemplos foron proxectados dende a segunta metade do século XX ata os nosos días. O conxunto de arquitecturas seleccionadas e o ideairo dos seus autores, analizado a través dos seus textos, permiten unha aproximación á TEORÍA DA INTERVENCIÓN CONTEMPORÁNEA. As clases maxistrais e o taller da asignatura parten da concreción da obra, a través da súa análise, para formular as ideas fundamentais que soportan as decisións de proxecto.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
A68
B1
B2
B3
B4
B5
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
1 Tema introdutorio: O valor do pasado, das teorías do XIX á negación da modernidade - A conciencia do valor do existente: Alberti e Michael Angelo
- Os dous polos dialécticos do XIX: Ruskin e Viollet
- A ahistoricidade moderna
2 Carlo Scarpa: a narratividade secuencial e o valor do detalle singular - Análise do Castelvecchio de Verona
- Análise do Palazzo QueriniStampalia
3 Lina Bo Bardi: o espazo vivido - Análise do CESC Fábrica Pompéia
- Análise das intervenciones en Salvador de Bahía
- Análise do Teatro Oficina
4 Alison e Peter Smithson: orde conglomerado e signos de ocupación - Análise comparado das viviendas dos Smithson
- Análise do Solar Pavillion
- Análise da Hexenhaus
5 Gordon Matta-Clark: a arte como instrumento de intervención arquitectónica - As intervenciones de Matta-Clark e as súas consecuencias arquitectónicas.
- Análise de Orange Caribbean
6 Rem Koolhaas: o arquitecto como “curator” - Análise da Fondazione Prada
- Análise da intervención no Hermitage
- Cronocaos: teoría da intervención contemporánea
7 Conclusión e recapitulaciones: outras experiencias e teorías .

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Obradoiro B2 B3 C3 15 45 60
Proba mixta B1 B4 B5 C1 3 16.5 19.5
Sesión maxistral A68 C4 C5 C6 C7 C8 30 0 30
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Proba mixta Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Os traballos consistirán na análise de propostas arquitectónicas en relación ao temario do curso. Os traballos serán en grupos de tres alumnas-os.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro B2 B3 C3 Os traballos, realizados en grupo, terán unha cualificación máxima de 2 puntos. Será preciso ter entregado os traballos para superar a asignatura. 20
Proba mixta B1 B4 B5 C1 Un exame ao final do cuatrimestre, referido á totalidade de todos os contidos do curso. A este exame corresponderá un 80% da cualificación final. No mesmo, é preciso acadar unha cualificación de 4 (sobre un máximo de 10) para poder superar a asignatura e poder facer media cos traballos. 80
 
Observacións avaliación

A asistencia regualar á clase (80% mínimo) é imprescindible para realizar o obradoiro e a proba mixta.

Para concorrer á segunda oportunidade de cada convocatoria será imprescindible ter entregado, na primeira, o traballo desenvolvido durante o curso e revisado polo profesorado da asignatura. Este traballo tutelado pode ser ampliado e correxido para ser reavaliado na segunda oportunidade. 


Fontes de información
Bibliografía básica SEMI, Franca (2010). A lezione con Carlo Scarpa. Venecia: Cicero
SOLÁ-MORALES, Ignasi de (2006). Intervenciones. Barcelona: GG
BO BARDI, Lina (1996). Lina Bo Bardi. Sao Paulo: Imprenta Oficial
BO BARDI, Lina (2014). Por escrito. Textos escogidos 1943-1991. México DF: Alias
KOOLHAAS, Rem (2014). Preservation is overtaking us. Nueva York: GSAPP Books
SMITHSON, Alison y Peter (2001). The charged void: Architecture. Nueva York: The Monacelli Press
CORBEIRA, Darío (Ed) (2000). ¿Construir... o deconstruir? Textos sobre Gordon Matta-Clark. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría da Arquitectura/630G02025

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías