Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Posuir unha visión xeral do que significa a automatización dun proceso industrial. |
A42
|
B2
|
C6 C8
|
Expresarse coa terminoloxía adecuada, e manexar os elementos necesarios cando se usa o PLC no proceso de
automatización. |
A42 A51
|
B2 B13
|
C1 C6
|
Coñecer e manexar un contorno real de traballo con PLC's: O PL7 e os autómatas TSX. |
A42 A48 A51
|
B2 B3 B5 B14
|
C8
|
Conectar ao PLC sensores é actuadores, e comprobar o seu correcto funcionamento. |
A42 A43 A48
|
B2 B3 B5 B6 B14 B15
|
C8
|
Elaborar pequenos programas en Diagrama de Contactos e GRAFCET, volcalos ao PLC e comprobar o seu correcto funcionamento. |
A42 A48
|
B2 B3 B5 B6 B10 B11 B14 B15 B16
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Automatización |
1.1. Fins da automatización.
1.2. Características dos automatismos
1.3. Realización dun automatismo
1.4. Elementos para automatizar unha instalación
1.5. Estructura dun sistema automatizado
1.6. Opcións tecnolóxicas para a automatización
1.7. Tipos de procesos industriais |
2. O Autómata Programable ou PLC |
2.1. Funcións básicas
2.2. Arquitectura
2.3. Entradas e Saídas Dixitais
2.4. Entradas e Saídas Analóxicas |
3. Captadores |
3.1. Estructura xeral
3.2. Tipos
3.3. Detectores de proximidade
3.4. Selección de captadores en función do material e a
distancia
3.5. Cableado de captadores a módulos de entrada |
4. Preaccionadores e accionadores |
4.1. Contactores
4.2. Accionamentos de velocidade constante
4.3. Accionamentos de velocidade variable
4.4. Accionadores pneumáticos |
5. Cableado |
5.1. Clásico
5.2. Bases de precableado
5.3. Entradas e saídas distribuídas
5.4. Multirack
5.5. Buses de campo |
6. Norma IEC 1131 |
6.1. Vantaxes da adopción da norma
6.2. Definicións
6.3. Linguaxes normalizados
6.4. Obxectos da linguaxe |
7. PL7 |
7.1. Obxectos direccionables
7.2. Memoria de usuario
7.3. Modos de marcha |
8. Esquema de contactos |
8.1. Elementos gráficos
8.2. Estructura dunha rede de contactos
8.3. Regras de execución dunha rede de contactos |
9. Bloques de función predefinidos |
9.1. Temporizador
9.2. Contador
9.3. Monoestable
9.4. Rexistro
9.5. Programador cíclico
9.6. Temporizador serie 7
9.7. Comparador vertical
|
10. Tratamento numérico de enteiros
|
10.1. Instruccións de comparación
10.2. Instruccións de asignación
10.3. Instruccións aritméticas con enteiros
10.4. Instruccións lóxicas
10.5. Expresións numéricas |
11. GRAFCET |
11.1. Elementos
11.2. Accións
11.3. Regras de Evolución
11.4. Estructuras
11.5. Macroetapas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A43 A51 B3 B5 B14 C1 C6 C8 |
14 |
28 |
42 |
Prácticas de laboratorio |
A42 A48 B2 B6 B10 B11 B15 B16 C3 |
30 |
9 |
39 |
Proba obxectiva |
A51 B2 B3 B5 B10 B13 B14 B16 |
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais, dunha banda expoñense os conceptos básicos da materia e pola outra explícanse as prácticas que deben realizarse no laboratorio. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio son a dinámica prinicipal de aprendizaxe nesta materia.
O alumno debe levar os enunciados das prácticas ao laboratorio, ter claro en que consiste a práctica é executala, para o que conta coa asistencia do profesor na resolución das súas dúbidas.
Unha vez finalizada a práctica debe mostrar o seu funcionamento ao profesor, comentala e demostrar que adquiríu os conceptos correspondentes.
As prácticas son controladas individualmente de xeito que ao finalizar as mesmas queda un rexistro da execución das mesmas. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva é polo xeral unha única proba final, na que se fan cuestións breves, de asociación, de resposta múltiple, etc.
A temática comprende tanto o exposto nas sesións maxistrais como o aprendido nas prácticas de Laboratorio.
Aínda que se reserva un total de 3,5 horas para a realización desta proba, normalmente cunha hora é suficiente para a súa realización. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
No desenvolvemento das prácticas de laboratorio, dase a continua interacción entre profesor e alumnos, xa que estos deben facer todas as consultas necesarias para acadar o correcto funcionamento das prácticas propostas.
As sesións maxistrais aínda que son expositivas por parte do profesor, plantéxanse frecuentemente cuestións para requerir a intervención dos alumnos e avaliar a comprensión dos temas desenvolvidos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A51 B2 B3 B5 B10 B13 B14 B16 |
A descripción da proba obxectiva atópase no apartado de Metodoloxías. |
66.66 |
Prácticas de laboratorio |
A42 A48 B2 B6 B10 B11 B15 B16 C3 |
Nas práctixas xérase un rexistro de actividade do alumno de tal xeito que aqueles que completen o conxunto completo de prácticas reciben unha puntuación equivalente a un tercio da máxima cualificación alcanzable na materia.
Quen non complete o conxunto de prácticas recibe unha puntuación proporcional ao traballo realizado. |
33.34 |
|
Observacións avaliación |
O alcanzar o 33,34% da puntuación mediante a realización das prácticas do laboratorio supón que é suficiente para conseguila cualificación de Aprobado na materia unha cualificación na proba obxectiva dun 2,2 nun exame calificado sobre 6,66.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PIEDRAFITA MORENO, Ramón (1999). Ingeniería da Automatización Industrial. Madrid. Ra-Ma
GROUPE SCHNEIDER (1999). PL7Micro/Junior/Pro. Manual de referencia. Schneider Automation S.A. |
|
Bibliografía complementaria
|
BALCELLS, Josep, e ROMERAL, José Luis (1997). Autómatas Programables. Barcelona. Marcombo
SIMON Andre, (1998). Autómatas Programables. Madrid. Paraninfo
PORRAS CRIADO, Alejandro, e MONTANERO MOLINA, Antonio Placido (1990). Autómatas Programables. Fundamento, Manejo, Instalación e Prácticas. Madrid. McGraw-Hill
ROMERA, J. Pedro, Lorite, J. Antonio, Montoro Sebastián (1996). AUTOMATIZACIÓN. Problemas resueltos con autómatas programables. Madrid. Paraninfo
MARTÍNEZ SÁNCHEZ, Victoriano A. (1991). Automatizar con Autómatas Programables. Madrid. Ra-Ma
MANDADO PÉREZ, Enrique, MARCOS ACEVEDO, Jorge, e PÉREZ LÓPEZ, Serafín Alfonso (1990). Controladores Lógicos e Autómatas Programables,. Barcelona. Marcombo
FERREIRO GARCÍA (1995). Nociones sobre Aplicación de PLC's al Control de Procesos. Servicio de Publicaciones da Universidade da Coruña
GROUPE SCHNEIDER (1999). PL7Micro/Junior/Pro. Autómatas Micro. Manual de puesta en marcha de funciones específicas. Schneider Automation S.A.
OJEDA CHERTA, Francisco (1996). Problemas de Diseño de Automatismos. Madrid. Paraninfo
IEC, CEI/IEC 1131-3:1993 (1993). Programmable Controllers- Part 3 Programming languages. Geneve. Bureau Central da Comisión Electrotechnique Internationale |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Na Licenciatura en Máquinas Navais hai dúas materias que pódense apoiar nesta:
Diagnosis e Supervisión de Sistemas
Sistemas Integrados en Tempo Real |
|